Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 27 av 27

Tråd: KELP

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa
    Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Jeg fikk kelp på helsekosten fordi jeg ikke fant slike vitaminer, og hun anbefalte altså det.
    Spectro Multi-Vita-Min fra Solaray ( http://www.nutraceutical.com/about/solaray.cfm ) indeholder heller ikke jod.
    Jeg skulle ha MED jod - og det var ikke så lett å finne.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Jeg skulle ha MED jod - og det var ikke så lett å finne.
    Tænk.... i Danmark er det lige omvendt. Næsten umuligt at opdrive vitaminer UDEN jod... Undskyld misforståelsen
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    7

Standard Noen som har erfaring med KELP??

Noen sier det skal hjelpe på lavt stoffskifte??
    Prøver på nr. 2. Brukte 2 år på første, har nå mistet 2 ganger i SA etter dette, tror det er pga stoffskiftet. http://www.tryne-dagbok.piczo.com

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard n'finn - jeg tar Kelpasan...

Men jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig har en svikt i skjoldbruskkjertelen. Da er det vel noe av den som virker, ikke sant? Og mens jeg har deg her - Har tatt 50 mikrogram (75 tre ganger i uken) i syv uker nå. Skal øke til 75 hver dag fra i morgen (fordelt på 25 X 3). Det tar åtte uker før jeg kan merke noe? Har ikke tatt blodprøver siden janua, så jeg vet jo ikke mine verdier siden da. Skal tilbake (til Oftebro) i beg. av mai. Vet ikke hva han sier da, men det blir vel til at jeg evt. øker dosen litt (?) og ser hvordan det går, og så evt. tilfører T3? Etter å ha lest her vil jeg egentlig begynne med Armour med en gang, men det er kanskje greit å gi dette en sjanse først siden jeg nettopp har begynt? Jeg vet du ikke hadde hjelp av Levaxin. Jeg kan bli kvitt mange symptomer når jeg spiser lite karbohydrater, men ikke ødemene. Jeg har stinne pølsefingre og er litt hoven under øynene. Har hatt blå ringer under øynene helt siden jeg var ca 6 år. Ødemene er der selv hvis jeg går ned i vekt.
    Prolaktin:929 (<700), Kortisol:699 (250-750). Han sa også at jeg har jodmangel.

Hildemor Gjest

Standard

Hei

Jeg ville nok holdt meg til Levaxinen en stund før jeg forsøkte noe annet ja - det kan jo faktisk hende den alene fungerer godt.

Doseendring hadde jeg ikke gjort uten en blodprøve og prat med legen. Du må jo ikke vente til timen i mai for og ta en blodprøve Den burde du jo ta etter en 6-8 uker etter oppstart av medisiner.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Stavanger/Kristiansand
    Meldinger
    61

Standard

Et lite spørsmål til om kelp.

Jeg fikk vite at kelp kunne hjelpe på forbrenning, og at den ikke ville gjøre noe verre sammen med bruk av Levaxin.. Er dette sant? Jeg forventer ikke at stoffskiftet skal bli bedre at kelp pillene, men vil jeg kunne muligens ha en større mulighet for å gå ned noen gram eller kilo? For nå går jeg ærlig talt ikke ned i gram en gang... Absolutt ingen vei uansett hva jeg gjør...

Takk.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Jeg vet om tre-fire personer på forumene som ble bedre etter at de begynte med jod, mens mange mange ble dårlige etter at de prøvde noe med jod.
    Jeg selv ble ganske dårl etter at jeg prøvde bare fem multivitamintabletter (en hver dag i fem dager)
    Ble ikke bedre før jeg begynte med selenkapsler.

det er ganske store mengder jod i kelp, mens små mengder sannsynligvis tåles av en del av oss.

Side 3 av 3 Først 123

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn