Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    136

Standard Ang. tilskudd av B-vitaminer

Jeg har B12 på 261 (ref. 140-680) og folat på 9 (ref 8-40)

Kjøpte et kosttilskudd (Neuromax Forte) i utlandet som pr. tablett inneholder:

thiamine hydrochloride 100 mg, pyridoxine hydrochloride 200 mg and cyanocobalamin 0,2 mg . Dette er visstnok B1, B6 og B12

Er det noen som har erfaring med tilskudd av B-vitaminer? Jeg vet ikke om det kan kjelpe meg på noe vis, men jeg er veeeeldig plaget med håravfall. Har anti tpo, "normale" stoffskifteverdier og blir behandlet med 50 mg Levaxin pr dag. Er blitt i bedre form etter oppstart på Levaxin i mai, men håret faller fortsatt av.

Noen anbefalinger vedr. dette/dosen i dette tilskuddet?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Alle B-vitaminer inngår jo i stoffsiftet, de er vannløslige og ikk emulig å overdosere.
    Så det skjer ikke noe ved å prøve uansett om du har nok av dem.

Vanilg kost inneholder nok, men når en har spesielle konstellasjoner i kroppen er det ikke så godt å vite.

D-vitamin er det eneste man er enig om at vi får for lite av her på isflaket vårt. Jeg har erfaring for at det hjelper mer store mengder D3.
    Kanskje også for deg ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    136

Standard

Du kan tro jeg er en smule irritert over at jeg ikke husket på D3 da jeg snoket rundt på apoteket i Litauen, hehe:-)

Jeg har fått en forståelse av at man kan overdoseres av B-vitaminer...men det stemmer altså ikke? Man får jo f.eks ikke kun B12 noe sted som jeg kan finne..

Jeg lurer også på en annen liten ting: ang symptomer.

Jeg jobben en uke i ferien med å male hus og gjerde. I timesvis hver dag. Til slutt gikk jeg på en smell. I 4-5 dager var jeg så maktesløs at jeg knapt orket å bevege meg. Helt "av" i armer og ben. Akkurat slik jeg var før jeg startet med Levaxinen, bare mer intenst. Er det slik at man på et vis bruker opp energien?? Er dette en typisk ting ved stoffskifteproblematikk? Jeg opplevde aldri slikt før i tiden. Jeg kunne være sliten rett etter fysisk arbeid, men det slo meg aldri ut i dagesvis.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

http://www.biogenesis-antiaging.com/p25 ... 4345b04cca

http://www.antiaging-systems.com/a2z/beyond_b12.htm

Det er forskjellige produkter å få tak i her i Norge også, men jeg kjenner ikke til om de har stor nok dose.
    Men det er det sikkert noen som gjør.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    43
    Meldinger
    539

Standard

Min lege i Nederland sa at om jeg skulle ta B12, så måtte jeg ta B11 også.

Det skjer vistnok en prosess om du tar B12, da går som regel B11 ned av seg selv.
    Ved å ta tilskudd av begge så er du garantert at du ikke får mangel av noen av dem.

B11 er dog bare viktig for de som ønsker å bli gravide, i følge både den Nederlandske legen og spesialisten jeg går til på Balder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Kjært barn har mange navn.
    Eller som her - nummer.
    Folsyre - Folat - Folic acid eller Kalsiumfolinat kan i utlandet hete B11.
    Her på berget er det gjerne B9.

Må si jeg ble usikker på dette. Jeg har søkt litt og ble enda mindre sikker.
    B8 - Inositol B11 - Choline, nevnes også som samme vitamin noen steder.

Man regner disse som essentielle:
    B1, (Thiamine)
    B2, (Riboflavin)
    B3, also Vitamin P or Vitamin PP (Niacin)
    B5, (Pantothenic acid)
    B6, (Pyridoxine and Pyridoxamine)
    B7, (Biotin) - noen steder H
    B9, (Folic acid) - Noen steder M og Vitamin B-c
    B12, (Cyanocobalamin)

Så har man funnet en rekke lignende greier som de kaller huxflux.
    Disse ble regnet til vitaminer før, men ikke nå lenger, står det å lese.
    B4 (Adenine)
    B7 "Vitamin I" of Centanni E. (1935) — more commonly called Vitamin B7 and also called 'Enteral factor' is a water and alcohol (ethanol & methanol) soluble Rice bran factor which prevents digestive disterbance in Pigions. It governes the anatomical and functional integrity of the intestineal tract. Later (1945) found in Yeast; Inositol, Nicotinic acid, & Biotin are possibles. Note: Carnitine has also been claimed but is not possible as it is insoluble in alcohol. Carnitine as Vitamin B7 was wrongly coped from Vitamin BT.[citation needed]
    B8 (Ergadenylic acid) – also known as adenosine monophosphate
    B10 (para-aminobenzoic acid, or PABA)– [1]
    B11 (Pteryl-hepta-glutamic acid) – Chick growth factor, which is a form of Folic acid. Later found to be one of five folates necessary for humans); (L-carnitine) in France.
    B13 (Pyrimidinecarboxylic acid) – Also known as Orotic acid, often misspelled erotic acid.
    B14 – cell proliferant, anti-anemia, rat growth, an antitumor pterin phosphate named by Earl R. Norris (biochemist of folic acid fame) isolated from human urine at 0.33ppm (later in blood), but later abandoned by him as further evidence did not comfirm this. He also clamed this was not Xanthopterin as the French do.
    B15 (Pangamic acid) – [2]
    B16 (dimethylgycine) – also known as DMG. (However Lipoic acid was discovered and named a B-Vitamin after B15 and before B17)
    B17 (Amygdalin)
    B18 –
    B19 –
    B20 (Carnitine)
    B21 –
    B22 – often claimed as an ingredient of Aloe vera extracts but also in many other foods. Claimed by one source to be Vitamin B12b-delta. first mentioned on internet in reference to Naturopath Linda Clark's book "Know your Nutrition"
    Bh – another name for(biotin) [3]
    Bm ("mouse factor") – also used to designate Inositol
    Bp (Choline) –
    Bt (L-carnitine) –
    Bv – a type of B6 but not Pyrodoxine
    Bw – a type of Biotin but not d-Biotin
    Bx – another name for PABA (para-Aminobenzoic acid)
    Lipoic acid –

Neste gang skal jeg isteden gå til maueren for å bli klok tror jeg.........

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn