Vis meningsmålingsresultat: God eller dårlig hørsel?

Velgere
51. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 100% ok hørsel

11 21.57%
  • Noe nedsatt hørsel, plager meg ikke

18 35.29%
  • Nedsatt hørsel, har fått høreapparat

8 15.69%
  • Har kun Tinnitus/ øresus

12 23.53%
  • Døv

2 3.92%
Side 5 av 5 Først ... 345
Viser søkeresultater 41 til 48 av 48
    Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Standard Sv: Flere med dårlig hørsel?

Sitat Opprinnelig skrevet av trude.lutt Vis post
    Jeg har det motsatt jeg....føler jeg hører alt for godt og er det flere støykilder samtidig må jeg gå ut av rommet. Det blir bare for mye lyd!
    Ditto.
    Når ungene leker og støyer så blir det som om hodet er inne i en metallboks og lyden dertil. Hender jeg må gå ut av rommet og ta en pause.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Samme her. Føler at det "skrangler" i hodet når det blir litt mye lyder. I tillegg har jeg blitt ekstremt følsom på lavfrekvent lyd og det er utrolig slitsomt.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Jeg mener at vi som har hypothyreose ofte kan ha litt "autistiske" symptomer. Med dette mener jeg at vi er hyperfølsom for sansestimuli. Vi klarer liksom ikke stenge feks lyden ute. Dette blir vanskelig når tv fotballkampen (den verste lyden jeg kan utsettes for) durer i bakgrunnen samtidig som noen forsøker å si noe. Helt håpløst for min del...

Utfører selv hørselstester på jobben, og vet derfor at det ikke er noe galt med hørselen min, men kan tidvis ha problemer med å oppfatte hva som blir sagt nettop av denne grunn jeg har beskrevet.

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    61

Hei Blondie

Jeg har det akkurat på samme måten som du beskriver her. I tillegg trykker det veldig over øynene, en konstant tunghet.
    Og samme følelsen er det ut til ørene.
    Blir stressa ved for mange lyder på samme tid og altfor høye lyder.
    Det du sier om autetiske .....er nok rikitg. Enkelte ganger kan jeg bare sitte å stirre ut i rommet uten mål og mening....
    Levaxin pga lavt stoffskifte siden 2007, nå også diagnose høyt stoffskifte, total forvirring.....

Medlem siden
    Nov 2009
    Meldinger
    17

hei.
    For å i det hele tatt å klare å sove om natten,MÅ jeg sove med gule ørepropper i begge ørene om natten.Klarer overhodet IKKE bilstøy( som det desverre er der jeg bor), og kommer i fremtiden til å flytte til et stillere sted fordi jeg blir så veldig sliten av all støyen..ute også.Har forstått at dette har i høyeste grad med sykdommen min å gjøre, for de andre fam. medlemmene er ikke plaget slik som jeg.Når småbarn leker blir jeg også fort sliten, og fotball på tv er pyton( ingen her ser heldigvis på det).Klarer ikke støy når andre prater, og hører dårlig hva andre sier hvis det er støy i rommet.Så jeg kjenner meg igjen i det de andre sier her inne.D et beste er å sitte i skogen eller på stranda i det stille , og la tankene fare!
    mvh elisabeth

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    39
    Meldinger
    502

Ja, sliter med det.
    Har tinnitus.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Tinnitus kan blive bedre, når stofskiftet bliver det - det har jeg selv oplevet. Har ikke tinnitus længere

Men jeg har altså stadig et problem med min såkaldte skelneevne - i hvert fald, når det har med min hørelse at gøre For jeg synes det er svært at være i rum med mange, der snakker, for eksempel til forældremøde på skolen. Så sidder man der og skal diskutere i grupper og få noget meningsfuldt ud af det - hvilket ville være en hel del nemmere, hvis man ikke både skulle arbejde hårdt på bare det at filtrere dem, man snakker med, fra de andre, samtidig med, at man overvejer deres og egne argumenter. Saftsuseme hårdt arbejde at bruge sine kræfter x 2.

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    46
    Meldinger
    200

Føler selv jeg har både god og dårlig hørsel hehe, selv om "ørelegen" sier den er god (pipetest). Barn som leker når voksne sitter å prater føles som om noen er inni øre mitt og skriker og dunker osv, kjenner igjen fotballstøyen fra TV som også er skikkelig plagsomt, samtidig høre jeg ingenting dersom det er bakgrunnsstøy, TVen står på veldig høyt osv. Merker også at alt dette forverrer seg dersom jeg er sliten og trøtt. Det som er rart er at noen ganger klarer jeg også å forsvinne fra lyder som når jeg konsentrer meg veldig om en ting.

Jeg opplevde skikkelig tinnius en gang (har det i bittelitt noen ganger men det er ikke så det er plagsomt), og jeg går og får reflexologi (tror det heter fortsoneterapi på norsk) en gang i uken og hun mente det var en grunn til at jeg hadde fått det. Jeg hadde egentlig belaget meg på at dette kom til å bli mitt nye liv med full piping og susing i det ene øret men etter behandlingen hvor hun fokuserte på punkter som har med tinnius å gjøre så forsvant det etter en dag eller to:-) Hun mente det var fordi jeg er så plager med vond nakke at det kom. Har ikke hatt det siden og håper jeg slipper å oppleve det en gang til:-)
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Side 5 av 5 Først ... 345

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn