Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Standard Stofskiftesyge bør stærkt advares mod Fluor og andre "Halogener"

Hvor mange stofskiftesyge bruger fluortandpasta, steger på teflonpander og koger maden i slip-let-gryder, går i svømmehallen og bader i klorvand og drikker kloriseret vandværksvand? De fleste!

Hvor mange lytter til advarslerne mod fluor? De færreste!

Hvorfor? Hvorfor er det så svært at lytte og tænke, og gøre det nødvendige?

Er det fordi det er besværligt? Besværligt at finde den fluorfri tandpasta? Besværligt at koge postevandet? Besværligt at stege på gammeldags pander?

Er det mere besværligt end at blive syg? Være syg? Blive ved med at være syg?

Det er ikke sikkert, at når sygdommen en gang har fået fat, at man så bliver rask af at undgå fluor og klor.... men så bliver man i det mindste ikke mere syg af den grund.

Hvorfor er det så svært at ændre gamle u-vaner? End ikke for at blive bare lidt bedre?

SKJOLDBRUSKKIRTELSVIGT

Denne lidelse kaldes også hypothyroidisme eller lav kjoldbruskkirtelaktivitet og er en udbredt lidelse, der kan ytre sig i symptomer som depression, apati, frigiditet og vrangforestillinger. Den bliver sjældent korrekt diagnosticeret, men øger i stedet antallet af de konventionelle fejldiagnoser med deres tragiske følger (23).

Skjoldbruskkirtlen, beliggende forrest i halsen omkring strubehovedet, styrer gennem sin hormonale sekretion vort stofskifte og dermed vort energiniveau, vor modstandskraft, vort overskud - eller underskud - af kønsdrift og livsglæde og initiativ. Symptomer på hypothyroidisme er også træthed, kuldefornemmelser, overvægt, modtagelighed for infektioner, forstoppelse, ødem (vand i kroppen), tendens til højt blodcholesterol, åreforkalkning, tør hud, håraffald, sprøde negle, svigtende koncentrationsevne og hukommelsessvigt, stive led, svage muskler, nedsat nyrefunktion, åndedrætsbesvær og forhøjet eller nedsat blodtryk.

Tilstanden kan være medfødt eller erhvervet. Medfødt hypothyroidisme er utvivlsomt langt mere udbredt i vore dage end tidligere. Det skyldes antagelig, at overlevelsesmulighederne i nutidens civiliserede verden er langt større end tilforn. I tidligere generationer døde børn med svag skjoldbruskkirtelaktivitet - og dermed nedsat modstandskraft - ofte af trivielle infektionssygdomme i de tidlige leveår, således som det stadig er tilfældet i den Tredie Verden. I vor tid overlever disse børn takket være antibiotika. Dette forbedrer imidlertid ikke deres modstandskraft, og vi står derfor i vore dage med nogle generationer "svæklinge", som vi ikke blot skal hjælpe gennem livet, men helst helst også give en acceptabel livskvalitet på trods af deres handicap. Dette kan blive en svær opgave, ikke mindst fordi den modarbejdes af de mange forureningsfaktorer i miljøet.

Erhvervet hypothyroidisme skyldtes ofte tidligere geografisk betinget jodmangel, især i geologisk ældre bjergegne som for eksempel i Schweiz og åstrig, hvor den ofte udviklede sig til struma (Basedow) og dværgvækst med idiotiserende kretinisme. Disse former er i den civiliserede del af verden i vore dage sjældne.

En lav, men udslagsgivende grad af skjoldbruskkirtelsvigt er ofte medfødt, men lige så ofte helt eller delvis erhvervet. Erhvervet skjoldbruskkirtelsvigt skyldes i vore dage sjældent jodmangel, oftere klor eller fluorforgiftning. Klor-, brom- og fluoratomet har samme ydre struktur - står i samme spalte i det Periodiske System - som jodatomet, og optages derfor let af organismen i de biokemiske positioner, hvor jod funktionelt har sin plads. Når organismen lider af jodmangel eller overbelastning af klor, brom eller fluor, vil den strukturelle lighed let føre til, at disse atomer indtager jods plads i organismen og funktionelt blokerer denne.

Da jods eneste opgave i kroppen er at finde i skjoldbruskkirtlen, er det således denne, der bliver forgiftet af klor, brom og/eller fluor. Da fluor er det letteste af de forgiftende stoffer og det kemisk mest aktive, vil der oftest være tale om en fluorforgiftning.

Andre kilder til forgiftning og dermed svækkelse af skjoldbruskkirtlen er stråleskader, ofte fremkommet ved gentagne røntgenfotograferinger af tandområderne i forbindelse med tandlægearbejde. Forgiftning fra tobaksrygning spiller utvivlsomt også en rolle, og det samme gør fejlernæring givetvis. Såkaldte goitrogene (= strumafremkaldende) substanser - for eksempel i kål - kan hos visse sårbare individer føre til svær svækkelse af kirtlen. Hvis de ikke erkendes og fjernes fra kosten, kan de medføre en svækkelse der er åben for at blive fejldiagnosticeret som en mental lidelse. Mangel på aminosyren tyrosin kan have tilsvarende konsekvenser.

Hvis man vil afværge belastning af sin skjoldbruskkirtel skal man tage visse forholdsregler. Man skal undgå al forurening fra grundstofforbindelser af halogen-gruppen - dvs fluor, klor, brom. Det vil sige, at man skal undgå fluortandpasta, teflon køkkenudstyr, freon i spraydåser og andet fluorholdigt materiale. Undgå også svømmebassiner med klorvand og klorholdige rengøringsmidler samt klorineret vandværksvand. Drik kun filtervand eller kildevand. Undgå ligeledes mediciner indeholdende brom. Sensitive individer bør undgå belastende goitrogene madvarer som kål, kålrabi, sennep, soyabønner, jordnødder, pinjekerner og hirse. Stop rygning.

Hvordan diagnosticeres skjoldbruskkirtelsvigt? Der findes en test, som enhver - lægmand som læge - kan udføre, og som er rimelig pålidelig. Hvis ikke den er tilfredstillende, må man tage mentalt førergreb på sin læge og få foretaget en egentlig stofskifteanalyse.

Temperaturtest for hypothyroidisme:

(1) Slå termometret ned til under 35,0 C og anbring det samt et ur parat ved siden af sengen om aftenen.

(2) Ved opvågnen og stadig liggende i sengen anbringes termometret i armhulen i fulde 10 minutter. Dette udføres med mindst mulig bevægelse og lukkede øjne.

(3) Efter de 10 minutter aflæses og nedskrives temperaturen.

(4) Således registreres temperaturen mindst 3 morgener og helst på samme tidspunkt. (Menstruerende kvinder skal udføre aflæsningen den 3., 4. og 5. dag i løbet af menstruationen. Alle andre kan gøre det når som helst.)

Den basale kropstemperatur bør være mellem 36.40 C og 36.70 C.

Lavere temperaturer kan være vidnesbyrd om hypothyroidisme;

Højere temperaturer kan være vidnesbyrd om hyperthyroidisme.

http://www.subvenio.dk/images/pdf/1....lse%20Bd.2.pdf
    Sist endret av Admin; 29-07-09 kl 02:44 Begrunnelse: Link udskiftet med aktivt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Hvorfor er det så svært at ændre gamle u-vaner? End ikke for at blive bare lidt bedre?
    Jeg bruker fluortannkrem fordi det beskytter tennene. Og jeg er som folk sikkert vet sen i å snu meg etter "alternative" ting. Jeg har forsøkt noe etter nøye å ha tenkt igjennom ting. Desverre blir jeg ikke friskere av det, så da blir det jo slik at man ikke orker fjerne alle ting som kanskje kan være dårlige. I mitt liv finnes det i hvertfall grenser for hva jeg spiser og ikke spiser, men det fines grenser for hvor mye jeg skal makte å unngå. Og jeg har i hvertfall ikke økonomien til å drikke kildevann hele tiden..

Som det har vært skrevet mye om på dette forumet med vitamin tilskudd osv. Nå er det jo oppe i dagspressen at det er forsket på slikt og man har funnet større dødlighet blandt dem som tar kosttilskudd. Ja, ja tenker jeg da.. Var jeg for raskt ute men å forsøke slikt...? (gjelder ikke c og e visst nok) Men min, for mange, "sløve" tilnærming til tingene er kanskje ikke så dum. Da sier jeg ikke at man ikke skal kunne ta tilskudd når man mangler noe altså!! Det finnes mange grunner til å ikke hive kosttilskuddene sine og det skal vurderes vel så lenge det

Kanskje det viser seg at jeg har fått hypothyreose av å svømme 1500 m klorvann, mange ganger i uken, i flere år? he, he.. Hadde vært ironisk å bli syk av å trene ;) Men det kan godt være at det er årsaken, like stor sjanse som for at det skal være noe annet.

Poenget mitt er å se på tingene med en viss ro. For de fleste av oss finnes det ikke noen mirakelkur. Lev med måte og nyt livet så langt det går. Få frisk luft og beveg deg så mye du makter. Slutt å stress, for det gjør folk mye sykere enn fluor. Det går å bekymre seg sykere!! Og ta med deg gode råd fra folk her og rundt om kring, men stress deg ikke i filler.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    56
    Meldinger
    735

Standard

Stoffskiftesykdom fantes jo lenge før fluortannkrem, kosttilskudd, teflonpanner mm.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Tily
    Stoffskiftesykdom fantes jo lenge før fluortannkrem, kosttilskudd, teflonpanner mm.

Rul du bare med øjnene Tily.... hvis man blev rask af det ville det være helt fint med mig. Men det gør det ikke, vel?

Jo, stofskiftesygdom fandtes også før, men den var sjældnere og udviklede sig stort set af andre årsager bl.a. arvelighed, forhold under graviditeterne sam sandsynligvis også afhængig af hvilke "mineral-områder" man var født på (for meget/for lidt jod; naturligt forekommende fluor og radioaktive isotoper i undergrunden m.v.)

Men aldrig før i den vestlige verdens historie har stofskiftesygdomme haft så eksplosiv en fremmarch som de har nu. Ude på verdens foraer og fagpressen kalder man det endda for epidemi. Alene i lille Danmark med sine 5 mill. indbygere konstateres hvert eneste år over 2.000 nye tilfælde af lavt stofskifte. For ikke at glemme dem, der aldrig når frem til en diagnose fordi man undervurderer denne sygdom og lukker folk (specielt de ældre) hellere på lukkede afdelinger på statshospitaler med psykiatriske diagnoser.

Hvorfor?

Så tusind tak for dit bidrag Tily Det er meget nyttigt.... eller hva`?

Anne Ma? Du gør såmænd for meget ud af det hele. Det eneste man behøver for at efterkomme de (her) relevante forsigtighedsregler er:

1. anvende stålgryder og pander til madlavning;
    2. finde en fluorfri tandpasta til tandbørstning;
    3. koge sit drikkevand (så forsvinder klor med vanddampen);
    4. undgå klorholdige rengøringsmidler i hjemmet
    5. undgå svømmehaller
    6. undgå spraydoser og...
    7. hos lægen frabede sig bromholdige lægemidler samt fluorholdige lægemidler mod forhøjet stofskifte.

6 enkle og 1 (den sidste) besværlig forholdsregel og så er man, i det mindste sikret mod, i varierende grad - en forværring af sygdommen. Selv hvis det ikke er nok til at blive meget bedre, er det bedre end det rene ingenting. Og det er ikke os eller lægerne, men kun og udelukkende sygdommen der bestemmer vores behov.

At stille sig op i denne situation og sige: "jeg vil ikke; jeg gør ikke; jeg gider ikke; jeg kan ikke" svarer til at løbe efter bussen med billetten i hånden, i stedet for - at stige på og køre i den.

Den med det "dødelige kosttilskud" har også jeg læst og funderet over. Denne diskussion tager jeg ikke idet "kosttilskud" er off topic her. Jeg nøjes blot med at runde af med, at man bør altid undersøge hvem betaler for "forskningen", før man hopper på resultaterne. Mig bekendt ar lægemiddelindustri anden eller tredje største i verden, og har sine egne interesser at varetage. Selvbehandling (vitaminer/mineraler) og forebyggelse er IKKE i lægemiddelsindustriens interesse.

Eksempelsvis er der nu, på verdensplan flere mennesker, der lever AF kræft/cancer end der DØR af den. Interessant. Ikk`?

Til sammenligning ligger "kosttilskuds-industrien" langt bagefter lægemiddelindustri, hvad angår omsætning og indtjening. Så det burde være klart og tydeligt at se på, selv uden briller - hvem tjener mest på hvad.

Jeg er en af de få idioter, der har saneret amalgam ud af mine tænder (1986); jeg er også en af de idioter, der har altid haft et forbrug af kosttilskud; jeg er en af de idioter, der har smidt teflon ud af mit køkken og klor samt fluor ud af min husholdning for mange år siden; jeg er også en af de idioter der hellere tørster end drikker ukogt klorvand.... Jeg har været stofskiftesyg siden 1978 dvs. vist nok tæt på din egen levetid (?); er 56 år i dag og forbløffende "i live" trods helbredsmæssig modgang. Jeg har arbejdet fuldtid gennem hele min sygdomsperiode og i dag er alle mine "stofskiftevenner" pensionerede, undtagen mig.

Så enten er jeg bare svineheldig (er der nogen der bare kan være det med denne sygdom?), eller har jeg måske bidraget selv lidt til, ved ikke altid at vente på blå stempler fra det sløve sagkundskab, men har taget chancen selv. På eget ansvar.

Jeg kan ikke begynde opfordre folk til at udsikfte Eltroxin med Thyroid USP, som jeg selv gjorde for et par år siden (Gudskelov!). Men en opfordring til at bytte (f.eks.) sine teflonpander ud med stål kan der for pokker ikke være så risikabelt, vel?

Det er meget mere risikabelt at gå gennem livet med lukkede øjne. Man risikerer at snuble noget så voldsomt, at man aldrig kommer op igen.

Derfor skrev jeg mit indlæg. For dem der gerne vil vide det. De andre, der hellere vil forblive rolige og sceptiske, de kan bare springe det over.
    Sist endret av Admin; 05-02-09 kl 17:48 Begrunnelse: Rettet tegnsæt: DØR til DØR
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Stavanger/Kristiansand
    Meldinger
    61

Standard

Jeg synes det var et veldig godt innlegg du kom med jeg, men det får meg bekymret. Som jeg har nevnt her så ble jeg veldig opptatt av kroppstemperaturen min etter innlegget ditt, noe jeg ikke vet om er bra eller dårlig.

Men til tiltakene du snakker om. Jeg kommer til å prøve å finne en tannkrem uten fluor når jeg skal kjøpe ny tannkrem, og når jeg er ferdig å studere om en måned så skal jeg igjen ta i bruk den "skikkelige" stekepannen som jeg har fått av min mor. Jeg skal også begynne å passe bedre på at rengjøringsmidler ikke inneholder klor. Jeg bruker et vannfilter som jeg mener tar bort mye av kloren, selv om det ikke er mye klor i vannet her uansett.

....Men... jeg tror ikke jeg kommer til å klare å slutte å svømme helt og holdent. Jeg var svømmer i 7 år mens jeg var ung og elsker vannet. Men det er veldig lite klor i svømmebasseng, og jeg håper at jeg likevel en gang i blant kan gå å svømme.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Standard

Hej Pippi

Det med kropstemperaturen er faktisk en meget nyttig "test"/oplysning. Man kan ud fra den udlede om man har udbytte nok af sin behandling eller (hvis man endnu ikke er konstateret lavt stofskifte) kan man finde ud af, at her er måske noget man bør være opmærksom på.

På temperatur-området er n`Finn vist nok meget mere kyndig end jeg, men jeg tror at du kan være glad for denne oplysning om din kropstemperatur idet den kan indikere hvor effektiv er den behandlimg man modtager for sin stofskiftesygdom. Jeg håber, at n`Finn kan kommentere yderligere....

Kort efter at jeg har udskiftet Eltroxin med Westhroid er min morgentemperatur steget med 1,5 - 2 grader, til 36,6 hvor den nu så også forbliver alle dage. Dermed kunne jeg også konstatere, at det nye lægemiddel virkede (foruden andre positive "symptomer") hvor Eltroxin gennem 30 år - ikke gjorde.

Hvad angår alle de andre ting jeg "skræmmer" folk med, er det jo ikke alverden, blot at tænke sig om og selv om man ikke kan gøre det helt store - har lidt også sin ret og jeg tror fuldt og fast på, at på langt sigt vil det medbringe gode effekter, selv om de ikke indtræder synligt og hurtigt. Vi skulle jo gerne holde rimeligt til vi bliver gamle.

Første dage jeg har anvendt stegepander i stål - har jeg brændt og branket all min mad. Først efter at have spurgt en kok til råds fik jeg besked på, at stålpanderne (med tyk bund) skal "seasones" som anvist her for "cookware made of steel": http://www.fantes.com/seasoning.html - er mine stålpander blevet ti gange bedre end teflon nogensinde var. Det ser ikke så pænt ud idet panderne skifter farve indvendigt, men de steger som en drøm og intet brænder fast mere.

Jeg tror, at jeg læste et eller andet sted på Nettet om "noget", der hos elitesvømmere kan blokere for optagelsen af klor fra bassinvandet. Idet jeg selv ikke svømmer indendørs har jeg ikke interesseret mig for det, men hvis jeg finder tilbage til det pågældende link - vil jeg sætte det her til orientering.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,063

Standard

Den gamle,gode jernpanna må være midt i blinken,da? I tillegg AVGIR den jern til maten. Iallfall i det norske kostholdet er jern ett av de næringsstoffa som er vanskeligst å få nok av; så å bruke både jernpanner og -gryter anbefales. Og jern er en del av konverteringen hos oss også....
    Vet dere forresten hvorfor man har lavere temp. om kvelden(uten hvile) enn om morgenen mens en fortsatt ligger?
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard !!!

Men aldrig før i den vestlige verdens historie har stofskiftesygdomme haft så eksplosiv en fremmarch som de har nu.
    Jo da.. Men..
    Det finnes da mange ting som kan ha forårsaket en slik utvikling. Selv tror jeg mye på Tjenobyl ulykken og den radioaktive nedbøren.. Tror jeg på at tilsetningstoffer i mat og vann påvirker, selvsagt gjør de det. Men vi kan ikke stoppe å leve av den grunn. Selv mener jeg at det ikke er så stort at vi skal bli kjempe bekymret pga det. I min skepsis sier jeg: det kan helpe noen, men ikke alle. Det blir som kosttilsudd som kan gjøre stor skade, men det hører vi ikke om i forumsverden.. Jeg er i utgangspunktet veldig positiv til alternativ medisin, men det er ikke akkurat en bransje som mangler inntekt.. Det er det samme med helsekost, drar inn milliarder på folk som oss i året. Vårt ønske om å bli friske og det at vi vil prøve alt for å nå målet er en gullgruve! Og vi blir utnyttet uten tvil..

Selvsagt skal vi lufte ting vi finner uansett. Men vi har mange teorier, og bare få som virker ;) Det blir jo opp til hver å finne dem man vil teste ut
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Om halogenene, vi har hatt noe her inne før og da også med noen engelskspråklige linker.
    (essensen var at stoffsikfteprøvene ikke kan stoles på av den grunn, fordi vi alle har mer eller mindre halogener som jo vises på prøvene men som ikke virker som hormon)
    .
    http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... =halogener nora har skrevet noe lenger nede i linken.

http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... =halogener n`Finn og nora har skrevet.

http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... =halogener Anisa har skrevet her.

Ellers takk Anisa for opplysende innlegg.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Standard Re: !!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
    Men aldrig før i den vestlige verdens historie har stofskiftesygdomme haft så eksplosiv en fremmarch som de har nu.
    Jo da.. Men..
    Det finnes da mange ting som kan ha forårsaket en slik utvikling. Selv tror jeg mye på Tjenobyl ulykken og den radioaktive nedbøren.. Tror jeg på at tilsetningstoffer i mat og vann påvirker, selvsagt gjør de det. Men vi kan ikke stoppe å leve av den grunn. Selv mener jeg at det ikke er så stort at vi skal bli kjempe bekymret pga det. I min skepsis sier jeg: det kan helpe noen, men ikke alle. Det blir som kosttilsudd som kan gjøre stor skade, men det hører vi ikke om i forumsverden.. Jeg er i utgangspunktet veldig positiv til alternativ medisin, men det er ikke akkurat en bransje som mangler inntekt.. Det er det samme med helsekost, drar inn milliarder på folk som oss i året. Vårt ønske om å bli friske og det at vi vil prøve alt for å nå målet er en gullgruve! Og vi blir utnyttet uten tvil..

Selvsagt skal vi lufte ting vi finner uansett. Men vi har mange teorier, og bare få som virker ;) Det blir jo opp til hver å finne dem man vil teste ut
    Men vi kan ikke stoppe å leve av den grunn.
    Hvem snakker om at stoppe med at leve? Ikke jeg!!

Jeg snakker netop om at fatte mod og igen begynde at leve - gennem at jage mismod bort og lære sig selv at tage chancer og ansvaret. Det er mig en gåde, hvordan du kan dreje mine ord i den grad modsat det jeg i virkeligheden mener? (retorisk)

I min skepsis sier jeg: det kan helpe noen, men ikke alle.
    Jo, men dette gælder jo ALT. Nogen har godt af, hvad en anden har det skidt af eller bare ingenting. Det er ikke nogen argument. Det er en konstatering og hvis man fulgte den - kunne man lige så godt opgive ævred og lægge sig til at dø med det samme.

Det er det samme med helsekost, drar inn milliarder på folk som oss i året. Vårt ønske om å bli friske og det at vi vil prøve alt for å nå målet er en gullgruve! Og vi blir utnyttet uten tvil..
    Hmm... du ignorerer altså fuldstændigt Lægemiddelsindustriens omsætning i hele verden? Og foretrækker "hænge dig" i producenterne af kosttilskud, selv om de kun tjener en lille brokdel af hvad Lægemiddelindustrien tjener på de dyre, patenterede og ofte skadelige eller i bedste fald - virkningsløse lægemidler? Hvordan kan det være, at du ikke finder DET interessant? Lille smule autoritetstro måske?

Bare for at diske op med et enkelt eksempel: USA.

Den amerikanske lægemiddelindustri omsætter årligt for 100 millarder $

Der bliver årligt brugt 160 millarder $ på at behandle bivirkninger af disse lægemidler.

Lovlige lægemidler slår flere amerikanere ihjel end "ulovlige" lægemidler.

Antallet af dødsfald forårsaget af lovlig medicin årligt i USA svarer faktisk til, at en jumbojet styrter ned hver dag året rundt.

Få de tal ganget med 4-5 og så får du verdenstal frem.... e-n-o-r-m-t!! Og så vil du have at jeg skal brokke mig over prisen på C-vitaminet eller andre enkle kosttilskud?

Og vi bliver altså ikke udnyttet af læger, der skal have penge for virkningsløse eller fejlbehandlinger? Af Levaxinproducenten? Af tilsætningsstoffer-producenter? Af tandlæger, der skal have penge for kviksølv- og fluorbehandlinger? Og man kunne blive ved.... ved og ved...

Lad mig så sige det på denne måde: jeg vil hellere "udnyttes" af dem, der ikke ødelægger mit helbred yderligere - end jeg vil selv betale for skader opståede som følge af indtagelse af virkningsløse eller dårlige lægemidler, hvilke vil gøre mit liv kortere og min livskvalitet værre! Bare fordi "sagkundskaben" siger godt for det? No way!

Og sådan er vi så forskellige Anne Ma - jeg ser frem og du ser tilbage.

Jeg vil hellere gøre noget selv på eget ansvar. "Sagkundskaben" løber jo så ofte fra deres ansvar alligevel.

Du vil hellere dyrke dit skepsis.

Der er plads til alle og så er dèn ikke længere.

Side 1 av 3 123 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn