Side 2 av 20 Først 123412 ... Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 191
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

selv har jeg sluttet å argumentere, selv om legen min ikke er vanskelig. jeg går bare når jeg selv føler for det, uten legetime og tar blodprøver, og så ringer jeg opp, eller de ringer dersom jeg trenger ny sjekk.

så ringer jeg bare for å få resultater, og hvis jeg selv synes de er dårlige ifht tidligere prøver, oppdoserer jeg littegranne.
    oftest virker det veldig bra, og nå har jeg bestemt meg for å ikke oppdosere mer etter ett år med jevn oppdosering.

glem tall, og fokuser på formen din resultatene er mer en referanse, som kan antyde noe eller si at noe er alt for høyt eller alt for lavt. alt imellom er individuelt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Forresten så har de en dose på 112µg i USA.
    Kom ellers på at hvis man har noen infeksjoner, autoimmune ting eller noe annet, så dannes det cytokiner og de gjør at deiodinaseenzymene skifter om til den typen som lager Rt3 og mindre t3 også. Antioksidanter og omega-3 og annet som er antiinflammatorisk skal hjelpe mot sånt.
    elen er en slik antioksidant, senker antistoffene samt øker konverteringen til t3.
    Hos meg så gikk antistoffene noe ned og ft3 opp etter at jeg begynte med selen. Noen får sågar forbigående hypersymptomer når de begynner på selen.

Det er forresten en del forskningsartikler om nettopp selen og stoffskifte nå.
    Og husk at mye karbohydrater virker veldig inflamamtorisk, og at lavkarbo senker antistoffer og Rt3 og det stoffskiftehormonet man tar som tablett rekker liksom lenger og virker bedre hvis man holder seg til lavkarbo samt tar selen og omega-3. Mer om det i kostholdsforlderen i et innlegg hvor jeg skrev et referat fra et foredrag.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Heia Gunnda !

Dette fikser du !!! Bare hold tunga rett i munnen. Stor bamseklem Tussa

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,062

Standard Enda et nybegynner spørsmål...

Jeg trenger en time på skolebenken, igjen! .......For øyeblikket er det 567 registrerte brukere på forummet her. Er det noen som har tilnærma oversikt hvor mange av dem som har gått over til "Armour", og hvor stor prosent av dem som har fått et "annet liv"?
    Personlig har jeg ikke pressa FT4 så høyt at jeg har hatt overmedisinering,tror jeg. Verdien ligger for øyeblikket over referanseområdet, men har veldig lav FT3. Jeg bør da øke "Levaxin"ytterligere,ikke sant-eller? Hvor lenge er det "normalt" og prøve presse FT3,n før en begynner med T3, og hvor lenge bør den evnt. få en sjanse. Det ene året går etter det andre. Håper på noen brukbare før alderen setter en stopper!!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Har du en høy fT4 og en lav fT3 så lager ikke kroppen nok T3.
    Hvor høy fT4 ?
    Så høy som du tåler.

Jeg tåler ikke så høy fT4 og stopper ved omkring 17. Andre tåler å ha mye høyere enn ref.grensen.

Med en verdi over ref.grensen og så lav fT3 som du har er det vel greitt - du kommer ikke til å få nok fT3 på den lille doseøkningen du eventuellt har i reserve.

Jeg syns du skulle prøve Liothyronin nå jeg da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,062

Jeg har fortsatt de verdiene jeg refererte sist til "deg":
    Ft424,2 (9-22) ogFt3 3,3 (2,3-5,7). Jeg har og gjort som anbefalt. ikke gått ned på dosen... Formen akkurat den samme, men får svar på nye prøver torsdag da jeg skal til den nye legen . Den forrige brukte kun TSH, selv med død kjertel. Denne går etter Ft4. Vedkommende har kun jobba et år, men kanskje "ferske" er mere motagelige for pasientsynspunkt. Jeg burde vel spørre om vedkommende er positivt innstilt til bruk av T3 og evnt. senere Armour". Er jo ingen vits med at vi blir bedre kjent hvis jeg ikke møter velvilje der, eller? Kan vi forlange T3- hørt om dem som ikke vil gi det og....
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Det letteste å få legen med på er nok Liothyronin.
    Nevner du Armour og Liothyronin og siden går med på Liothyronin så føler vel legen at denne har inngått best mulig kompromis ?
    Og du har fått det som du vil ha det ?

Ellers trur jeg du har rett i dine antagelser.
    Det var en ung lege som skrev ut Armour til meg ......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,062

Ja, så er jeg her igjen. Har nå vært hos endo. Han leste iallfall mere ut av blodprøvene mine enn fastlegen. Jeg har fortsatt fallende SHGB(godt under minstekrav), det samme med S-Dihydrotestosteron...er i ferd med å androgeniseres..TPO-en stiger og stiger.Jeg tar omega-3, selen,magnesium,røyker ikke. Men det som er "ille" er at jeg ikke klarer å gå i trapper-avkreftes mer og mer, sprer seg til armene og. Det verste er forøvrig nevropatien som nå snart er i hele kroppen- brenner og "lugger". Den brenninga er nok det verste av ALT . Er det noen som kjenner seg igjen?......Har vært på lab.n på sykehuset og tappet blod i ca. 25 reagensrør i dag, spørs hva de vil vise. Får vente og se.........

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Det blir jo litt venting gunnda ......
    Håper du holder ut.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,062

BLÃ…MERKER....... over lengre tid har jeg plutselig registrert at jeg får merker på kroppen - uten å ha slått meg. De kommer på armene og enda mere på beina. Jeg har ikke,ikke høyt blodtrykk! Noen som kjenner seg igjen?

Side 2 av 20 Først 123412 ... Siste

Lignende tråder

1. Nybegynner
    Av Elly i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 09-12-15, 21:35
  2. Nybegynner... og skjønner ingenting...
    Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 24
    Siste melding: 02-03-09, 11:43
  3. Nybegynner spm... ;)
    Av Grace i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 29-10-08, 14:41
  4. Enda et spørsmål; om T3 denne gang :-)
    Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 02-06-08, 16:59

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn