Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Ã… gå på 25 µg kan ofte være verre enn ingenting, og på forumene i utlandet har de ofte sagt at en så liten dose er en straff fra legen fordi man klager. Eller at de vil vise en at man ikke trengte det men heller en diagnose på noe psykisk fordi man bare ble verre av det......

Vanlig dose er på ca 125µg men det er store variasjoner.

Du har vel fått målt antistoffene?
    De alene kan få en til å føle seg ille. Ved behandlig for hepatitt tar man immunglobuliner og blir dårlig i ett år, det er jo et konkret eksempel på hvordan antistoffene får en til å føles.
    Tror ikek legene fatter hvordan det er med autoimmun stoffskiftesykdom. det er ganske likt det å gå på immunglobuliner mot hepatitt C....

Man bør få TSH ned til under 1 ved antistoffer, står det i thyroidmanager.org

Om noen retningslinjer på behandling av lavt stoffskifte, se Haugs artikkel i legetidsskriftet www.tidsskriftet.no og artikkelen heter behandling av hypothyreose
    Dessuten se på stykket som omhandler thyreoidea på www.capio.no på laboratoriemedisin, det står at noen trenger ft4 høyt og samme står på Fürst sine sider om thyreoidea. Og overalt står det at man skal medisineres til klinisk respons. Se også www.legemiddelhandboka.no om thyreoidea.

Men slik de nadre også prøver å fortelle deg: Det tar tid å bli bedre.
    Jeg har hørt at det typisk tar 6 mnd på riktig dose før en merker tydelig bedring.

Jeg selv begynte i en vikarjobb samtidig som jeg begynte på thyroxin. Jeg ble så sliten at jeg omtrent gråt. Inge hjelp å få av legen. Jeg sluttet i jobben etter å ha sagt ifra flere ganger at jeg ikke orket. Gikk selvsag tikke til legen siden han hadde nektet for at noe feilet meg men kom på et Amo-kurs etterpå og det var ikke så slitsomt.

Vet ikke hva dine rettigheter er.

Norsk thyreoideaforbund er medlem av FFO og også internasjonalt har personer som har thyreoideasykdommer spesielle rettigheter som funskjonhemmede er beskyttet av. Noe slikt har ikke kommet i lovs form i Norge tror jeg men de jobber med saken. Jeg vet fra postinger fra det amerikanske forumet at de er beskyttet av ADA, American Disability Act over der.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard

Nå vet jeg ikke om attføring og rehabilitering er det samme, men min historie er ikke så ulik din.
    Begynte i ny jobb, som jeg klarte i 5 måneder. Ble sykemeldt og er det fortsatt.
    Siden jeg ble sykemeldt kom jeg automatisk tilbake på rehabilitering

Jeg tenker at det beste for deg må være å få legen til å skrive en sykemelding, og så gå tilbake på attføring/rehabilitering.

Men ring NAV, de må da kunne hjelpe med såpass!!!

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard

Nei for holder jeg ut to måneder til så får jeg 30 000,- pr mnd istedet for 12000 netto pr måned. Veldig stor forskjell.
    men de betalte meg ut mai, jeg skal få dem til å betale meg ut juli eller nekter jeg å slutte.

De er avhengig av min oppsigelse, ellers kan de ikke si meg opp.
    Verste er faktisk at jeg har levert og gjort en bra jobb. Men de ser at jeg kan være ustabil. Har dager jeg er sliten og syk osv. Har vært borte 3x2 dager siden jeg begynte. Ene gangen da jeg fikk forhøyet leververdier pga overtrening, lå i flere dager etterpå. Andre gangen influensa. Da hadde jeg sykemelding.

Så jeg har ikke vært mer syk enn de andre nye selgerne heller. Derfor føles det litt urettferdig når man søker forståelse, men får beskjed om å gi seg. Tar fra deg troen fullstendig på at man duger.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Ikke la deg psyke av de på jobben. Du gjør lurt i å vente til lønnen stiger før du i så fall faller ut
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard

Ja de har jo egentlig ingenting å stille opp med. De kan psyke meg ut, men ikke si meg opp.

Jeg har forresten idag økt min dose. Fra 25 til 50 om dagen nå.
    Blir spennende å se om jeg står opp fra de døde

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Håper inderlig du får virkning!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

du har da ikke vært mye borte fra jobb hvis jeg forstår det riktig? jeg regner ikke med at du kommer til å fortsette i denne jobben lenge, for man ønaker jo ikke være et sted man ikke er ønsket. men når det er sagt, så ville jeg ha snakket med nav før du går med på noe som helst.

jeg forstår det riktig at du har fortalt om din helsesituasjon?
    jeg anbefaler deg å ikke fortelle det til din evt neste arbeidsgiver, for det er som du sier: du har ikke vært noe særlig mer borte enn dine kollegaer, men man får mer oppmerksomhet om det når man forteller at man har en kronisk lidelse....

arbeidsgiveren din har sikkert rett i at du er helsemessig ustabil, jeg fikk også denne tilbakemeldingen i begynnelsen - men nå er det ingen som merker noenting nettopp fordi jeg har tatt medisiner en stund og klarer å skjule det litt bedre om jeg har dårlige dager.

uansett: ikke gå i fellen og si ja til den pakken du nå har fått av arbeidsgiver før du har kartlagt alle muligheter.

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard

Ja stemmer, ser ikke at jeg har lyst å jobbe der lenger.
    Men joda jeg har vel vært dum som har fortalt tilstanden. Trodde kanskje jeg skulle få litt forståelse.

Jeg har bedt om lønn ut juni, da har jeg krav på sykepenger, ellers har jeg sagt at jeg kommer på jobb på mandag.
    Så da har de valget og jeg har mine rettigheter i behold.

Snakke med NAV var et godt tips. Det skal jeg gjøre!

Ellers fra i dag økte jeg dosen min. 25-50 mg.
    Lei av å være halvdød. Spent på resultatet framover.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard Ikke la dere presse!

Ikke si opp! Stå på ditt og det du har krav på! Min sjef "fisker" så smått om når jeg kommer tilbake etc. Glem det! Ikke snakk om at jeg går på jobb så lenge jeg har såpass mange symptomer. Jeg er sykepleier og har ikke dårlig samvittighet! Nå skal jeg jaggu ha litt tilbake!

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn