Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 22 av 22
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    34
    Meldinger
    17

Standard Sv: Struma og Hashimoto. Noen erfaringer..?

Hei Anisa og takk for langt og utfyllende svar!

Jeg har sett over mine siste prøvesvar. Disse viser:
    Anti-TPO = 1039
    Fritt T3 = 5,0
    Fritt T4 = 22,1
    TSH = 1,7

Dette sier meg lite, annet enn at TSH muligens ligger litt over referanseområdet (0,5-1,5).
    Hva tenker du / dere?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Struma og Hashimoto. Noen erfaringer..?

Sitat Opprinnelig skrevet av Stølen Vis post
    Anti-TPO = 1039
    Fritt T3 = 5,0
    Fritt T4 = 22,1
    TSH = 1,7
    Et typisk scenario: Du har perfekte blodprøveresultater og dine symptomer kan helt sikkert forklares med at du fejler noget andet end lavt stofskifte, fordi med de tal - kan du ganske enkelt overhovedet ikke have lavt stofskifte. Du er en velbehandlet "euthyroid", hvilket på lægesproget betyder "stofskifte-mæssigt frisk som en fisk som følge af den hidtidige behandling". Ingen grund til at ændre på noget, der fungerer så fint som blodprøverne beviser.

Nå ja... der er jo de høje tal på TPO-antistoffer, men det dør man jo ikke af, så lad os vente og se hvad der sker med din kirtel, som vi vil tjekke måske hvert halve år, eller hvert år fremover. Hva'? At du ikke har hele livet? Det har vi her på klinikken, så hvad er problemet?

Hvis din knudestruma bliver værre, opererer vi den bare væk, og så bliver dit stofskifte også meget nemmere og «enklere» at behandle når den stygge kirtel er helt borte. Der bliver forsket i Norge i kirurgisk at behandle Hashimoto's med succes for nogle patienter, mens andre får det langt værre, men lad os nu fokusere på det positive.

Hva'? Symptomer? Plager? Det må være pga. noget andet end stofskiftet. Dine blodprøvetal er jo perfekte. Her er en recept på psykofarmaka. En pille hver morgen bringer fokus på det positive tilbage, og så skal det nok gå alt sammen alligevel. Vi ses til kontrol om et år. Farvel. Et typisk scenario slut.

Anti-TPO = 1039
    Fritt T3 = 5,0
    Fritt T4 = 22,1
    TSH = 1,7
    Dette sier meg lite, annet enn at TSH muligens ligger litt over referanseområdet (0,5-1,5).
    Hva tenker du / dere?
    Det siger bare, at for at efterprøve dr. Haugs anvisninger mht. behandlingsmål, skal behandlingen (tilpasning af medicindose) sigte hen imod at bringe TSH ned på 1 og hvis der fortsat er symptomer tilbage, skal TSH yderligere ned på 0,2.

Hei Anisa og takk for langt og utfyllende svar!
    Selv tak. Der var nogle vældig nyttige stikord til dig, men det har du øjensynligt ikke fået ret meget ud af, at dømme efter dit svar... så jeg kobler mig ud af dette tema, og ønsker dig rigtig god bedring.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 3 av 3 Først 123

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn