Side 6 av 6 Først ... 456
Viser søkeresultater 51 til 58 av 58
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Mulig hypo for meg?

Ut i fra prøvene dine syns jeg absolutt du skal øke levaxindosen,og det burde nok ha gått litt fortere ift. økning også.. Ift levaxin trives de fleste med en ft4 i den øverste trekvarten av referanseområdet. Tsh kan bli under referanse, men det skal du ikke bry deg om. Det er formen din som teller, og mengden stoffskiftehormoner inne i cellene, og ikke mengden stoffskiftehormoner utenfor cellene som tsh måler.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    62
    Meldinger
    24

Takk for svar

Ja, jeg føler meg nok noe bedre enn jeg gjorde - men er ikke helt der jeg synes jeg skulle være, fortsatt litt slapp, apatisk og sosialt likeglad.
    Nå har jeg altså økt doseringen fra 50 til 75, og det er nok bra - for det er tydelig at noe skjer, verdiene har utviklet seg i riktig retning.

Jeg har også fulgt råd jeg har fått av dere her inne, og kuttet ut all fluor - samt begynt å ta en del vitamin D i form av D3-piller og en del mer tran enn vanlig. Det kan sikkert også ha hatt effekt.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    62
    Meldinger
    24

Etter å ha tatt 100 mcg med Levaxin siden i sommer, har verdiene nå utviklet seg en del for meg fra de verdiene jeg har oppgitt tidligere i tråden her - og er følgende:

S-TSH: 2,4
    Fritt T4: 21,8
    Fritt T3: 5,1
    Anti TPO: 53

Legen min har ikke så mye å bidra med av kommentarer, men er ikke dette nokså bra da? Det ser i hvert fall ut som om pillene har en viss effekt, samtidig med at jeg har kuttet ut fluor og tar en del D-vitamin.

Har litt forhøyet kreatininverdi (112), men det har vel ikke noe med dette å gjøre, eller?
    Håper på kommentar fra noen av de mange med peiling på dette her

Mvh.

Lasse.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    54
    Meldinger
    911

Kreatinin har med nyrefunksjon å gjøre og 112 kan være helt normalt for deg, men dette er noe legen din evnt bør vurdere/se på. Stoffskifteprøvene ser ut til å gå i riktig retning. Hvordan er formen?

Tilskudd av selen kan senke antistoffene dine.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    62
    Meldinger
    24

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Kreatinin har med nyrefunksjon å gjøre og 112 kan være helt normalt for deg, men dette er noe legen din evnt bør vurdere/se på. Stoffskifteprøvene ser ut til å gå i riktig retning. Hvordan er formen?

Tilskudd av selen kan senke antistoffene dine.
    Tusen takk for svar, Eirin
    Joda, jeg føler meg noe bedre. Ved en feiltakelse tok jeg litt lavere doser enn 100 mcg noen dager, da følte jeg meg skikkelig uggen, trøtt, uttafor og daff - det hadde vel med det å gjøre, ev. at jeg fikk noe annet de dagene.

Ang det med selen, mener du at min Anti TPO er for høy og at jeg bør ta selen for å senke den, eller at den er lav, og at jeg ev. bør slutte med selen (som jeg får en del av i paranøtter som jeg spiser ganske ofte)?

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    54
    Meldinger
    911

Hei igjen Lasse

Jeg vet bare at selen kan senke dine antistoffer, så fortsett med nøttene

Godt å høre at formen er bedre, det er det aller viktigste. Medisin hver dag og til tilnærmet lik tid er viktig. Om du opplever å være litt "surrete" til tider slik jeg er , så anbefaler jeg dosett og alarm på mobilen. Dette har hjulpet meg mye

Lasse 50 Gjest

Smile Sv: Mulig hypo for meg?

Hei igjen!
    Takk for alle gode svar jeg har fått her tidligere.
    Jeg har fortsatt med Levaxin, veksler mellom 100 og 125, og verdiene mine ser ikke så verst ut, ifølge den lett stressede harelabb-legen jeg går hos.
    Jeg har nå TSH 2,8
    T4 20
    T3 5,1
    Anti TPO 28 (denne har jo gått kraftig ned, og det er vel bra?)

Noen som har synspunkter på verdiene?

I tillegg her mine D3-verdier på 213, noe legen mente var altfor høyt. Har tatt jevnlige tilskudd, tar tran og er i sola dann og vann.

Er dette farlig høyt? Jeg var oppe i 240 for et drøyt år siden, og kuttet en del på vitamininntaket.

Føler meg generelt bedre enn for noen år siden, men ikke så pigg som jeg mener jeg burde. Jeg orker/gidder i hvert fal å trene en god del, men er litt trøtt og daff i hverdagen, føler en viss sosial angst.

Tusen takk for alle innspill, ønsker alle god bedring med sine plager.

Mvh.
    Lasse

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,744

D-vitamin: en målverdi på 100-120 regnes som bra. Så ja, du kan nok spare på tilskuddene en tid framover nå.

Man er bekymret for at det kan bli for mye kalsium i blodet når vitamin d er veldig høy. Det kan måles, men du er et godt stykke unna det nivået man regner som farlig der.

Når det gjelder stoffskifteverdiene har du med en såpass høy TSH og såpass lav fT4 fremdeles mer å gå på. Så du kan jo snakke med legen din om å få øke dosen noe og se om det hjelper på de symptomene som vedvarer. Mange av oss trenger uansett en økning på høsten/tidligvinteren.

At anti-tpo synker er bra, ja.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 6 av 6 Først ... 456

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn