Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
    Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    132

Standard Kan noen anbefale en Endokrinolog?

Nå har jeg tenkt å gå litt andre veier.Jeg skal forfatte et brev,kopiere det opp og sende det til så mange Endokrinologer (gjerne en alternativ)dere kan anbefale meg.
    Er jeg heldig får jeg svar hos iallefall en..
    Håpet er at Kanskje har han eller hun hatt en pasient med mitt problem og vet"svaret" .
    Vet dere om Privat Endokrinolog I Sverige eller Danmark?
    Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
    Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Kan du utdype litt mer?

Vet ikke om noen alternative endokrinologer, og de holder tett sammen og hvis noen av dem mener noe annet så kaster de steiner på dem....men det som kan mest om hormoner er søsknene Thierry og Therese Hertoghe i Belgia. det kan ta 6 måneder å få time. Noen herfra har vært til en av dem eller dem som er utdannet hos dem. De utdanner leger stadigvekk og det tyske forumet holder en oppdatert liste over slike leger. De er ikke endokrinologer men noen er gynekologer fra før.

Kari Lima på AHUS sa til meg en gang at hun ahdde en pasient på Armour Thyroid men jjg vet ikke åssen det gikk i lengden.

Et alternativ kan være indremedisinere, og de er av erfaring mer åpne til å prøve diverse behandling for å se om det gjør susen.

de aller fleste endokrinologer er på sykehusavdelinger, og de kan ha en anne utdannelse ettte det jeg har hørt, det kan være leger under utdannelse også, men det er avdelingen som teller. Uansett så sysler endokrinologer mest med diabetes, og ang. stoffskifte så ser de bare på tall. Har ikke hørt om noe annet.

De som ikke ser bare på tall kan være indremedisnere og balderklinikken og Oftebro som jo ikke er endokrinolog. Og så fins det noen andre mer alternative leger som ikke ser på tall goså, det er noen her som har prøvd noen men jeg overlater til dem å poste mld eller svar til deg.

nora

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    132

Standard

Er ikke så mange dager siden jeg hadde et innlegg her om problemet-slik jeg ser det nå-en ustabil Tsh.Som jeg skrev da:20.des07:Tsh 0.05.Ny prøve 7jan08:Tsh 5,66.
    Slik holder det på...Skal til lege på tirsdag.Forslag til prøver jeg kan be han ta??
    Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Ã…ja.
    Noen flere spørsmål: Din TSH hopper opp og ned på akkurat samme dose, ikke sant?
    Tar du noe kalk eller jern innen fire timer av levaxindosen? Titralac eller noenandre syrenpytraliserede medisiner?

Og som en kommenrtar til , vil jeg gjenta at noen må helt gi opp bruke TSH fordi den hopper opp og ned hvis man prøver å komme fram til en TSH rundt 1, fordi hos dem heller en lavere TSH funker og man ser da bare på ft4 og ft3. det er noen slike på forumene.
    Men u sssier du blir hper på ne for stor dose, blir du det i virkeligheten (altså symptomer) eller er det bare at TSH er lav. Jeg mener at du nevnte en ft4 på 24 en gang og det er høyt.(kommer an på referanseområdet)

Jeg mener en allergolog eller en revmatolog kan mer om antistoffer, kanskje en annen spesialist som driver med antistoffer.
    Noen kan vel hjelpe meg på hukommelsen her.
    Dr. Lars Omdal tester for alt mulig inkludert binyrene, stressede binyrere altså og det kan være at det er grunnen til at dine prøver alltid varierer. Kanskje.
    eller titt på forum for kroniske smerter (google for det) og borreliose-tråden, kanskje kjenner du deg igjen der. det er noen norske leger som tester for borreliose som er omstridt mildt sagt.
    Og noen pasienter er på en ldn-behandling, som normaliserer antistoffene, og hvis dine skiftende prøver kommer av antistoffer da vil ldn gjøre susen. Linker er i alternativ-mappa her.

hilsen
    nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Vi har hørt tilbakemeldinger om noen bra endokrinologer på Thyreoideapoliklinikken på Aker sykehus. (ikke endokrinologisk avdeling men poliklinikken) Nettsiden dit finner du et sted under www.aus.no men du må nok skrive brev eller be legen sende henvisning.
    Som pasient har man offisielt rett til en second opinion.

nora

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    132

Standard

holder levaxin og andre ting adskilt.har prøvd å ta morgen på tom mageog på kveld,legen sa opptaket ble bedre for kroppen jobba senere.skjønner ikke helt hvordan jeg skal forholde meg etter t4-for den svinger jo i takt med tsh(fra8-27)og T3 er Konstant lav!(1.5).
    så lenge alle antistoff prøver er negative,så kommer jo aldri legen til å behandle meg med noe,for noe som ikke vises på prøver.
    han ville jo ikke skrive ut respt på armour-siden han ikke gikk god for det selv.
    Og Ja,jeg har skikkelige sympt på lavt og høyt stoffskifte i takt med tsh verdier.Var jo derfor jeg ba om hyppige prøver,nettopp for å bevise at det merkes på kroppen både fysisk og psykisk.Det svinger fra den ene dagen til den andre.Må jo gå rimelig fort siden det vises så tydelig på prøver med 3 ukers mellomrom.
    Vet Volvat har en indremedisiner,kanskje jeg skulle prøve han.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av atv
    Vet Volvat har en indremedisiner,kanskje jeg skulle prøve han.
    Rafael har vært hos en indremedisiner på Volvat, som ikke kunne / ville hjelpe henne. Du kan lese om det i denne tråden:
    http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... ght=volvat

Men Volvat har vel tilbud flere steder?

Håper du finner en flink lege!

baremei Gjest

Standard

Jeg har vel flere ganger skrytt uhemmet av Ingrid Norheim på Thyreoidea-poliklinikken på Aker, har jeg ikke?
    Det var hun som fant knutene mine, og som var enig i at selv om blodprøvene mine var innenfor normalen alle sammen var noe riv ruskende galt, og at jeg IKKE trengte psykolog, for dette skulle vi finne ut av. Og det gjorde vi.
    Og selv om det ikke var hun som forskrev Armour godtar hun fint at jeg bruker det, for hun har sett forskjellen på meg. Og hjelper meg å beregne nye doser om jeg trenger det. Første gangen vi snakket om det halte hun pakningsvedlegget opp av skuffen sin.
    Og ikke nok med det: hun foreslo selv å søke refusjon for Armouren på mine vegne. Ikke at det hjalp noe, men hun gjorde i det minste en innsats for det.
    Det har kommet meg for øre at en dr. Souza (eller noe lignende) på samme sted heller ikke er så dum å gå til.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,063

Standard

Orker noen nok en gang å repetere hva knutene på kjertelen helt konkret kan forårsake. Jeg vet det er nevnt mange ganger, men finner ikke trådene....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Som svar på ditt opprinnelige spørsmål:

I Norge må du betale selv hos Dr Lars Omdal på Balderklinikken eller Dr Helge Oftebro som holder til på Nydal legesenter.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn