Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 25
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Smile Sv: Andre som er trette etter jul?

Som jeg skrev i en anden tråd, bliver min jul til almindelige (gode) dage når min søn er bortrejst. Så jeg bliver ikke mere træt i år end jeg plejer, men jeg har lige snakket med en ven, også stofskiftesyg og hun siger, at det er ikke Juleaften hun frygter mest. Det er derimod alle de familiebesøg i dagene mellem Juleaften og Nytåret, fordi der er så meget af dem, at hun får ikke en stund til at hvile ud og familierne mener hver, at "denne ene gang om året...." så hun end ikke tør sige fra eller bare vælge ud, hvad hun ikke orker at deltage i. Og så siger hun, at dette bliver noget hun kommer til at mærke eftervirkninger af hele januar.

Håber andre her er bedre stillet. God Efterjul.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Standard Sv: Andre som er trette etter jul?

jeg kjente i dag at jeg var helt utslitt etter i går, julaften. Og det tiltross for at vi var kun den lille familien, min mann og vår sønn. Heldigvis lagde vi middag som teamwork, jeg var kun kjøkkenassistent. Det var nydelig å ikke ha ansvar. Men jeg ble så trett alikevel. Mange hvilepauser underveis. Og i dag skulle jeg besøke foreldrene mine. Men jeg orket det ikke. jeg kjente jeg var for sliten
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det er derimod alle de familiebesøg i dagene mellem Juleaften og Nytåret, fordi der er så meget af dem, at hun får ikke en stund til at hvile ud og familierne mener hver, at "denne ene gang om året...." så hun end ikke tør sige fra eller bare vælge ud, hvad hun ikke orker at deltage i. Og så siger hun, at dette bliver noget hun kommer til at mærke eftervirkninger af hele januar.
    Kan bare si meg enig Anisa. For meg ble det nok i går. I dag samles familien igjen til fødselsdagsfeiring av en tenåring i familien. Og jeg orker bare ikke. Sovnet ikke før i dag tidlig etter all støyen i hjernen. Det var hyggelg nok med juleselskap, men jeg innser at jeg tåler ikke det samme som før, så jeg skal krype under dynen igjen. Gidder ikke se på klokken. Takk for trøstende ord. JEG har valgt å valge å bort!! I dette sekund Selskapet er kl 17.00.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    54
    Meldinger
    409

jeg hadde en skikkelig dårlig dag i går, men tilbrakte mesteparten av dagen på sofaen så i dag er dagen bedre.

det er viktig å stoppe opp når det blir for mye.
    Får nok en ille dag i morgen for i dag var det snømåking på dagsordenen,

tok det pent og ryddet kanter,trapp,rundt søpla og sånn,
    men det er mange ganger mer enn nok for å få en dårlig dag,

men det er tyngre å ikke komme frem noen steder.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    895

Jeg måkte også snø i dag (i går, klokka har visst bikket over midnatt), og ergret meg grønn over at jeg må hive snøen oppover for å få den vekk fra trappa. Ikke mye moro når en har en vond skulder på venstre side, og den forbaskade gallesteinen på høyresiden! Jeg ba helsevesenet, legene, sykehuset, NAV og hele kostebinderiet dra til helvete så tårene rant mens jeg skuffet snø. Det var i grunnen godt med en slik mental utladning. Og så har jeg også sovet det meste av dagen siden.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    37
    Meldinger
    171

Er også helt skutt etter julen og det er mitt første besøk på nettet nå i natt (sovet så mye på dagen så nå får jeg ikke sove i natt..huff)

Vi har arrangert julen hjemme hos oss. Og vi har sagt klart NEI til alt sånn familiegreier i romjulen. For oss er julen en høytid vi har i lag med barna våre og de er hellige for oss. Folk syntes vi er asosiale og uhøflige.. men det bryr vi oss fint lite om. Vi setter oss selv først for barna sin skyld. De er små kun en gang og det er nå den herlige tiden er

Etter julaften sov jeg stort sett hele 1 juledag.. og 2.dag våknet jeg ikke før kl 12.. så duppet jeg av klokken 22 på kvelden og siden det har jeg vært sliten, men klarer ikke å sove.. Håper på en bedre dag i morgen, for da har jeg lovet ungene en tur i akebakken og muligens kino..
    Svigermor har vært en engel og måka nesten hele gårdsplassen, så jeg slapp unna der.. men sånn ellers så liker jeg faktisk å måke jeg.. i mitt tempo.. jeg er ute i frisk luft, ungene ler og leker og jeg ser at haugene flittig blir brukt til snøhytter og annen moro Er nok en av de få som ikke syntes måking er huff og gru... men klart... det er SLITSOMT.. og jeg blir skutt etterpå.. men fy så god samvittighet jeg har
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Medlem siden
    Mar 2009
    Meldinger
    106

Standard Sv: UTSLÃ…TT AV JULEN

I flere år har jeg blitt daff og sliten i julen, også før jeg fikk hypotyreose (er ikke helt sikker på når jeg fikk det men). Grunnen til at jeg blir sliten, tror jeg er at det blir mye fet mat, alkohol, stillesitting, lite dagslys, sosiale sammenkomster og lite mosjon og frisk luft. Har lagt merke til at jeg også inntar mye mindre grønnsaker i julen enn ellers, noe som vel heller ikke er bra.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    54
    Meldinger
    409

Kosthold og prioriteringer er viktig,

tror det generelle stresset med høytiden også er medvirkende,
    selv om man roer ned å prioriterer vekk ting skal det ikke så mye til for å bli utslått,
    døgnrytmen tror jeg også er viktig,
    selv om den hos de fleste av oss er merkelig er det noe med at vi ikke gjør som vi pleier,
    jeg merker veldig godt at jeg ikke tåler forandringer slik jeg gjorde før.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    734

Jula forsterker alle følelser. Enten man gleder eller gruer seg til jul, går det mye krefter med i desember måned for å forberede seg, både praktisk og mentalt.
    I tillegg er det mørkt og kaldt.

Jeg mener å ha lest en gang at desember er måneden med høyest dødelighet ?
    De som er klare til å dra, bikker over da.
    (Nå ja, ikke for å skremme dere, har vi klart oss så langt, så klarer vi nok resten)
    Sist endret av Tily; 28-12-09 kl 18:41 Begrunnelse: skrivefeil

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    54
    Meldinger
    409

det tror jeg også,
    det er vel så mye det emosjonelle stresset som matter oss ut,
    sammen med tankene om alt vi ville ha utrettet som vi ikke orker,

nå er det heldigvis Januar snart og da er det nytt år og nye muligheter.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn