Vis meningsmålingsresultat: Har du søkt trygdekontoret om refusjon på Armour?

Velgere
11. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • Jeg fikk avslag.

4 36.36%
  • Godkjent!

0 0%
  • Jeg har anket og fikk avslag.

0 0%
  • Har ikke søkt refusjon.

7 63.64%
Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
    baremei Gjest

Standard Har du søkt om refusjon på Armour og fått avslag?

La oss få se hvor mange det dreier seg om.

Vi får nok ikke et representativt snitt, siden de som tar sin Levaxin og er lykkelige med det neppe ferdes her, men det kan jo være interessant likevel.

Ã… få se hvilke begrunnelser avslaget er gitt på er heller ikke dumt. Så kan vi se om de er enige med seg selv.

Skulle noen fortelle at de har fått det godkjent (ja, særlig...) er vi spesielt interessert i begrunnelsen!

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    79

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    seljord
    Alder
    47
    Meldinger
    29

Standard

Hei :o
    Jeg har ikke søkt.
    Klem fra jorunn.
    Har hatt hasimotos siden 1999, med antistoffer opp mot 5000 i starten.
    Startet med levaksin i 2000, veldig opp og ned.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg har ikke søkt fordi jeg ikke har brukt Armour særlig lenge. Har heller ikke merket noen effekt av det enda.

Tenkte hvis jeg en gang skulle orke å søke, så måtte jeg i alle fall kunne argumentere for god effekt og at jeg måtte ha dette midlet for å kunne fungere i hverdagen, noe jeg da nå ikke gjør. Altså begrunne nødvendig utgiftspost.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Fikk avslag i sommer.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Jeg har tatt Armour i 1,5 år og det har hatt god effekt.

Tar 4 grain daglig så det blir jo noen tusenlapper i året.

Har ikke søkt om refusjon, men burde gjøre det, så snart jeg får tid.

Er ikke så motiverende å sette i gang når man leser om alle som har fått avslag.
    Kanskje desto større grunn for å søke, og pushe på.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Her er noen innlegg på eyr som kaster mer lys på hvordan man må søke, og det som står nesten sikkert er at en spesialist med tilhørende spesialitet må ha foreskrevet medisinen:
    http://www.uib.no/isf/eyr/2007q4/010579.html og bla litt opp og ned der.
    Siden Armour Thyroid eller andre Thyroid USP ikke er registrert i det hele tatt, gjelder ihvertfall det med spesialist. (kommer fram i andre skriv om refusjon etter paragraf 5-22 eller hva det enn var)

baremei Gjest

Standard

Stort mer spesialist enn overlege på thyreoidea-klinikken får man vel neppe blitt...

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Jeg kom til å tenke på at man kanskje må skrive i saken at hypothyreose ikke er en hypofysesykdom, slik de har skrevet i Finn sin sak.....og at meningen med behandligen da ikke er å opnå hypofysekontroll (=senket en høy TSH) men meningen er opphør av symptomer av lavt stoffskifte og at naturlig thyroxin synes å virke bedre på en del mennesker, mer lik kroppens eget.
    Jeg antar de fikk den ideen av historien med Kaci Kuhlman Fives problemer med insulin, hvor hun bare får blodsukkerkontroll med gammeldags naturlig svineinsulin (som omtalt over flere sider i Dagblad helg eller Vg helg). Hun måtte ta noen runder med trygdevesenet og trygderetten. På syntetisk insulin blir svingningene i hennes blodsukker alt for store og hun får stadig for lavt blodsukker , spesielt om natta hvor man ikke pleier å gå og spise ved behov....

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    79

Standard

Nora: noe slik som det du sier her, ville legen min skrive for meg,

MEN han har somla så fælt at jeg ikke fikk inn noen søknad før året var slutt, og nå med nye regler for alt mulig har jeg ikke kommet igang.

Så foreløpig har jeg ikke sendt søknad.
    men jeg skal prøve og prøve og...

Takk for tipsene til søknad

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn