Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 23 av 23
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: Spørsmål om LDN og autoimmunitet

Hei Kevlin
    Har ikke prøvd LDN men har forsøkt ALA (Alpha Lipoic Acid)som blir benyttet sammen med LDN. ALA er i fritt salg i Sverige - imidlertid i litt høy dose (200mg) i kapslene så jeg fikk masse hyposymptomer bortsett fra hjertebank. Fikk masse energi men var håpløst for jeg fikk ikke sove. ALA skal også alene ifølge forskning kunne få ned antistoffene som er poenget for min del - og så skader det jo aldri med mer energi! - Ville fortsatt å bruke dem om jeg hadde fått tak i mindre dose pr. kapsel - finnes ingen aksepterte guidelines så dosering ser ut til å være veldig individuell. Legger ved en link om LDN og ALA http://www.huffingtonpost.com/dr-mer..._b_509655.html

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Post Sv: LDN og autoimmunitet

Takk for linken rexxy69 -

Jeg reiser ikke til Sverige noe særlig, men info'en er notert

Så kan jeg jo linke deg litt også - selv om det bare er til meg selv

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg bare MÅ legge inn et lite utdrag fra linken din vedr MSM
    (det er jo ikke alle som klikker på linker ):

"MSM er en naturlig svovelforbindelse, og verdens mest omsatte kosttilskudd mot smerter og betennelse.
    Det har vært på markedet i USA i over 20 år, omsettes uten restriksjoner i de fleste europeiske land,
    og er dokumentert å være like lite giftig som vann.

Statens legemiddelverks svar på en klage om at MSM ble forbudt:
    ”Det som har en effekt, har sannsynligvis også en farlig bieffekt
    (selv om denne så langt ikke er påvist),
    og dermed er det legemiddelverkets oppgave å omklassifisere kosttilskuddet til legemiddel”.

Synes du dette er en god grunn til at du ikke selv skal få bestemme om du skal ta MSM dersom du har smerter og betennelser?"
    Dette får jeg tak i "overseas" (blunk, blunk iH***)
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: LDN og autoimmunitet

Hei Kevlin...
    Statens legemiddelverks svar på en klage om at MSM ble forbudt:
    ”Det som har en effekt, har sannsynligvis også en farlig bieffekt (selv om denne så langt ikke er påvist), og dermed er det legemiddelverkets oppgave å omklassifisere kosttilskuddet til legemiddel”.
    Har igrunnen ikke så mye respekt for Statens Legemiddelverk hverken når det gjelder legemidler eller kosttilskudd. Det er jo bare å se på statistikkene over mest omsatte legemidler hvert år. De beskytter produsentene og ikke pasientene. Levaxin f.eks holder seg på topp 25 lista over mest omsatte legemidler i døgndoser år etter år. Ikke det produsenten tjener mest penger på - men en sikker traver. Ingen utvikling - kun produksjonskostnad. Kan jo ikke bli bedre for Nycomed. Helt til inntil nylig har de jo også vært eneste leverandør og med et så dårlig produkt er det jo bombesikkert at "kundene" vil handle andre legemidler. Så her er det skikkelig spin-off.

Heldigvis har man fått litt kunnskaper selv etterhvert og kan fint avgjøre selv hva som er verd å forsøke. Har hatt mange runder med dem vedr. ulike preparater og tilskudd opp igjennom årene og de kan vanskelig hindre deg å importere til eget bruk innenfor lovverket. Men man må kjenne lovverket og det er jo til tider en utfordring.

Om MSM funker for deg er det kjempefint - selv fikk jeg ingen effekt av det men riktignok forsøkte jeg det i en periode jeg var adskillig dårligere enn jeg er nå. Kanskje var jeg ikke tolvmodig nok heller - det tar jo gjerne litt tid før endel av disse typene tilskudd gir effekt.

Med ALA derimot kom (bi)virkningene ganske umiddelbart. Ga meg etter 2 uker siden jeg ikke fikk sove. Det blir mye prøving og feiling men det ser ihvertfall for min del ut til at er det eneste som fungerer. Holder meg imidlertid til en hovedplan, og holder fast ved den helt til jeg finner andre ting eller kombinasjoner som fungerer bedre. Da ser jeg også lettere hva som gir ønsket eller negativ effekt. Det har tatt meg noen år da....Kunne bare vært så greit å gå å kjøpe det man skal ha over disk istedet for de møysommelige prosessene med å importere, kjøpe på nett fra EU-land, finne tilsvarende virkestoff med annet navn, krangle eller overbevise leger, kjøre til Sverige eller ta en svipptur overseas. H

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Naltrexone (LDN) Hashimoto's
    Av gunnda i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)
    Svar: 16
    Siste melding: 27-02-13, 22:52
  2. Jeg har siden 1997 haft periodisk forhøjet stofskifte/Graves
    Av Anne H H i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 106
    Siste melding: 12-09-12, 20:51
  3. Svar: 75
    Siste melding: 25-11-07, 02:44

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder