Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    54

Standard Sykemeldt og oppfølgingssamtale med sjefen

:( Er sykemedlt og var i dag på samtale med sjefen... Hun åpner med å spørre litt hvordan jeg har det. Sier at hun og ledelsen vurdere om det skal søkes om at jeg blir sett på som en kroniker i forhold til sykemeldinger. Dette for at jobben skal slippe å betale arbeidsgiver dagene ved sykemelding.

Ble veldig lei meg, opplevd at det blir brukt mot meg at jeg er syk. Jobber i kommunen som er IA. Hun hadde laget en oversikt over hvor mye jeg har vært syk i 2007 og 2006. I forhold til jobben er det kun stoffskifte jeg er åpen om, det at jeg er deprimert sier jeg ingen ting om. Var å hentet skjemaet etter på, leste over det. Det er arbeidsgiver som skal søke, og legen skal komme med en uttalelse. Tror jeg kommer til å snakke med legen om dette, ønsker ikke at det skal følge meg for alltid at jeg er en kroniker Lurer på om et evt vedtak er tidsbegrenset....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg var også inne i denne ordningen i noen år. Jobbet selv i det offentlige og i IA-bedrift. Jeg følte det som en enorm lettelse da vi "oppdaget" denne ordningen. Jeg var ikke lenger en økonomisk "belastning" for kontoret, og jeg opplevde det som bare positivt, men vi reagerer jo forskjellig...

Jeg søkte på NAV sine sider for å finne ut om ordningen er tidsbegrenset. Jeg fant denne siden, som omhandler svangerskap og kroniske sykdommer. Jeg vil anta at siden det er tidsbegrenset ved svangerskap, så vil det også være det for kroniske sykdommer. Noen som vet? Ta en tlf til NAV kanskje..

http://www.nav.no/1073749159.cms

Jeg håper det ordner seg til det beste for deg.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    54

Standard

Takk for svar! Det er vel ikke ordningen i seg selv som er vanskelig for meg, det er vel heller holdningene på jobben i forhold til mennesker som lider av en kronisk sykdom/sliter med helsa. Og da kan jeg jo se at denne ordningen kan være bra, så slipper jeg en av de tingene jeg opplever som en belastning for jobben.

Yvette, kan jeg spørre om noe? Du skriver jobbet i det offentlige, regner derfor med at du har skiftet jobb. opplevde du at det var et problem i forhold til sykdom og fravær?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Slettet - da samme innlegg kom 2 ganger.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av trude.lutt
    Takk for svar! Det er vel ikke ordningen i seg selv som er vanskelig for meg, det er vel heller holdningene på jobben i forhold til mennesker som lider av en kronisk sykdom/sliter med helsa.
    Holdningene jeg ble møtt med var litt forskjellige. De som ikke sliter med noe som helst har vel en generell skepsis til oss som ikke fungerer etter A4-prinsippet, på jobb fra kl 8 til kl 16....hver eneste dag....De om det! Hev deg over dette da!

Og da kan jeg jo se at denne ordningen kan være bra, så slipper jeg en av de tingene jeg opplever som en belastning for jobben.
    Som sagt så ble dette en enorm lettelse for meg. Loven er der for å hjelpe arbeidsgiver, og - i mitt tilfelle: meg også....i mange år...

Yvette, kan jeg spørre om noe? Du skriver jobbet i det offentlige, regner derfor med at du har skiftet jobb. opplevde du at det var et problem i forhold til sykdom og fravær?
    Jeg endte opp som uførepensjonist for 1 år siden. Derfor har jeg ikke noe svar til deg på dette. Jeg leser at du spør om hvordan jeg opplevde en evt ny arbeidsgiver. Jeg fikk aldri det. Jeg håper du finner svar på spørsmålene dine omkring dette. Hvis du trives i jobben din ellers, så kan du leve med denne ordningen i årevis altså....forutsatt at reglene ikke har endret seg.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    54

Standard

Takk igjen for svar! Jo, jobben med gode kollegaer, det å ha noe å gå til, være en del av et fellesskap er bra. Men forholdet til sjefen og forskjellsbehandlig sliter jeg med. Opplever at det blir brukt mot meg at jeg er syk, dvs at jeg ikke er en stabil arbeidskraft. Må jobb veldig med meg selv i forhold til det å se det positive i livet og jobben. Har lett for å tenke negativt. Og sammeligne meg med alle andre som ikke er syke. Er 38 år, og lurer veldig på om jeg klarer 30 år til i arbeidslivet.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn