Side 12 av 12 Først 123456789101112
Viser søkeresultater 111 til 112 av 112
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    59
    Meldinger
    114

Standard Sv: Kortisol

Rikshospitalet i Oslo tok Kortisol prøve på meg klokken 15.00 uten og nøle.

Hvorfor tar sykehusene slike prøver midt på dagen (jeg var heller ikke fastende) hvis disse ikke gir riktig svar?

Er labfolkene like uvitene som legene, eller er det ingen som bryr seg? Jeg tenker at hvis de som tar blodprøver på f.eks labben på Rikshospitalet hadde riktig utdannelse så ville de jo ha kunnskap om hvornår man tar de forskjellige prøvene og eventuelt be pasienten komme til riktig tidspunkt på døgnet i stedenfor og kjøre "samlebåndsprinsippet". Det spiller jo liten rolle for de om jeg må komme fastende dagen etter for og ta en prøve.

Jeg tok samtidig ACTH, SHBG, + mange andre. det eneste jeg observerte var at den som tok blodprøven satte det ene glasset rett i is for at den skulle kjøles raskt.

-M-

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Smile Sv: Kortisol

Sitat Opprinnelig skrevet av Pluto Vis post
    Hvorfor tar sykehusene slike prøver midt på dagen (jeg var heller ikke fastende) hvis disse ikke gir riktig svar?
    Mit bud er, at den henvisende læge/læger har på forhånd bundet dem til kontrol for nogle få, bestemte tilstande/sygdommer, som f.eks. Cushings, Addison's eller andet, hvor binyreaktivitetens døgnvariation ikke spiller en rolle. Super uansvarligt, hvis man spørger mig. På den anden side - ja, hvorfor i alverden skulle man søge efter en tilstand man reelt ikke er uddannet til at vide noget om, endsige spotte/behandle: mild eller moderat adrenalinsufficiens? Det findes jo ikke, uagtet at netop denne "ikke-eksiterende" tilstand i realiteten kan udgøre en forskel mellem liv og u-liv.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 12 av 12 Først 123456789101112

Lignende tråder

1. Dårlig holdning av det lave stoffskiftet?
    Av Vår i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 14
    Siste melding: 27-03-10, 07:44
  2. Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
    Av Marielle i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 09-03-10, 10:08
  3. Når dere er slitne eller utmattet...pga stoffskiftet
    Av Marina73 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 4
    Siste melding: 26-04-08, 21:40
  4. Når får man komme til endolkrinolog?
    Av Hsn i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 19-02-07, 14:12
  5. Kan laft stoffskifte komme og gå?
    Av dolla i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 10-01-07, 22:09

Bokmerker

Regler for innlegg