Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 27

Tråd: KELP

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard Kelp/blæretang?

Jeg har lest at Kelp/tang tabletter skal være veldig bra hvis man har lavt stoffskifte. Er det noen av dere som vet noe om det? Jeg har lyst å prøve, men er litt i tvil. De inneholder jo jod...

baremei Gjest

Standard

Forsiktig, forsiktig... Det der kan bli mer ubehagelig enn du aner.

Er du en av dem som tåler/skal ha jod holder det vanligvis med en Vitaplex (som inneholder jod) og/eller fisk, salt med jod osv.

Kelp er heftige saker.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    63
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg har tidligere fortalt om min erfaring med kelp. Jeg skalv ikke. Jeg vibrerte noe helt vanvittig! Anbefales ikke.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

baremei Gjest

Standard

Jeg også - etter tre dager lettet jeg nesten, og fikk umiddelbar stopp-ordre fra endokrinologen. Som altså ikke hadde bedt meg spise annet enn en multivitamin - med jod, og det fant jeg ikke, derfor kjøpte jeg kelp etter råd fra helsekostdamen.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Tusen takk for svar. Da kommer jeg ikke til å prøve de tablettene ihvertfall. Godt å få gode råd fra noen som har litt erfaring...

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Noen prøvd dette ?

Hei

Jeg lurer på om noen har brukt eller prøvd dette helsekost middelet og vet virker det ? Kelp heter den

Kelp - "blæretang" er brunalger fra Stillehavet, rik på havets egne, naturlige næringsstoffer inkludert små mengder jod som hjelper til å sette fart i stoffskiftet og fremmer utskillelse av avfallsstoffer.

Ellers om meg jeg føler det går ikke så bra med meg for tiden men jeg står på er Anorexia som herjer mest tror jeg men ikke så godt og vite utslitt er jeg ivertfall og sliten

GOD UKE TIL DERE ALLE
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

merner å ha fått beskjed om av vi "stoffskiftere" ikke skal ha jodtilsetning i kosten jeg???
    har5 fått den beskjeden både av ernæringsfysiolog og lege.

baremei Gjest

Standard

Vi har vel snakket om dette før. Gjør et søk på ordet kelp i forumet, les og bli klok.

I din situasjon, Lilja, mener jeg det ville være direkte idiotisk, kanskje til og med farlig, å spise kelp, men du bestemmer selv.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Ok jeg bare lurte om det kunne hjulpet stoffskifte litt bedre men det gjør ikke det så jeg skal ikke ta dette jeg bare lurte vettø

KLEMZ
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Rogaland
    Alder
    55
    Meldinger
    51

Standard KELP - noen som har prøvd?

Hei.
    Jeg var nettopp i en helsekost butikk og fikk anbefalt et næringstilskudd som heter KELP (midelfart produkt). Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg kjøpte et glass, må prøve "alt" for å bli bedre...

mvh Siri

Side 1 av 3 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn