Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 32
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    56
    Meldinger
    421

Standard Hjertebank

Har skjønt at det er vanlig med hjertebank ved høyt stoffskifte og ved overdosering med Levaxin. Men jeg får altså av og til hjertebank. Litt raskere puls, men det plagsomme er at hjerteslagene er "harde". Trodde først det kunne ha psykiske årsaker, men nå vet jeg ikke. Hvilke verdier jeg hadde ved siste måling, vet jeg ikke. Kan det også oppstå ved lavt stoffskifte?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Re: Hjertebank

Hjertebank kan ha flere årsaker.
    Stoffskiftet kan være årsak til et par typer iallfall.
    Ved for lavt stoffskifte blir hvilepulsen så lav at hjertet tvinges til å ta for store "slurker" hver gang det får anledning til å slå. Det skal jo ppprettholde en viss hastighet på blodstrømmen.
    Da oppstår det bank, og den er ofte hard. Hard og langt mellom hver gang kan en si.

Ved for høyt stoffskifte er bankingen ikke like intes og skjer ved høy hvilepuls.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,063

Alt det rare som var relatert til hjertet, hjertebank med både sakte og rask puls var jeg plaget med lenge , lenge før jeg fikk hypodiagnose (40-120). Hjertebank ved å gå opp trapper, for ikke å snakke om ved toalettbesøk. Er fortsatt mye plaget med dette, og tror jo at nå er jeg overdosert. Ved nærmere ettertanke kan det være det motsatte, kan det ikke? At stoffskiftet er såpass lavt at binyrene støtter opp med adrenalin, og at banken kan komme derfra?

Videre-- når binyrene er slitne, blir jo den minste ting "stress", så da kan vi vel få reaksjon derfra og?

Jeg går på korison, men syns dette er svært, svært vanskelig.Finne årsaken til de ulike symptoma våre. Men Bille..jeg tror det er like stor sjanse for at du får for lite med. som for mye.

Personlig har jeg opplevd/opplever at jeg kan få rask hjertebank selv om jeg overhodet ikke gikk på medisiner, derfor tror jeg vi likeså vel kan få for lite medisin som for mye( hvis andre hypotegn er der også) i og med at plagene var der før jeg ble medisinert.

Og blodprøver!De skjønner jeg ikke noe av lenger!!!

Ultralyd er greit nok det. Jeg fikk konstatert to knuter.En på 11mm og en på 13mm.

Jeg vet ikke om de er varme eller kalde.

Fikk bare til svar at det var NORMALT i vår situasjon å ha knuter!!!

Jeg har ikke orka ta tak i det, men lurer jo ofte på om det er derfor jeg ikke lar meg medisinere, og har herlig både hyper og hypo symptom.

Kjertelen min er det forøvrig nesten ikke noe igjen av(UL 1 år siden),det har jo antistoff klart.

Tror Nora nevnte at Ldn fjerner antistoff.

Da burde vel nyoppdaga tilfeller få tilbud om det, for da kunne vel kjertelen reddes,eller?

Ble litt på viddene igjen dette.

Det med at hjertet står over et slag fikk også jeg slengt i fleisen. Men du har rett..det står over flere slag.Basta!! Det fikk de se da jeg gikk med Holter-monotenering....!!!

Jeg og trodde ikke jeg fikk utslag der, for opplevde alt normalt det døgnet, men det var det ikke, så ble innkalt til kardiologen på sykehuset etterpå. Så det kan godt være at de finner noe der, selv om du opplevde det ok.

Tok noen dager før de leste av tapen....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Ved for lavt stoffskifte blir hvilepulsen så lav at hjertet tvinges til å ta for store "slurker" hver gang det får anledning til å slå. Det skal jo ppprettholde en viss hastighet på blodstrømmen. Da oppstår det bank, og den er ofte hard. Hard og langt mellom hver gang kan en si.
    Hej Bille
    Det er nemlig rigtigt, hvad n`Finn svarer. Det har jeg også oplevet, vel at mærke med et gennemgående sundt hjerte og kredsløb.

Det vigtigste er, ikke at lade sig overmande af frygt, idet dette kan påvirke hjertefrekvensen yderligere, og i værste fald kan man udvikle et "nervøst hjerte", blot ved at nære frygt for disse hårde slag.

Hvis du er undersøgt og har fået udført en EKG, eller bedre endnu - arbejds-EKG (under almindelig belastning) - er der ikke noget at frygte. Nogle læger lader sig overtale til en henvisning til arbejds-EKG alene for en helgardering. Måske kunne du bede om denne undersøgelse og når den viser "alt i orden med hjertet" - kan du så slappe af efterfølgende, og tage disse hårde slag med ro.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    56
    Meldinger
    421

Jo, jeg merker disse ekstra hoppene som hjertet gjør. Tror nok den hjertebanken jeg har skykldes psykiske årsaker, men vet ikke hva.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Hjertet styres jo av påkjenniger og valg vi tar eller kommer opp i.
    Binyrebarken gjør jo også det.
    Feks fluktreaksjonen er en dyptliggende selvstyrt funksjon vi ikke har kontroll over, og det finnes flere slike autonome funksjoner.

Vi må likevel være forsiktige med å putte noe i den sekken, bare fordi vi ikke vet hvilken av de mange andre sekkene det egentlig bør ligge i.
    Vi er så utsatt for den typen handlinger fra behandlingsapparatet, og syns at vi godt kan kreve, både av oss selv og av dem, at det blir undersøkt skikkelig før det konkluderes.

Særlig vi, som jo har en påviselig defekt i en del av systemet, og som ingen ikke kjenner det fulle omfanget av.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    56
    Meldinger
    421

Standard Ekstraslag

Har slitt med ekstraslag den siste uken. Det føles som slagene er kontinuerlig i flere minutter for så og bli normale en liten stund. Så er det på nytt igjen. Og sånn varer det i to - tre timer hver natt. Ekstraslagene kan dempes ved å holde pusten en god stund. Men de kommer ofte tilbake. Kjenner de utover dagen, og da særlig på kvelden, men nettene er verst.

Har vært plaget med hurtig puls i over 20 år. Dette arter seg ved at pulsen plutselig blir minst 200 per minutt. For å bli kvitt dette, kan jeg holde pusten, drikke iskaldt vann og flere andre manøvre. Så stopper den like plutselig. Men noen ganger varer det i mange timer, og det er utrolig slitsomt. Legene sier det er uskyldig. Har tatt ekg, men ikke under et slikt anfall, og de har da vist normalt

Har også fått i løpet av de to siste månedene økt uro og stress med hard og litt økt hjertebank. Opplevde også å skvette for den minste ting.
    Håravfall har jeg også fått nå de siste to ukene, og det er lenge siden sist.

Etter å ha lest her på forumet, lurer jeg på om jeg har forhøyet stoffskifte. Har i lange tider hatt høye verdier, og har ikke hatt symptomer på høyt stoffskifte før nå. Men kanskje jeg skulle heller ha økt dosen? At det hele skyldes at det har blitt for lavt. Litt rart det også.

En ting jeg har erfart og det er at stoffskiftesykdommer er langt vanskeliger å behandle enn det mange leger påstår.

Tar 135 µ Levaxin daglig, og har hatt den dosen i over et år.

Verdier som ble tatt sist sommer

Ft4 30,6
    Ft3 6
    Tsh 0,01

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Standard Sv: Ekstraslag. Hjertebank. Løpsk puls

Hei!

Din FT4-verdi ser høy ut for meg, men en slik verdi burde vel FT3 være mye høyere..? Har du fått prøve liothyronin i tillegg til levaxin?

Ser verdiene er fra i fjor sommer - hvordan var formen da? Tenker at man normalt må dosere opp om vinteren, så det kan være tallene ser annerledes ut nå. En annen ting er at binyrene dine kan slite når stoffskiftet setter opp - kan være verdt å få sjekket kortisol og aldosteron i hvertfall (spyttprøve morgen og kveld for kortisolmåling og ev. døgnurin for kortisolverdier og aldosteronverdier).

Hos meg er det FT3 som skyter i været ved doseøkning. På 125mg Erfa var FT4 først 18 og FT3 10,3 og siden ble FT4 21 og FT3 8,3. At FT4 steg og FT3 sank etter en tid tolker som at jeg ligger ca der jeg skal selv om FT3 ligger over normalområdet som er 3,5-6,5. At du ligger så høyt på FT4 og ikke høyere på FT3 får meg til å tenke at du burde få prøve kombinasjonsbehandling el. f.eks. Erfa Thyroid da det kan se ut til at du konverterer dårlig fra FT4 til FT3 som jo er den som gir energien.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    56
    Meldinger
    421

Standard Sv: Ekstraslag. Hjertebank. Løpsk puls

Takk for utfyllende svar.

Har nevnt liothyronin for legen for noen år siden, men han syntes ikke det var noe til behandling. Kan nevne det på nytt.
    Energien er dårlig. Følte meg ganske ok i sommer. Ikke 100% for det blir man vel ikke med denne sykdommen.

Nå har jeg begynt å trappe ned Levaxindosen med ca 25 µ per dag for å se om stoffskiftet mitt er blitt for høyt. Stort sett har jeg blitt veldig slapp når dosen settes ned med noen få mikrogram daglig.

Har tenkt på dette med naturlig tyroksin(Erfa) kunne være en god idè å prøve. Er det enkelt å bestille det? Og hva koster det?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    554

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Hjertebank
    Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 5
    Siste melding: 18-01-13, 17:23
  2. Hjelp meg, jeg har så mye hjertebank!
    Av Ida i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 04-04-10, 10:47
  3. Hjertebank, er det forbigående?
    Av Siri -67 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 3
    Siste melding: 13-03-07, 11:41
  4. Ferritin og hjertebank...
    Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 8
    Siste melding: 22-02-07, 10:44
  5. Hjertebank og liothyronin??
    Av heisann i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 12
    Siste melding: 25-04-06, 22:00

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn