Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard En del pasienter får lav TSH men ikke er overdosert

Jeg har noen referanser om temaet at en del pasienter får lav TSH men ikke er overdosert:
    Teorien er at ikke noe stemmer lenger når man har autoimmun thyreoditt, noen ville trekt det så langt som at all autoikmmunitet gjør at det ikke lenger stemmer. (cytokiner roter ting til...)
    http://www.thyroid-info.com/articles/woliner.htm Mary poste dene artikkelen av Wroliner noen år siden. Det er en del pasienter som går til Wroliner i Florida.
    https://web.archive.org/web/20120120...shmedrefs5.php altsupportthyroid har samlet noen artikler om emnet. Abstracts av artiklene er katalogisert i Medline og kan finnes igjen ved søk på www.pubmed.com . Tast inn tittelen på pubmed for å finne dem.

Dessuten har 30% minst av hashimotos-pasientene anti-hypofyse-antistoffer....
    Brokke er allerede sitert, blokkerende TRAS senker TSH falskt og omtrent 30% av hashimotos-pasienter har det skriver Brokken som svar i en epost.
    Sist endret av Mod; 14-03-19 kl 13:28 Begrunnelse: Link skiftet ud

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Dr. Barry Turrant-Pietfield skriver bl.a om hvordan fluor påvirker TSH og blodverdiene i boka Your Thyroid and how to keep it healthy.

Må innrømme at jeg klarer ikke helt å henge med, men grovt sett så er det snakk om noen proteiner (G1 proteiner) som fungerer som brytere som slår stoffskifte-prossessen av og på. Den viktigste er Gq/11, som skal hemme eller moderere T3 fra å stimulere cellestoffskiftet. Hvis stoffskiftehormenene er lave i blodet, blir dette registrert i hypothalamus, som reagerer med å produserer TRH(thyrotrophin release hormone), som igjen stimulerer hypofysen til å produsere mer TSH. TSH stimulerer kjertelen til å produsere T4 og T3, men T3 stimulerer produksjonen av Gq/11, som reduserer aktiviteten til T3 i cellene til blodverdiene er normaliserte. Alt er vel og bra, hvis ikke det av en eller annen grunn Gq/11 blir unormal og overaktiv. Dette kan skje ved påvirkning av fluor, silika, beryllium og aluminium. Resultatet er at stoffskifteaktiviteten i cellene blir feilaktig redusert.

Fluor kan også direkte hindre TRH fra hypotalamus fra å binde seg til hypofyse-celene som danner TSH. Pga dette vil TSH bli lavere på tross av lave hormonverdier, når den eg skulle blitt høyere.

Nå får jeg litt trøbbel med oversettelsen, så jeg siterer på engelsk:

”Fluroide can actually displace the iodine in thyroid compounds, which means those with fluoride in their makeup don’t work, although blood tests will show no signs of this, since being halogens the chemical response is the same.”

Alt er fra Your Thyroid and how to keep it healthy - The great thyroid scandal and how to survive it, side 45. Av Dr. Barry Turrant-Pietfield.

Han anbefaler alle å kutte ut fluortannkrem, fluortabletter og –skyllevann, Og bor man i områder med tilsatt fluor i vannet (som jeg gjør for øyeblikket..) må det filtreres.
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Alle halogenene gjør dette, de dukker opp og tar jodets plass i stoffskiftehormonene og det er blitt flere halogener i miljøet vårt. Det var en tråd på delphi celiac forumet om dette fenomenet noen dager siden.
    Man brukte før noe med masse jod i brøddeig for å få det til å heve seg eller forbli fuktig, hsuker ikke hva, men nå har man erstattet det med brom, det er en av tingene man har klusset med slik at vi får i oss for mange halogener.
    http://forums.delphiforums.com/celiac/m ... sg=65148.1
    De andre halogenene er flour og klor.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    69
    Meldinger
    1,063

Standard

I og med at denne tråden begynner med TSH o.s.v., er jeg så frekk at jeg henger meg på.. I følge NTF, slik jeg har forstått det,er det altså farlig hvis TSH nærmer seg "0". Og jeg er redd mange leger KUN medisinerer etter dette. EKS. -høsten 2006 hadde jeg TSH på 0,015-FT4 18,4 ogFT3-3,7.I løpet av 3 mnd. fjerner legen 125 µg.. NTF- jeg tilgir IKKE den legen .Skal ikke si hvordan jeg har hatt det etterpå!!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg vet ikke om noe stoffskifteforum hvor de er imot at pasientene har en TSH på 0, tvertimot er de skjønt enige om at en viss mindredel får en lav TSH uten å være overmedisinert.

Og det er velidg åpenlys sn dette på hyper-forumene, og det kommer av at TSH ofte er supprimert i månedsvis etter en graves-episode og under eller etter behandling med neo-mercazole. Det er ganske dramatisk for dem, siden de da er veldig utsatt for underbehandling med thyroxin hvisde får block-areplace eller overbehanling med neo-mercazole, for å få en TSH på 1 eller 2 eller noe sånt. Det som skjer da, er at den høye TSH trigger en ny episode med graves. Hender rett som det er.
    Kilde: diverse graves-forums samt Elaine Moore som skriver bøker om graves.

Thyroidmanager.org som er skrevet og oppdatert av de fremste ekspertene på thyreoidea, skriver også at TSH trigger antistoffene og at Hashimotos-pasienter må medisineres til lav TSH for å få ned og holde nede antistoffene.

Dr. Anthony Toft har flere ganger kommentert både i bmj og i Thyroid International at noen pasienter bare blir noenlunde bra hvis ft4 er over refferanseområdet og at han ogkollegene vil fortsette å behandle disse pasientene på denne måten. Åpenbart er ekspertene uenige siden han ser seg nødt til å skrive dette, og opptil flere ganger.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    76
    Meldinger
    2,323

Exclamation Sv: En del pasienter får lav TSH men ikke er overdosert

Sitat Opprinnelig skrevet av anitab Vis post
    Dr. Barry Turrant-Pietfield skriver bl.a om hvordan fluor påvirker TSH og blodverdiene i boka Your Thyroid and how to keep it healthy.

Må innrømme at jeg klarer ikke helt å henge med, men grovt sett så er det snakk om noen proteiner (G1 proteiner) som fungerer som brytere som slår stoffskifte-prossessen av og på. Den viktigste er Gq/11, som skal hemme eller moderere T3 fra å stimulere cellestoffskiftet. Hvis stoffskiftehormenene er lave i blodet, blir dette registrert i hypothalamus, som reagerer med å produserer TRH(thyrotrophin release hormone), som igjen stimulerer hypofysen til å produsere mer TSH. TSH stimulerer kjertelen til å produsere T4 og T3, men T3 stimulerer produksjonen av Gq/11, som reduserer aktiviteten til T3 i cellene til blodverdiene er normaliserte. Alt er vel og bra, hvis ikke det av en eller annen grunn Gq/11 blir unormal og overaktiv. Dette kan skje ved påvirkning av fluor, silika, beryllium og aluminium. Resultatet er at stoffskifteaktiviteten i cellene blir feilaktig redusert.

Fluor kan også direkte hindre TRH fra hypotalamus fra å binde seg til hypofyse-celene som danner TSH. Pga dette vil TSH bli lavere på tross av lave hormonverdier, når den eg skulle blitt høyere.

Nå får jeg litt trøbbel med oversettelsen, så jeg siterer på engelsk:

”Fluroide can actually displace the iodine in thyroid compounds, which means those with fluoride in their makeup don’t work, although blood tests will show no signs of this, since being halogens the chemical response is the same.”

Alt er fra Your Thyroid and how to keep it healthy - The great thyroid scandal and how to survive it, side 45. Av Dr. Barry Turrant-Pietfield.

Han anbefaler alle å kutte ut fluortannkrem, fluortabletter og –skyllevann, Og bor man i områder med tilsatt fluor i vannet (som jeg gjør for øyeblikket..) må det filtreres.
    The effectiveness within the cells themselves of thyroid hormone, and we're now talking about liothyronine (T3), in raising the metabolic activity of the cell, is governed by substances which switch the process on, or switch it off. The alpha-adrenergic receptors are one such, and the enzyme phosphodiesterase is another. But of crucial importance are the GI proteins, of which for thyroid receptors there are four, two to switch on and two to switch off. The chief and most important switcher off is the one called Gq/11.

The object of the Gq/11 especially is to inhibit or slow down the activity of T3 in stimulating cellular metabolism. If blood thyroid hormones are low, this is picked up by the hypothalamus and it responds by producing TRH, which now is passed to the pituitary to stimulate it to produce more TSH. TSH stimulates the thyroid toproduceT4 & T3, but the T3 stimulates the production of Gq/11, which reduces the activity of T3 in the cell until blood levels have normalised. This is all very well and good unless there is, for some reason, an abnormal and exaggerated over-activity of Gq/11. This, it turns out, can happen under the influence of fluoride compounds, and silica, beryllium and aluminium; the result is that the metabolic activity of the cell is wrongly reduced.

It gets worse. Some fluoride compounds actually prevent the TRH - from the hypothalamus - binding to the pituitary cells which make the TSH. Consequently, the circulating TSH drops even though (due to low thyroid levels) it should be high. This of course means the TSH blood test may be quite wrong. So we have two really awful problems to worry about. One is that the Gq/11 proteins in our modern polluted environment may overwork and shut down thyroid activity -thus reducing metabolism - and the other is that if this does happen, blood tests may not show it, especially the widely used TSH test.

Unfortunately, we cannot even leave it there. We noted that these Gq/11 proteins are over-activated by the presence of fluoride, and that fluoride can also work to reduce TSH output; but fluoride has not finished its evil work yet. Fluoride can actually diplace the iodine in thyroid compounds, which means those with fluoride in their makeup don't work, although blood tests will show no sign of this, since being halogens the chemical respons is the same. And if that wasn't enough, the conversion of T4 -> T3 can also be interfered with. What happens here is that the 5'-deiodinase enzymes are targeted and reverse T3 is manufactured at the expense of normal T3, which as you will recall is biologically inactive, promoting a hypothyroid state.

Source: Your Thyroid and How to Keep it Healthy: The Great Thyroid Scandal and How to Survive it by Barry Durrant-Peatfield MD

Relatert: Fluor og skjoldbruskkirtel
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Lignende tråder

1. overdosert eller tåler ikke?
    Av wonki i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 9
    Siste melding: 03-09-15, 13:01
  2. Svar: 4
    Siste melding: 04-02-08, 18:23
  3. Jernmangel er ikke uvanlig blant vitiligo-pasienter
    Av -diab- i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 4
    Siste melding: 17-10-07, 22:05
  4. Pasienter med TSH under 10 har ikke hypotyreose ( fra en endokrinolog)
    Av cathrin i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 22
    Siste melding: 11-10-07, 16:23
  5. Svar: 22
    Siste melding: 11-10-07, 16:23

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine