Side 2 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 54
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Sv: Flere som bruker så stor dose?

Det er jo i overkant, men det finnes de som bruker mer.
    Du er jo inne på hva problemet kan være - har du forsøkt å ta D3 da ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    37

Ja, jeg er inne på andre boksen med D3 nå og tenker å fortsette med det til langt inn i lyse sommernatta! Er så sliten av dette stoffskifte som ikke vil samarbeide med meg! Vurderer seriøst å prøve Armour, men kjenner ikke at jeg klarer kampen med legen enda og heller ikke tanken på at jeg blir lav før jeg finner riktig dose Armour.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Da er du sikkert på god vei. Jeg måtte redusere dosen etter en stund på D3. Merker at jeg må ha mer enn 30µg/dag før jeg får noen virkning, så jeg tar 40µ/dag nå. Måtte holde på en stund også.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    37

Standard Sv: Flere som bruker så stor dose D-vitamin?

Takk for svar Hansen! Du måtte redusere dosen Armour, tror du det er samme virkningsmekanismen for Levaxin? Jeg tar to tbl dgl med D3, dvs 20 microgr dgl, men du mener jeg bør opp i det dobbelte? Gradvis økning da?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Flere som bruker så stor dose D-vitamin?

"tror du det er samme virkningsmekanismen for Levaxin? Jeg tar to tbl dgl med D3, dvs 20 microgr dgl, men du mener jeg bør opp i det dobbelte?
    Gradvis økning da?

Jeg vet ikke om den virker slik på Levaxin - har ikke prøvd det selv.
    Har etterlyst andre brukeres mening om det her på forumet, men det er sparsomt med svar hittil. Det tar jo litt tid å få slike erfaringer, men jeg håper mange vil skrive om sine erfaringer etterhvert.
    De fleste bruker jo levaxin her.

Mine erfaringer er at det skjer et skille ved en 30-40µg/dag.
    Det kan ha med hvor lavt den enkelte har når de begynner og mye annet vi ikke vet.....
    Jeg økte med 10µ hver uke og merka ikke noe ubehag ved det. De som behandles av lege går gjerne på 100µg de første ukene før de senker til 50, så det er forsåvidt ingen store doser vi bruker.

Jeg må jo si at jeg fikk endel merkelige symptomer samtidig : vondt i ryggen, vonde ankler. Det var vondt å gå, og smerten oppsto når jeg løfta foten fra underlaget. Ganske merkelige greier jeg ikke har merka noe til før.
    Og det holdt på flere måneder.
    Nå er det over.

Jeg merka også at jeg ble sterkere i bena, hadde mer å gi på joggeturer, særlig i motbakker, så det er en blanding av plusser og minuser.

Armourdosen er enda på vei ned og jeg ser ikke slutten på dette enda.
    Jeg kan ikke konkludere med noe - føler meg mitt oppe i en endringstid enda.

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    37

Standard Sv: Flere som bruker så stor dose Levaxin

Jaha, så det er kanskje derfor det har dukket diverse vondter her og der. Jogger mest inne på mølla på vinteren, men har ikke merket noen stor endring der. Men vondt i ledd i foten og smerter i hofta etter trening har jeg merket i det siste...
    Håper flere kommer med erfaringer hvis de har,det er spennende dette her!
    Jeg øker da med en tbl D3 dgl denne uka og en neste - da er jeg oppe i 40 microgr/dag så får vi se hvordan kroppen reagerer da!
    Finns det ikke D3 tbl større enn 10 microgram?

Kom på en ting til: har fått så hard mage etter oppstart med D3 - sammenheng??

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Joda, det er bare Norge som er treige.
    Vi glemmer ofte at Verdensmarkedet er der, og at Norge shopper der etter visse regler. Her : helsepolitiske.

Så er det også sånn at samme medisin kan være på resept når de er over en viss styrke - her i Norge men ikke i naboland.

Det er mulig den siste der gjelder for D3 ?
    Fikk ikke du på resept da Thomas ?
    Hvordan er styrken pille styrken på de ?

Jeg vet at Danmark selger 30µg fritt iallfall.
    Her er en Dansk studie :
    http://www.kfavrbo.dk/dvit1.htm
    Gutta våre svømmer bedre også : http://www.forskning.no/artikler/2008/oktober/198766

Fagligheten : http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=1365847

100-200µg/dag er nødvendig hvis kroppen skal opprettholde en høy D3-status.
    Så hvorfor er anbefalt grense 10µg/dag ?

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    37

Takk for linker Hansen! Spennende lesning! Mye upløyd mark her...

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,063

Emma..det du skriver om magen...Jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg var som"betong", men eneste forandringen jeg har gjort er tilskudd av D3( så i dag har jeg kjøpt en stor porsjon svisker!!
    Men i dag merka jeg en ting: for først gang på minst 15 år er jeg åpen i begge nesebora, bare det er jo en liten befrielse. Kan det skyldes vitamintilskuddet? Eller kommer det av at jeg økte dosen min for snart 3 uker siden. Ja, jeg har økt dosen!!
    Så- hvis det er en sammenhang der , har jeg vært skikkelig undermedisinert(men "fine" blodprøver,da!).
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    37

Se der! : flere med betongmage! Mitt problem har vært det motsatte i flere år nå! Vet ik hva som er å foretrekke... Men klart har det skjedd en endring etter innførsel av D3. Har ikke målt verdiene engang, jeg - bare funnet masse gode grunner til å ta tilskudd! Mon tro om magen går seg til etter en stund? Håper virkelig det...!

Side 2 av 6 Først 123456 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn