Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    46
    Meldinger
    848

Standard Re: Får ikke prøve lio

Merker at jeg bude ha funnet dette forumet for leeeenge siden..
    Jeg vet at jeg skriver For langt når jeg først kommer igang, så.. Her er historien min, "oversiktelig" fortalt:

1978 - Kommer til verden! Frisk og blid!
    1979 - Får en del sykdommer, "Falsk krupp/Kikhoste"
    1980 - Har en del sykdommer..
    1981 - Mer sykdom.. Er mye syk som liten! Går igjennom mange antibiotikakurer.
    1982 - Er relativt frisk og går i barnehagen
    1983 - Barnehagen
    1984 - Barnehagen
    1985 - Er frisk som en fisk og begynner på barneskolen
    1986 - Frisk!
    1987 - Frisk!
    1988 - Frisk!
    1989 - Frisk1
    1990 - Frisk.. Men så får jeg Salmonella på en utenlandstur. Er syk i noen uker. (POENG! Kan jeg ha utviklet hashimotos på dette tidspunktet???)
    1991 - FÃ…r antakeligvis kyssesyken. Er veldig dårlig, men går på skolen og har gym til tross for dette. (POENG! Kan jeg ha utviklet noe på grunn av denne handligen?) Begynner på ungdomsskolen. Begynner å bli feit. Begynner å våkne nesten hver natt med hjertebank.
    1992 - Blir mer og mer feit. Blir tregere og mer irritert.
    1993 - Er rimelig feit, og blir mobbet. Alt er bare dritt. Får egne lærere i mange fag. Skulker mye.
    1994 - Slutter på ungdomsskolen og begynner på VGS. Går VGS i bare et par måneder. Er så feit og fysisk treg at jeg ikke orker å gå til skolen. Bodde 500 meter unna skolen. Er mentalt treg også.
    1995 - Veier godt over 100 kilo. Gjør ingenting. Ser på tv hele tiden. Skjønner ikke hvorfor livet mitt er så rart.
    1996 - Blir feitere. Spiser i tillegg mer og mer junkfood og godis samt sukkerholdig brus. Lurer på om livet mitt alltid kommer til å være sånn her. Filosoferer mye. Savner noe, men vet ikke Hva!
    1997 - Veier 130 kilo som 18-åring. Blir dIagnosert med Hashimotos, Diabetes 2 og Hypotyreose Type 2. Begynner på 50 mkg Levaxin, deretter øker til 100 mkg og vel så det. Hjertebank avtar litt.
    1998 - Har gått ned til 80 kilo, går på Levaxin og trener regelmessig samt spiser sunt.
    1999 - Føler meg bra!Begynner å røyke og drikke alkohol. Holder på med det i 1 år og så stopp. Utvikler bihjulebetennelser. 4-5 stk pr år, i de neste 8 årene fremover. Tar antibiotika OFTE.
    2000 - Føler meg bra! Er i toppform og trener på helsestudio samt sykler halv-profft med racersykkel med en sykkelklubb.
    2001 - Føler meg bra!
    2002 - Føler meg bra!
    2003 - Føler meg bra! Begynner å røyke igjen. Holder på med det i 1 år og så stopp. Slutter å trene for godt (pga. kjærlighetssorg.) ...
    2004 - Begynner på Liotyroning på egen oppfordring til spesialisten min. Går litt ned på Levaxin, og begynner på Liotyronin i tillegg. 100 mkg Levaxin og 40 mkg Liotyroning. Føler meg bra!
    2005 - Føler meg bra!
    2006 - Føler meg bra! Begynner å røyke for tredje gang. Røyker så i 1 1/2 år, til 2008 begynner.
    2007 - Føler meg mer og mer stresset.. Får pusteproblemer.. Press mot bryskassen.. Og får tilbakevendende anfall med rask puls (på over 250 slag i minuttet) Begynner med div legesjekker. Begynner å få diare ca. i December.
    2008 - Det verste året i mitt liv. Utallige symptomer på alt mulig rart. Drar til legevakta med og uten ambulanse. Hjertesymptomer (med et ekstremt-anfall med puls på over 800.. ja.. tenk på det!) og plager fastlegen flere ganger i uka. Tar MR av hodet. CT av hodet. Blodprøve opptil 2-3 ganger daglig. Sjekker meg for borrelia, HIV, parasitter i avføring, går til flere leger for bihuleproblemer, prøver å finne årsaken bak smertene i hodet mitt. Opparbeider en EKSTREM DØDS-ANGST. Drar til Volvat, fordi andre legevakter ikke "gidder" hjelpe meg. Går til homepoat. Prøver hom.medisin + naturmedisin. Begynner å følge diett med kun salat, kylling, fisk, brun ris og drikker hovedsakelig bare vann. Blir 100% nøye med å ta vitamintilskudd hver dag. Sliter meg gjennom hver dag. Skriver dagbok hver dag om hvordan jeg føler meg, med 1-2 linjer. Begynner å følge logg på dataen om legetimer og blodprøveresultater. Går til 3 forskjellige stoffskiftespesialister på en gang. Tar håranalyse og sender denne til USA. Tar elektroimpuls-test gjennom hånden min. Prøver nye ting hele tiden for å finne ut av hva som feiler meg... Ingen finner noe som helst! (Enda...)

Og her sitter jeg nå, det er 1 September.. Og jeg aner ikke hva som feiler meg eller IKKE feiler meg. Delte meninger om jeg har hypotyreose eller ikke. Blodprøvene viser at jeg ikke har det. Går ned på Levaxin. Målet er å slutte med det. Det store spørsmålet er.. Har jeg Hypotyreose Type 2? - Det finner vi ikke ut før jeg slutter helt med Levaxin. Så får vi se hvordan jeg føler meg da, på tross av hva blodprøvene sier....

Fyfaen...

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    17

Hei der det første jeg syntes du burde gjøre er å ta en blodprøve av T3, det viser om levaxinen(T4) din lager nok t3 i din kropp. Om legen ikke vil ta den blodprøven, be om å få ta blodprøven på sykehuset, da gir legen deg et blodprøve skjema, der kan du streke av ''T3'' selv med blyant.

Hildemor Gjest

Jeg synes også du skal få målt din FrittT3. Gjør oppmerksom på mange av de symtomene du nevner kan skyldes at du ligger for høyt. Og for noen av oss skal det ikke en spesielt høy FrittT4 til før det "baller" på seg med 0 energi, dårlig søvn, et "hyper" hode og muskelsmerter. Kanskje det kan være en idé å få frittT4 ørlitt ned? Ligger FrittT3 i øvre grense har du en ganske sikker indikasjon på at du faktisk er litt hyper og ikke lav.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hvordan overbevise endokrinologen om å få prøve Liothyronin?
    Av Lissa i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 0
    Siste melding: 21-10-11, 11:44
  2. Fikk prøve Liothyronin
    Av jorunnhf i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 18
    Siste melding: 01-10-10, 13:53
  3. Jeg er så tungpusten! Tåler jeg ikke Levaxin & Liothyronin?
    Av Flower i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 8
    Siste melding: 29-12-09, 18:03
  4. Får ikke Liothyronin...
    Av Carro i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 6
    Siste melding: 05-05-09, 02:00
  5. Skal prøve Liothyronin over helga, men har det bivirkninger?
    Av gutt_81 i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 30
    Siste melding: 12-07-07, 17:42

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn