Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
    Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard Der ble det for tøft gitt.. oppsagt!

Jeg fikk påvisst lavt stoffskifte i januar og begynte i ny jobb 2 januar.
    Jeg har slitt med samlivet i tillegg siden jeg har vært sliten og syk.

Jeg har vært borte 3 dager fra jobb siden jeg begynte pga influensa, og har en krevende selgerjobb som jeg har gjort en god jobb.
    Her en dag sprakk alt, og samboeren flyttet ut.

Jeg spurte på jobben om å få en uke ferie så jeg kunne rydde opp i livet mitt, så jeg slapp sykemelde seg.

Da ville de betale meg ut mai for å gå...
    De har vel skjønt at ting er tøft om dagen og vil kanskje ikke ta risken for at jeg blir sykemeldt.

Andre som har vært i denne situasjon. Bør jeg gå? Bør jeg ikke få lønn ut juni som er prøvetiden min?
    Jeg er litt sint og sur og tror ikke jeg vil jobbe der mer.

Fans stoffskifte! Ligger og vrir meg hver natt og får ikke sove. Har smerter i muskler og må snu meg hele tiden. Ikke rart man ikke fungerer uten søvn.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Helt enig med deg at det er jævlig.

Forresten så har jeg det å snumeghelenatta som hyposymptom også.
    Har du bra oppfølging av legen? Har du fått øke levaxin alle seks uker eller alle to uker som vanlig?

nora

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard

Nei har ikke fått øke går på 25 mg siden 7 januar.
    Jeg holder på å bli gal. Ligger på sofa nesten hele dagen.

Føler legen ikke kan dette i det hele tatt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Det er da vanlig å øke med 25 µg alle seks eller to uker i begynnelsen. Kjenner ingen som går på bare 25 µg.

Det er også vanlig at legen tipper en dose etter formelen 1,6µg ganger antall kilo du veier og at du begynner på 25 µg og så øker alle to-tre uker til nær den dosen.
    Den andre varianten er å begynne på 50µg og så øke med 25 µg alle seks uker og ta blodprøver underveis.

Ikke rart du snur deg hele natta.

nora

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard

Han har aldri spurt hva jeg veier engang...

Jeg gir snart opp. Føles jo håpløst når legen ikke kan dette.
    Jeg skjønner ikke alle tall, hva de skal være på osv.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Huff, stakkars deg!

Ikke gå fra jobben uten i så fall få et papir av legen. Du blir straffet om du skal over på arbeidsledighetstrygd osv. Og jeg regner med at livet er hardt nok for deg, og at det siste du trenger er å bekymre seg over økonomi. Men om du er i samarbeid med legen så burde du få bekreftet hvorfor.

Jeg begynte på 50 µ pr dag og gikk opp til 100µg pr dag 6 uker senere. Tror ingen leger bryr seg om vekt osv. Det er for variabelt hva folk trenger. De medisinerer etter blodprøver ikke etter dose

Krev å få prøve dose økning.

Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard

Hei takk for svar. Det som er dumt er at jeg var på attføring og har bare jobbet 4 mnd så jeg har ingen rettigheter enda. Prøvetiden er til 1 juli og da har jeg jobbet der i 6 mnd. Jeg får betalt ut mai og tar liksom ferie i juni, da vil jeg jo kanskje få sykemelding fra juli?
    Jeg føler jeg er stadig vekk hos legen og klager. Dette skjer hver gang jeg er i jobb og jeg føler meg mer og mer mislykket for hver gang.

At det går ann å være så jævli sliten og samtidig ikke få sove.
    Ã… for de rundt meg høres det ut som at jeg sutrer til enhver tid.
    Jeg klager ikke mye men jeg tror ikke de rundt skjønner hvor anstrengende ting er for meg. Jeg takler ikke 8-16 jobb rett og slett.
    Tror jeg får starte opp for meg selv Da har jeg hvertfall ingen sjefer som peser meg i nakken og sliter meg ut mentalt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Klager ikke nok lissi32.
    Hverken du eller vi andre har klart å klage så jævlig at legen har forstått alvoret i vår situasjon.

Det er ikke slik i en legejobb at de har lov til å velge å vrake blandt mennesker som trenger hjelp. Alle skal hjelpes etter de retningslinjer som foreligger.
    Så enten er det legens tolking av retnigslinjene eller retnigslinjene som er feil. Det MÃ… det være når så mange klager.
    Og DET må vel iallfall være en dedikert foreningsoppgave !
    Men det er jo så viktig å samarbeide så derfra er det ikke så mye som et musepip.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    86

Standard

Selv begynte jeg på 25 mg og gikk på det i 6-8 uker før jeg økte dosen til 50. Igjen 8 uker før jeg økte til 75 3 dager i uka. Nå nesten 1 år etter er jeg på 100mg + 10 litiotyronin.
    Ã… begynne i ny jobb med nettopp påvist stoffskifte og trøbbel på hjemmefronten er ingen god start og de færreste ville gjort en god jobb. Synes du skal sykemelde deg når du er syk! Det er det sikreste med tanke på nødvendige inntekter fremover. Da får du sykepenger. Og hvis du er syk i Norge er det sykemeldt du skal være! Ã… komme opp i nødvendig dose har vi erfart er en lang prosess. Hva med å høre med legen hva han har tenkt fremover. Sier han hvor lang tid dette kan ta. Så kan du jo ta stilling til om han har de nødvendige kunnskapene etter det. Etterhvert så leser du deg opp selv, leser her inne, og kan etterhvert diskutere med han.
    Uansett lykke til!

Gitte

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard

Jeg fikk jobben i slutten av oktober og startet 2 januar.
    7 januar fikk jeg beskjed om at jeg hadde lavt stoffskifte.

Jeg var på attføring før dette, og har pr i dag ikke opptjent meg sykelønn.
    Så det er ikke så lett.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn