Side 14 av 14 Først ... 4121314
Viser søkeresultater 131 til 136 av 136
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Standard Re: Liothyronin og sinne

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Hei Lie, jeg så ikke denne før jeg bladde gjennom nå, og beklager ....
    Hei på deg n`Finn
    Jeg har ikke tenkt noe mer på denne jeg. Og det er sikkert riktig at det bare er et raskt tilgjengelig lager, men jeg bare tror jeg har lest noe annet en gang. Du kan godt legge ut en lenke om det hvis du har eller finner en. Det som går på hvorfor kjertelen produserer T3, altså hva det spesifikt brukes til.
    Ha en fin søndagskveld

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard Re:

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn

Jeg mener at syntetisk T3 er verre enn syntetisk T4.
    Ikke for de som kan bruke begge deler, for dem er det jo likgyldig, men for de som ikke kan.
    Hvis du ikke kan bruke Levaxin, kan du sansynligvis heller ikke bruke Liothyronin
    Jeg lurer på hva som får deg til å mene at syntetisk t3 er verre enn syntetisk t4?

Jeg har bare skummet gjennom denne tråden, men ser ikke nevnt at man kan ha problemer med omdannelsen fra t4 til t3. Hvis det er problemet, kan man tilføre så mye t4 man klarer, ha høy t4 på målinger, og allikevel være veldig hypo. Det er utifra det jeg har lest den vanligste grunnen til at så mange av oss har hyposymptomer med "normale" prøver. En annen grunn er om t3 (tilført eller omdannet) faktisk kommer seg inn i cellene. Hvis det ikke gjør det, kan man ha hyposymptomer med både høy t3 og t4 på prøvene.

Mange kan ikke klare seg på syntetisk t4 alene, eller i kombinasjon med t3, og heller ikke på naturlig tyroksin som inneholder begge deler. Løsningen er da ren t3. Det spiller ingen rolle da om den er syntetisk eller naturlig.

Jeg prøvde meg lenge på Armour, men er nå på ren Lio. Mange årsaker til det, men akkurat nå fungerer det best for meg. Tar 150 mcg (øker fortsatt)fordelt på 4 ggr daglig. Tar 40 mcg ved leggetid, og sover veeeldig tungt.

Mitt poeng er at vi er alle forskjellige, vi har forskjellige årsaker til vår manglende respons på dagens vedtatte behandlingsregime, og dermed forskjellige behov for løsninger.

Når det gjelder det opprinnelige innlegget fra Lilje, så hjelper det hvis du deler dosen i minst tre ggr om dagen, og prøv å ta en dose ved leggetid. Forsøk med 2.5 mcg først, øk til 5 hvis det går bra. Prøv også å la tbl løse seg opp under tungen, så slipper du evt absorpsjonsproblemer.

Ber om unnskyldning hvis jeg gjentar ting som allerede er nevnt i tråden her, har som sagt bare skummet gjennom.
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Re: Liothyronin og sinne

Jeg forklarte nok litt for kort hva jeg mente.
    På meg virker det som at noen ikke kan bruke syntetiske hormoner, og for dem - virker Liothyronin verre enn Levaxin.
    Levaxin behandles jo før den blir til T3 og kroppen bruker den. Det kan se ut som at denne prosessen tilrettelegger det syntetiske mer eller mindre godt for de som er i vanskeligheter.
    Liothyronin gjør kroppen jo ikke noe med før den brukes, den er ferdigprodusert og 100% syntetisk.
    Men det er nå bare sånn jeg tenker dette da.

Hva som gjør at mange har vansker med å bruke syntetiske stoffskiftehormoner er ikke godt å si.
    Samme problemstilling er jo ikke aktuell i feks. Diabetesproblematikk. Ingen der vil tilbake til produkter av Gris.
    Og det brukes jo som referanse når man ikke vil gjøre noe for oss som sliter med dagens behandlingsregime.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

Standard Re: Bindevev og hypotyreose

Hei, så ikke svaret ditt før nå jeg n`Finn. Må bare si at etter at jeg startet på 20 ug D-vit og går turer daglig så er formen mye bedre! Ang. bindevevet så forsvant problemet litt etter litt etterhvert som jeg økte Lev-dosen (jeg har fortsatt smerter, men jeg har visst ikke så hovent bindevev lenger). Takk for D-vitamin-kampanjen din n`Finn, jeg tror det har myyye å si!
    Autoimmune sykdommer:
    -Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Bedre sent enn Halvor sies det, men kjempebra å høre at du har det bedre Lilje !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

Alt er bedre enn Halvor ;)
    Autoimmune sykdommer:
    -Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

Side 14 av 14 Først ... 4121314

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn