Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard Om gluten og melkeprodukter

Fant en tankevekkende og god blogg om matintoleranse:
    http://www.vgb.no/24022/perma/255564/

Har lurt på dette lenge. Får ofte litt "gulpefølelse" når jeg har drukket melk, spesielt når jeg drikker kaffe med melk.

Dette innlegget traff meg også:
    http://www.vgb.no/24022/perma/257122

Er det noen med erfaringer om dette temaet?

baremei Gjest

Standard

Du, det er din skyld at jeg ikke har fått lagt meg enda.

Jeg har lest den bloggen de siste to timene, og ja, vi har mange av de samme erfaringene med sønnen vår.

Urinprøven til Neurozym ligger i fryseren, jeg MÃ… få sjekket når på dagen den bør sendes for å komme frem i riktig tilstand.
    Faktisk vurderer jeg å sende inn en for meg selv også, jeg droppet melk med godt resultat for tre år siden, etter råd fra legen. Magen ble ikke bra, men bedre, og drikker jeg melk nå blir jeg full av verking og magetrøbbel.
    Jeg styrer ikke unna melk ellers, bare droppet å drikke den.

Balderklinikken og blodprøver som ble sendt til Tyskland kom tilbake med full pott på hvete, bygg, rug og havre, samt noe på banan, egg, ingefær, karri og sennep. Og hasselnøtter.

Diett er stort sett fulgt siden, med godt resultat. Vi er ikke helt i mål enda, derfor peptidtesting hos Neurozym neste.

Forskjellene? Bedre konsentrasjon og tilstedeværelse (noen er hjemme i øya på gutten), mye bedre hukommelse, mindre utslett, mindre elveblest, mindre uro.

Disse reaksjonene kommer også av kunstige fargestoffer, spesielt rødt, grønt og blått (det har vi "forsket" oss frem til på egenhånd gjennom 10 år, vi fikk en anelse når han var rundt tre år).

For mange i samme situasjon er sukker også et tema, det gjelder ikke hos oss, bortsett fra når han har fått skeie ut (spise hva han vil) et par uker en gang eller to i året. Når vi da strammer inn igjen kommer sukkerhungeren etter en ukes tid. Gutten er absolutt og desperat søtsugen og klatrer nesten oppetter veggen.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn