Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard TV2 - uttalelser av Dr. med. Louise Koren Dahll

Jeg bet meg i leppa da hun sa at "alle" blei bra på Levaxin.
    For jeg kjenner "ingen" som blir det.
    Definisjonsspørsmål ? Jo - absolutt, hva er egentlig bra ? Hva legger legene i "bra" - og hva legger vi i begrepet ?

Det er jo bra at man slipper å dø eller bli gal (mener verre), for det blir man uten Levaxin, også idag.
    Linken til Nora her : http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1661482
    Legg merke til at på spørsmål fra legen påstår mannen at han har det bra. Kanskje av samme grunn som en Levaxinpasient som ikke har det bra likevel velger å besvare spørsmålet med ja ? Ja er kort, og krever ikke så mye energi ?
    Så leger som spør oss, tenk litt over om svaret du får er til truande før du skriver det inn i statistikken. Vi velger noen ganger det letteste - og noen av oss vet heller ikke hvor grønn verden egentlig skal være.......

Er behandlingen bra nok ? Lever den opp til dagens krav ?
    Behandling av de fleste sykdommer har gjennomgått en stor forbedring - har behandling av lavt stoffskifte det ?
    Har medikamentutvalget blitt bedre slik at behandlingen kan bli bedre individtilpasset ?
    I 1970 fikk legene ett medikament i tillegg til det de hadde fra før, Levaxin - de hadde altså to, men ville bare ha ett.
    Var det så lurt ? Var det å ta vare på pasientene ?
    Alle må vi evaluere våre valg, noen må finne seg i å bli evaluert av andre - andre ikke.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    50
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg så ikke det jeg. Skal se om jeg finner det på nett tv.

Det er jo virkelig ikke bra når det sies at alle blir bra. Det er jo å lyve!! Står jo i lærebøker og all annen literatur.. Fjernt! :evil:

Jeg synes også at Amour osv. bør bli testet ut skikkelig før man kan si at den ene eller den andre er å foretrekke.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    70
    Meldinger
    1,063

Standard

Var rent tilfeldig at jeg fikk dette med meg, men jeg og reagerte da det ble svart bekreftende på spørsmålet fra programlederen om alle ble bra. Hvis dette er utgangspunktet for "alle" leger, skjønner jeg litt lettere at vi ikke snakker samme språk når vi prøver å forklare at vi ikke har det bra. Jeg syns vel det kun kom "standardsvar" under nettmøtet etterpå også. Selv er jeg syk i dag- sammenlignet med før jeg begynte behandling. Er litt uheldig hvis mannen i gata tror blindt på slike programmer- gjør det ikke lettere overfor venner, familie, kolleger heller. Syns jeg, da! (Hvis jeg fikk med meg alt fra programmet)
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg syntes hun tydelig sa at ikke alle ble bra. Hvis hun hadde vært helt tabloid så hadde hun sagt at alle ble bra men hun sa flere setninger om at ikke alle ble bra og at det var vanseklig å finne riktig dose hos noen og at noen hadde absorpsjonsproblemer.
    Dette var tross alt et kjapt og kort program for å få folk obs på lavt stoffskifte i det hele tatt.
    Eneste lille betenkeligheten hos meg er at dama som var pasient hadde sovet 16-18 timer om dagen, og at noen nå kanskje tror at man ikke kan ha lavt stoffskifte hvis man ikke også sover 16-18 timer.....

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    132

Standard

joda ,stemmer Nora, at hun sa at en liten del ikke vil bli så mye bedre..
    Og at det særlig gjaldt de med problemer av opptaket i tarmene-bla Laktoseintoleranse.. Senere svarer hun på et leserspørsmål ang Svingende TSH.
    (noe jeg har hatt inne her på forumet)hvor hun igjen bekrefter at det Kan være opptaket i tarmene som påvirker "doseringa" i kroppen.

Min lege sa for lenge siden at han mente min laktoseintoleranse var årsaken til svingende prøver!!

Jeg "hørte" liksom ikke på han,anyway er vel ikke så mye å gjøre da heller.

Samme gjelder vel og da for Cøliaki,tarmene våre er jo skadet/redusert.
    Jeg ble iallefall anbefalt og ta Levaxin på kvelden-for alt var roligere i kroppen om natta og tilgangen kanskje jevnere..

Bytta og til Laktosefri Levaxin-synes behovet for Levaxin ble mindre?
    Kanskje tilfeldig??
    Obs ble litt ekstra info her
    Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
    Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard

Syns jeg måtte se dette omigjen - hadde jeg hørt så feil da ? Det hender ofte det......
    Så jeg tok en reprise på NettTV.
    Hun sier da virkelig at de fleste blir bra og at det bare er en liten del som ikke blir det.
    http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/gmn/article1647161.ece
    Hun begynner å prate om det når 80% av innslaget har gått. Se på pila, i pausestilling kan denne flyttes tilbake slik at man kan høre det omigjen så ganger man vil.
    På spørsmål fra Tynning om det er enkelt å behandle svarer hun at det er det og at det bare er en liten del som ikke blir bra.

Det er dette jeg regerer på - det er ikke i samsvar med hvordan de stoffskiftesyke jeg kjenner har det. Ingen av dem har det brukbart engang og da er det vel statistisk undrende at ingen har det nogenlunde ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    50
    Meldinger
    2,689

Standard

Det kommer litt innspill her og der om dette fra meg... he he

Men; Jeg synes det er merkelig at en ansatt på Aker, som arbeider med dette til daglig, ikke i det minste sier det som står i lærebøkene deres. Nemlig at det i hvertfall er 10% som ikke blir bra.. Selv tror jeg tallet er mye høyere enn det!! Jeg syntes alt hun gjorde var å ufarliggjøre sykdommen. Må jo si at jeg ikke føler på min kropp at stoffskiftet er ufarlig.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    40
    Meldinger
    533

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

Henne har jeg og.....

Har fått lithothyronin av henne nå.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    70
    Meldinger
    1,063

Standard

Anne Ma.... du fant det "riktige "ordet: UFARLIGGJØRE !!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Noen som har vært på foredrag med Louise Koren Dahll
    Av Alice i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 4
    Siste melding: 24-02-08, 17:50
  2. Åpent møte med foredrag av Louise Koren Dahl i Bodø
    Av Siriliss i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 0
    Siste melding: 02-10-07, 18:18

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn