Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

De har tatt inn artikkelen på forsiden hos www.ncf.no nå, ser jeg.
    Jeg har nevnt den amerikanske ADA, American disability Antidiscrimination Act elelr hva den nå heter, fordi jeg har lest flere ganger om thyreoideasykdommer og loven over der i amerika på forumene, og der står Endokrine sykdommer listet opp i lovteksten. Jeg leseer på forumene at rettighetene er ganske konkrete og at man også kan kreve tilrettelegging , for eksempel at man får lovå ha pausog hvile, elelr rett go slett sitte ned, i yrker hvor man står, det ble nevnt. De kan ikke si en opp pga handikappet. Her i Norge hører jeg stadig at studenter med hypothyreose sliter veldig og ikke får noen forståelse for at det er tøft , spesielt med eksamener og andre ekstra slitsomme ting. (man blir helt utslått i noen uker etter slike utskeielser, har prøvd det før. en tur i skogen med elelr uten bikkja gjorde vondt verre i flere måneder for meg da, man har ingenting å gå på og en tur i skogen er utelukket.....det ble nevnt som at det skulle hjelpe....)

Jeg har ikke lest lovforslagene, noen som har fulgt med i forarbeidene? Ofte starter det med en NOU og så skal høringsinstansene uttale seg, elelr det starter før det og høringsinstansene blir sitert i NOU-en. Har fulgt med på lov om soliale tjenester og barnevernloven på 80-0g 90-tallet og husker vagt saksgangen, og essensen er at høringsinstansene (foreninger og brukerorganisasjoner) må kjenne sin besøkelsestid og skrive noe veetugt fordi det kommed i forarbeidene, oftetst ordrett, samt i forskriftene som forvaltningen bruker.

Noen som har fulgt med?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Det ligger sikkert noe i det du sier isa1.
    Likevel, jeg håper og tror at lønn ikke er svar på alt og håper og det finnes noen mennesker som har følese for saken og som kan klare seg med en vanlig lønn.
    Uten innsikt i problemene, og jeg mener en nesten bør ha det selv, blir det vanskelig. En må vite hvor en skal prioritere, og en henter vel gjerne det fra sitt indre ?
    Og så er det jo det at en slik person antagelig har en begrenset kapasitet.....

Ikke lett dette.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Moxa's dagbok - veien til forståelse..
    Av Moxa i forumet Dagboker
    Svar: 11
    Siste melding: 31-05-10, 08:22
  2. Hvordan kommer dere gjennom dårlige perioder?
    Av cathrin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 14
    Siste melding: 14-05-08, 00:25
  3. Hvordan gå ned i vekt med hypothyreose
    Av Tor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 36
    Siste melding: 14-10-07, 16:45
  4. Hva frembringer dårlige dager/ perioder?
    Av cathrin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 23
    Siste melding: 28-03-07, 13:51
  5. Vit B12 mangel, men ikke mangel på Instrict Factor?
    Av sivcath i forumet B-vitaminer
    Svar: 4
    Siste melding: 27-05-05, 19:27

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn