Side 1 av 4 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 34

Tråd: Sykmeldt?

Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    20

Standard Sykmeldt?

Jeg har siden jeg fikk vite at jeg har lavt stoffskifte vært sykmeldt.
    Greier rett og slett ikke jobbe da jeg har sånn smerter, og i tillegg er deprimert. Samtidig har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke er på jobb :(

Dere andre som har lavt stoffskifte...
    Er dere i full jobb, eller sykmeldt..
    bea

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    47
    Meldinger
    270

Standard Hehehe....

Jeg klarte ikke studere men gikk på studielån. Sendte inn legeerklæring til Lånekassen da jeg ble diagnostisert men fikk ikke annet svar enn at de ville ha pengene sine. Andre steder på forumet kan dere se ta jeg har skrevet at selv om jeg har hatt Hypo siden jeg var barn, fikk jeg ikke ordentlig behandling før jeg var 34. Så vet hvordan det er å slite.

Har ikke klart å jobbe men har heller ikke fått hjelp, og fikk jo heller ikke mer studielån, så jeg klarte ikke å studere og klarte nesten ikke å jobbeog levde i årevis på bruttoinntekter godt under 100 000 per år. Nå som jeg er frisk sliter jeg økonomisk(kr 3000 til medisiner hver måned pluss spesialfor) så for å betale tilbake studielån for studier jeg ikke klarte å fullføre må jeg ha halvannen jobb samtidig med at jeg studerer 50% så det ikke skal være sånn resten av livet.

Supert med sykdom, gøy med galskap!

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    56
    Meldinger
    734

Standard

Hei -

Jeg har en god stund stått på 20% sykemelding; fordi vanlige egenmeldinger ikke strekker til, og så slipper arbeidsgiver å dekke utgiftene med at jeg har litt mer sykefravær enn det som er vanlig.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Leser gjenkjennende til problematikken Lillepus
    Det er håpløst at fornuften til de grader tilsidesettes bare for at mektige organisasjoner skal få ri på kjepphestene sine.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Jeg ble sykemeldt før jeg fikka diagnosen hypotyreose , da kalte de det for depresjon. Prøvde alle mulige slags sykemeldinger fordi jeg skulle ju være på jobb! Hadde og dårlig samvittighet. Hell i hell så ble 100% sykemeldt . Og det var godt at legen ville det ¨så æ slapp å vurdere det selv.

Fikk diagnosen 1 år etter at begynnte med sykemeldinger og gikk over til rehabilitering og etter hvert til yrkesrettet attføring med høyskole. fullførte 3-års studie på 4 år. Etter det har snart gått 1 år på rehabilitering. Begynner å kjenne i magen at snart kommer saken til vurdering på nytt.

Vet ikke hva som skjer, jobbtrening kanskje, tror at må gjennom det ihvertfall hvis jeg ska søke uføretrygd. Vil ju gjerne jobbe og helsst bruke utdanninga min. Hvis det fantes en jobb hvor man kunne jobbe når man vil, så hadde det vært noe.

Sliter en del med det at jeg bare sitter hjemme og gjør ikke noe nyttig.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Det er ikke greitt at en blir bedt om å stå på når en har fått en sykdom jo reduserer evnen til å stå på, og som i beste fall gjør at en må mobilisere alt en har for å greie jobben.
    Det setter store krav til seg - og sine.

Syns heller ikke det er noen plan når man får denne sykdommen, man blir dytta hit og dit uten mål å mening. Iallfall ble jeg det og det er vel ikke blitt bedre tenker jeg ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østfold
    Alder
    52
    Meldinger
    101

Standard

Arbeidsmiljøloven §10-2 Arbeidstidsordninger:
    (3) Arbeidstaker har rett til fleksibel arbeidstid dersom dette kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for virksomheten.

Arbeidstilsynets kommentarer her:
    http://www.arbeidstilsynet.no/c26976/fa ... ?tid=28159

Knallfint avsnitt for jeg sliter med å komme i gang om morgenen. Noen ganger våkner jeg sliten og deppa og må jobbe meg ut av senga.
    Men som regel så kommer jeg jo i gang etterhvert.
    I praksis er jeg på plass på jobb stort sett før halv ni, og det funker greit. De andre starter enten halv åtte eller åtte.
    Jeg jobber det inn igjen i andre enden på gode dager.
    Dette er en muntlig avtale jeg har med min sjef, og så lenge jeg får gjort det jeg skal og vel så det så er han fornøyd.

Foreløbig klarer jeg meg uten sykemeldinger. Har brukt noen få egenmeldinger bare.

Vet ikke om loven er laget med tanke på sykdom, men det er med den begrunnelse jeg bruker den.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Hei

Jeg har hatt denne sykdommen noen år og har måttet være sykemeldt i perioder. Mitt råd til deg må være at du tar i mot sykemelding når du føler at du trenger det. Du skal ikke ha dårlig samvittighet fordi du er syk det kan du ikke for. Om du skulket jobben fordi du ikke gadd gå så hadde det vært noe annet. Det er ingen som takker deg om du sliter deg på jobb når du ikke er frisk.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østfold
    Alder
    52
    Meldinger
    101

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cat
    Det er ingen som takker deg om du sliter deg på jobb når du ikke er frisk.
    Veldig sant ! Har gjort den smertelige erfaringen selv

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Jeg var sykemeldt i 1 1/2 år før jeg fikk en diagnose og er fortsatt ikke en del av arbeidslivet og nå er det 2 år etter diagnosen ble stilt...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 1 av 4 123 ... Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn