Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
    Medlem siden
    Feb 2008
    Meldinger
    22

Standard Regulere stoffskiftet kun med kost.

Når jeg først er i gang har jeg et spørsmål til. Noen som har greidd å regulere stoffskiften kun med å endre kosthold????? F.eks lavkarbo, mye omega 3, selentilskudd osv?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

baremei Gjest

Standard

I løpet av mine godt over 15 år med å lese om slikt i utallige sammenhenger har jeg aldri hørt om noen som har lyktes med det, med unntak av 1 person som kun spiser rå mat og ikke kjøtt.
    Hun legger hele sjelen sin i kostholdet fordi det holder henne på beina - sammen med armour. En av delene virker ikke for henne.
    Mener å huske at hun heter Amy Grant, og postingene hennes kan finnes på Google groups og gruppen alt.support.thyroid.

Gjest

Standard

Amy Grant ?? Sangdama ? Ante ikke at hun hadde lavt stoffskife. Nå ble jeg inspirert !

baremei Gjest

Standard

Nei, jeg vet da virkelig ikke om det er samme dame. Navnet er vel like vanlig der som Ola Hansen her, så jeg ville ikke satset på det.

baremei Gjest

Standard

Hun heter ikke det. Hun heter Arlyn Grant. Ikke så langt unna, men feil likevel.

Hun har ikke postet siden 2005, så jeg aner ikke hvordan det går.

Du finner henne og praten her:
    http://groups.google.com/groups?q=eatin ... maxy=2008&

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

nei. det at enkelte sier de har det, skyldes nok heller at kjertelen har regulert seg selv etterhvert - for det gjør den avogtil.

ingen mat inneholder det vi trenger for å erstatte produksjonen, MEN, eks proteinrik mat og trening kan hjelpe på å øke stoffskiftet noe, og deretter gjøre at man kanskje kan unngå oppdosering/føle formen bedre.

Gjest

Standard

.......

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    895

Standard

Det er en artikkel om akkurat dette med kosthold og lavt stoffskifte nå i bladet Bedre Helse (nr 2). Artikkelen er vinklet om homøopatisk medisin og lavt stoffskifte. Der blir forresten også Armour nevnt som et alternativ for dem som ikke blir bra på Levaxin!

Sitat Opprinnelig skrevet av Celine A
    PS ! Er det noe galt med siden ? Den går ut av skjermen liksom :S Kjedelig å scrolle seg bortover :S
    Neida, det er ikke noe galt med siden. Det er bare den lange linken fra google groups som er lagt inn her som forårsaker scrollingen.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Jeg var på et foredrag med en ernæringsfysiolog som nevnte at flere pasienter har sluttet med levaxin elelr senket dosen 8i samråd med legen, de ble hyper etter at de la om kostholdet) .
    Det står om det i referatet mtt av foredraget som ligger i kostholdsmappa her.
    så fins det noen som har fått råd av Oftebro men han er vegetarianer og det ville vel ikke passet meg.
    Dr. Hertoghe, både Thierry og Therese, setter pasientene på diett også og det er ganske likt det ernæringsfysiologen beskriver. I tillegg er det uten korn eller melk såvidt jeg husker fordi de senker stoffskiftet.

Man kan søke nettet etter goitrogenous food og det fins lister men husker ikke om korn står der sånn generelt. Men har funnet at pasienter har postet om lignende erfaringer.

Arlyn postet en stund siden og hun har brystkreft, og jeg svarte om at jeg visste om noen som brukte ldn, og hun fortalte at de nettopp diskuterte dette på kreftfroumet, mulig at det fins et alternativt kreftforum , hun svarte egentlig hvor de diskuterte de når jeg spurte men jeg gikk ikke over dit. Det er det jeg husker fra nylig. Dette har lite med hypo å gjøre egentlig og det er få på stoffskifteforumene som kommer og melder om at de har fått brystkreft. Husker det var en til før.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Lest om ei på Lavkarboforumet som mener at en kan bli så frisk av å spise lavkarbo-mat at en kan slutte med medisiner, men vet ikke om det stemmer.

MEN, jeg føler meg bedre på lavkarbo-mat, etter at jeg kommer over den verste "blodsukker-svingninger-trafikken".

Side 1 av 3 123 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn