Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Kristiansund
    Alder
    40
    Meldinger
    63

Standard

Ja, da er jeg tilbake etter en søvnig uke... Hehe!
    Oppfølgingssamtalen gikk faktisk overraskende greit. Kanskje noe på grunn av at jeg fikk full sykemelding igjen også, så fikk vi ikke "problemet" med å finne ut hva jeg klarer/ikke klarer, og hvorfor jeg ikke klarer det jeg skal klare...
    Vi fant vel ut at det lureste når jeg begynner litt i jobb igjen, er at jeg har en samtale alene med bedriftshelsetjenesten, sånn at de kan være med på å finne god tilrettelegging for meg. Bedriftshelsetjenesten kan da informere sjefen/staben om tiltak so må iverksettes uten at de trenger å si noe om de spesifikke årsakene til det. Der kunne jeg også snakke om detaljer angående plager/symptomer osv, uten at det skulle komme videre til kollegaer. Fikk nok et bevis på at sjefen er veldig imøtekommende og dyktig, så det var en lettelse! (Sliter vel mer med daglig leder som prøver å være sjef... )

Skal til legen igjen i morra nå. Fått nye prøveresultat, og skal vurdere videre sykemelding osv... Veldig spent på det altså! Har hatt et par "gode" dager (i forhold til sånn som jeg har vært), men har også hatt mange dager hvor jeg bare har blitt verre egentlig.

Et spørsmål jeg da har (og som sikkert har tusen svar...) er om legen kan nekte meg sykemelding/kreve lavere gradert sykemelding enn jeg kan klare ut fra prøveresultater (og ignorere hva jeg sier om formen min) og "nå har du vel hvilt deg nok..." ??
    Eliza - kronisk optimist
    Vimselitens dagbok

Change the world - one smile at the time

Hildemor Gjest

Standard

Ja det er legen som avgjør i hvilken grad du skal være sykemeldt eller ikke i forhold til plagene dine. Nå er jo legens jobb og vurdere dette ikke bare på bakgrunn av blodprøver, men også hva du som pasient har av symptomer og i hvilken grad du mener at du trenger det ene eller andre.

Så sluttresultatet blir jo da avgjort i samråd med deg, men legen har det siste ordet ja.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Kristiansund
    Alder
    40
    Meldinger
    63

Standard

Hurra!!
    Var til ny oppfølgingssamtale i dag, og sykepleieren fra bedriftshelsetjenesten har nå skaffet meg time hos bedriftslegen neste fredag for mer utredning, samtale og henvisning til spesialist. Hun mente fastlegen var altfor treig til å reagere, og krevde litt action!! Hun skaffa meg "den kjappeste og mest oppegående" av legene der, og har nå sendt meg hjem for å skrive en liste over alt jeg ønsker svar på. Hun tilbød seg å være med på legetimen og ha en samtale med meg i etterkant, samt holde kontakt med fastlegen for å få til en bedre løsning. Eller for å si det som hun sa det selv: "Uten at han heilt skjønne det, så ska vi kicke han litt bak, så han får ræva i gir..." Dama har guts ja...
    Eliza - kronisk optimist
    Vimselitens dagbok

Change the world - one smile at the time

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn