Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Tråd: Vondt i øyet

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    46
    Meldinger
    16

Standard Vondt i øyet

De siste dagene (uken??) har jeg hatt så vondt i det ene øyet, det gjør vondt å flytte blikket og å trykke på øyet. Har aldri hatt noe sånt før som jeg kan huske.

Noen andre?

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

Standard

Jeg har hatt samme problem før, men det gikk over av seg selv. Jeg trodde jeg hadde gitt meg selv en på trynet i søvne eller noe jeg Kan det være en liten betennelse eller noe kanskje? Det gikk i alle fall over etter et par dager hos meg, men sikkert ikke lurt å gå rundt med dette for lenge uten å få noen til å kikke på det.

Hilsen Lilje
    Autoimmune sykdommer:
    -Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Jeg har vært plaget av vondt bak øynene - gjerne ett av gangen. Det har bare kommet om natten hos meg, og smertene har faktisk vært så ille at jeg har måttet ta paracet for det.

Jeg tror det henger sammen med stoffskiftet, ja. Men det er sikkert lurt å sjekke hos legen. I og med at jeg har hatt det bak begge øynene og vært sjekket hos øyenlegen hvert år, så tror jeg ikke det er noe alvorlig..

Jeg merker også at øynene ofte er stive og såre, og at muskulaturen rundt øynene er blitt slappere. Hos meg er dette blitt litt bedre med økt levaxin-dose.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,063

Standard Vondt i øyet.

Hei, ja dette kjenner jeg igjen. Personlig er jeg overbevisst om at det kommer fra stoffskiftet.Har hatt dager med såre og smertefulle øyne i flere år, men det har gått forholdsvis fort over, for så og dukke opp igjen. Men da jeg ble akutt dårligere i mars d.å., kom HALS og ØYNE (værst det venstre) for fullt. Det er smertefullt 24timer i døgnet, våkner ofte om natta p.g.a. smerten både der og i halsen... Når jeg skal sove, må jeg ligge på siden slik at venstre øye får "mottrykk" fra puta. Det begynte helt tydelig i selve øyemuskelen, for så og omfatte selve øyeeplet. Pupillen på v.øye er mindre enn på h.øye. Jeg har nevnt det for både fastlege og indremed. Den siste sa at det kun er hypertyr. som går på øynene. MEN det er positivt feil -------------jeg har lest på en eller legeside her på nettet at av øyeproblem knytta til stoffskiftesykdom skyldes 85% hyper, 15% HYPO!!!! Vi burde kanskje komme oss til øyelege, men er DRITTLEI(unnskyld uttrykket).Sier til sønnen min at "de" tror vel på en hvis en" "mister synet"".....Vondt er det iallfall,og synet dårlig- burde vel skjekke brillene og. La os høre hvordan det går med deg.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn