Viser søkeresultater 21 til 23 av 23
-
14-04-10, 19:18 #21
Sv: Spørsmål om LDN og autoimmunitet
Hei Kevlin
Har ikke prøvd LDN men har forsøkt ALA (Alpha Lipoic Acid)som blir benyttet sammen med LDN. ALA er i fritt salg i Sverige - imidlertid i litt høy dose (200mg) i kapslene så jeg fikk masse hyposymptomer bortsett fra hjertebank. Fikk masse energi men var håpløst for jeg fikk ikke sove. ALA skal også alene ifølge forskning kunne få ned antistoffene som er poenget for min del - og så skader det jo aldri med mer energi! - Ville fortsatt å bruke dem om jeg hadde fått tak i mindre dose pr. kapsel - finnes ingen aksepterte guidelines så dosering ser ut til å være veldig individuell. Legger ved en link om LDN og ALA http://www.huffingtonpost.com/dr-mer..._b_509655.html
-
22-04-10, 14:53 #22
Sv: LDN og autoimmunitet
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
22-04-10, 16:24 #23
Sv: LDN og autoimmunitet
Hei Kevlin...
Statens legemiddelverks svar på en klage om at MSM ble forbudt:
”Det som har en effekt, har sannsynligvis også en farlig bieffekt (selv om denne så langt ikke er påvist), og dermed er det legemiddelverkets oppgave å omklassifisere kosttilskuddet til legemiddel”.
Heldigvis har man fått litt kunnskaper selv etterhvert og kan fint avgjøre selv hva som er verd å forsøke. Har hatt mange runder med dem vedr. ulike preparater og tilskudd opp igjennom årene og de kan vanskelig hindre deg å importere til eget bruk innenfor lovverket. Men man må kjenne lovverket og det er jo til tider en utfordring.
Om MSM funker for deg er det kjempefint - selv fikk jeg ingen effekt av det men riktignok forsøkte jeg det i en periode jeg var adskillig dårligere enn jeg er nå. Kanskje var jeg ikke tolvmodig nok heller - det tar jo gjerne litt tid før endel av disse typene tilskudd gir effekt.
Med ALA derimot kom (bi)virkningene ganske umiddelbart. Ga meg etter 2 uker siden jeg ikke fikk sove. Det blir mye prøving og feiling men det ser ihvertfall for min del ut til at er det eneste som fungerer. Holder meg imidlertid til en hovedplan, og holder fast ved den helt til jeg finner andre ting eller kombinasjoner som fungerer bedre. Da ser jeg også lettere hva som gir ønsket eller negativ effekt. Det har tatt meg noen år da....Kunne bare vært så greit å gå å kjøpe det man skal ha over disk istedet for de møysommelige prosessene med å importere, kjøpe på nett fra EU-land, finne tilsvarende virkestoff med annet navn, krangle eller overbevise leger, kjøre til Sverige eller ta en svipptur overseas. H
Lignende tråder
-
Naltrexone (LDN) Hashimoto's
Av gunnda i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)Svar: 16Siste melding: 27-02-13, 22:52 -
Jeg har siden 1997 haft periodisk forhøjet stofskifte/Graves
Av Anne H H i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 106Siste melding: 12-09-12, 20:51 -
Mageondter pga lavt stoffskifte, autoimmunitet, undersøkelse
Av Stina i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 75Siste melding: 25-11-07, 02:44
Bokmerker