Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Kramper og hold

Dette er et felt hvor teorien har vært brukt en smule for kreativt og hvor det har vært synset utrulig mye. Derfor er det svært mange meninger om hva dette kommer av.

Jeg kom over et par artikkler som virker nåkså moderate og troverdige.
    Der avventer man videre forskning, men det som til nå er kjent kan avvise mye av det vi idag tror er svaret.
    Man har funnet at salt har en rolle i å igangsette muskelkrampe i det mangel på salt ser ut til å påvirke refleksene.
    Salt er jo regulert av binyrene og således aktuellt for flere av oss - ikke bare de som trener.

Sting er også under forskning og det funderes over forsløpige resultater.
    Sirkulasjonshold - som mange idrettsfolk er innpodet med eksisterer ikke.
    At man får hold i forbindelse med drikke kan komma av de ekstra vekt man legger i magesekken - ikke at vann hoper seg opp altså.

http://www.pasienthandboka.no/?mode=news&newsid=200

http://www.ais.org.au/nutrition/documents/FactCramp.pdf

Det jeg vil tilføye av egen erfaring, er at jeg får hold når dosen er lav. Dette må ha noe med lavt stoffskifte å gjøre.
    Kramper får jeg også når stoffskiftet er lavt - det vil si : de få dagene jeg klarer å holde på en dose som er så høy at den ikke tåles i lengden er jeg krampefri.
    Veldig intressant å høre hvilke erfaringer andre har på dette feltet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    39
    Meldinger
    278

Standard

jeg har hatt en del kramper i mageregion, spes under høyre ribben og i mage.
    har kjentes ut som kynnere som jeg fikk når jeg gikk gravid.
    er som det strammer liksom.
    jeg har ikke hatt det etter jeg begynnt, med lewaxin.
    rart, det har jeg ikke tenkt på før jeg leste innlegget ditt
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Jeg får hold når jeg er i dårlig form (dvs har trent lite og har dårlig kondis) Så da er det vel ikke så rart at man får det hvis man har for lav dose for da blir jo kroppen i dårlig form bare av det!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Neida - hold og kramper er jo normale tegn på at man ikke er i form.
    Men slik er det jo med symptomene våre - de er godt kjente symptomer som friske folk opplever en gang i blandt.
    Forskjellen er bare at vi har dem for ofte og sterkere.
    litt vondt her og der - vi har det sterkere og oftere.
    litt surrete i hue - vi .........
    osv

Artikkelen er jo ikke ment for oss, den er ment for friske mennesker og gir en forklaring på naturlige forhold som de kan oppleve.

Jeg mener vi kan dra nytte av konkuslonene i artikkelen - og sikkert også i andre artikkler av liknende karakter.
    Så det er bare fint om noen kommer over noe og kan henvise til det.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Grunnen til at jeg skrev litt om dette er at jeg prøvde en liten klype salt etter treninga igår og fikk ingen kramper.
    Det hender jo at jeg ikke får kramper, så jeg var spent idag.
    Har trena hver dag i det siste og idag tok jeg en klype før og etter trening.
    Null kramper idag også - og det er litt emr mistenkelig ......
    To dager på rad når treningsmengden er stor er mistenkelig.....

Så er det noen som har lyst til å prøve ?
    Si fra da ?

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn