Side 3 av 20 Først 1234513 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 191
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

det kan kanskje skje hvis du stresser og cortisol blir noe høyt, eller ved PKU (se annen trå her, jeg tror jeg ikke har rukket å lage en tråd i alternativ-mappen her ennå) eller andre årsaker. Noen får aquiredvWWS av underdosing med thyroxin og da blør man og kan sågar få store hematomer hvis det er alvorlig.
    (Det heter aquired von willebrandt syndrome og du finner det på pubmed og masseeferanser om at de ser en sammenheng med lavt stoffskifte)
    Claire har postet om dette tidligere, hun fikk diagnosen av en hematolog men egynner nå å lure på om AvWWS egentlig er autoimmunt.
    Mye rart er autoimmunt, slik som fibromyalgi, endometriose, og narkolepsi (ikke klassifisert som autoimmunt enda men de lurer på det selv)

Eller det er noe annet, flere andre ting er mulige.

nora

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,062

Standard

Liothyronin---vil noen som bruker det være så snille som å helt KONKRET fortelle meg hva de evnt. har opplevd som bedre, bortsett fra evnt. psykiske og nevropsykologiske faktorer?......
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    86

Standard

har for en uke siden ca. begynt med Liothyronin. Har nettopp begynt i ny jobb og har igrunnen grudd meg litt for jeg må lære så mye nytt. Har vært trøtt og sliten med konsentrasjonsproblemer. I dag synes jeg at jeg tar til meg læring ganske fort og føler meg skarp. Det er lenge siden det. Skal se det hjelper på aktivitetsnivået etterhvert også.

Gitte

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Jeg følte bokstavelig en vattdott bli dratt ut av hodet mitt. Kunne huske på nøkler osv, jeg hadde for eksempel en dag glemt igjen bilnølklene i tre butikker etter hverandre.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    62
    Meldinger
    1,345

Standard

Jeg fryser ikke så mye lenger. Har vel gjennomsnittlig satt ned tempen i huset et par grader tenker jeg.
    Det Gitte skriver om å føle seg skarp, der kjenner jeg meg igjen. Misforstå meg rett, jeg snakker bare om at jeg føler hjernen er klarere, jeg klarer også å ta til meg ny lærdom. Leter ikke lenger så mye etter ord.

Jeg tar med det med psyken også jeg, er mye "tøffere" nå, ikke så pinglete som jeg var før.

fra Lie

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    9

Standard

Hei!
    Jeg er ny her, og må si jeg blir helt forvirra av alle tallene her. Har fått igjen resultat fra en helseundersøkelse (hunt) som ga disse resultatene:
    TSH: 6,63 mIU/l
    Tyroksin: 9,5 pmol/l
    Anti TPO: positiv
    Ble anbefalt å kontakte lege, men virket ikke som hun mente det var nødvendig å gjøre noe med, var veldig travel. Har senere lest litt, og kjenner meg igjen i veldig mange av symtomene. Skal tilbake til legen neste uke.
    Det jeg egentlig lurer på er hva normalverdiene skal være, og hvor mye de må avvike før en kan få behandling.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,062

Standard

Hei, HEIDI---tråden min kan nok kanskje være misvisende, men er ikke den rette til å svare deg... men kan gjøre et lite forsøk- til noen andre forklarer bedre.. Du hadde ikke oppgitt referanseverdier på prøvene dine, men kan si litt generelt om antistoff. Når kroppen danner antistoff, har en prosess begynt der kroppen angriper seg selv. Gradvis vil kjertellen bli ødelagt... Helt GENERELT- din TSH er for høy. Behandlermål hos ensokrinologer er en verdi på 0,5-1,5. FT4 er lav hos deg; sånår du i
    tillegg har antistoff, skjønner jeg ikke annet enn at du har lavt stoffskifte.
    Ta det opp igjen med legen din. Fører det ikke fram. og du har mulighet til å bytte, ville jeg ha vurdert det. Det er slitsomt å stå på for seg selv hele tiden, men dessverre viser det seg at det er det vi må......
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    9

Standard

Takk for raskt svar
    Hva er referanseverdier og hvor finner jeg dem?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Hei.
    Synes du kan kontakte lederen av HUNT og fortelle at du ikke blir behandlet. Det kan du gjøre her : http://www.hunt.ntnu.no/ oppe i h.hjørnet.
    Ikke for at du skal få noe ut av det, men for at HUNT skal.

Etter min mening har du helt avgjort en behandlingstrengende situasjon som bare vil bli mer og mer krevende.
    Det kan ikke være meningen at vi skal gå til vi kollapser før det settes inn behandling (beklager min frustrasjon)

Må bare oppfordre deg til å stå på med alt og alle du klarer å mobilisere.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    9

Standard

Jeg har ny legetime 18. februar, og håper det går bedre da. Jeg var kanskje ikke tydelig nok selv heller
    Har lest endel etterpå, og fått forklaring på en rekke ting jeg har gått og "sutret" om. F.eks at jeg har blitt så lat, orker ikke mer enn jeg MÃ…, fryser, gjesper og sover 2-3 timer mer i døgnet enn før. Kremter en del, har vært bekymret for hukommelse og konsentrasjon, ord har "kommet bort" eller har vært vanskelig å uttale, kroppstempen er på under 36, hender og føtter er iskalde, og av og til hovne, og så var det kiloene da...

Side 3 av 20 Først 1234513 ... Siste

Lignende tråder

1. Nybegynner
    Av Elly i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 09-12-15, 21:35
  2. Nybegynner... og skjønner ingenting...
    Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 24
    Siste melding: 02-03-09, 11:43
  3. Nybegynner spm... ;)
    Av Grace i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 29-10-08, 14:41
  4. Enda et spørsmål; om T3 denne gang :-)
    Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 02-06-08, 16:59

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn