Side 1 av 5 12345 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 49
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    55
    Meldinger
    26

Lightbulb Fibromyalgi = stofskiftesygdom! Eltroxin, Liothyronin og til sidst - Armour

Hej alle!
    Jeg er så glad for at jeg har fundet dette forum. Og hvor jeg dog håber på lidt hjælp og gode råd.
    Sagen er den at jeg er en 41 årig kvinde fra Danmark. Fik diagnosen Fibromyalgi da jeg var 19 år gammel. Var meget syg, smerter konstant, utrolig træt og sløv - forsøgte at tage en uddannelse, men kroppen ville slet ikke.
    For et par år siden hørte jeg om Dr. John Lowe, fra USA, der havde faktisk helbredt fibromyalgi med den rette kombination af T3 og T4. Jeg kontaktede dem men de har ikke licens til at sende medicin uden for USA.
    Jeg kontaktede samtidig min egen læge som sagde han aldrig havde hørt om denne type medicinering før, men han ved hvor slem min sygdom er og har været, så han gav mig lov til på egen hånd at eksperimentere med Eltroxin (hvilket er totalt uhørt at læger gør i Danmark, så tusind tak til ham )Ret hurtigt fik jeg det meget bedre med Eltroxin, men jeg lå også på omkring 300 mcg pr. dag. Min læge var chokeret over den store mængde, men han kunne jo se resultatet - jeg havde det mærkbart bedre.
    Desværre er det kun i perioder jeg har det godt - og ifølge min læge sker der det at jeg ikke altid selv kan omdanne T4 til T3, og i de perioder hvor jeg ikke kan har jeg det ligeså slemt som før. Jeg havde så læst om T3, at man kan søge den danske sundhedsstyrelse om dispensation til at få det, men jeg kunne overhovedet ikke komme i betragtning, til trods for at jeg fik tilkendt førtidspension som 26-årig, og har anmodet den kommune jeg bor i flere gange om at komme i job-træning, men de skønner jeg er alt for syg!, og med det rette medicin er der i det mindste en større chance for at jeg kan blive så rask at jeg kan tjene mine egne penge. Men det vil den danske sundhedsstyrelse ikke engang overveje.
    Min læge tilskyndede mig så til på egen hånd at skaffe T3 - via nettet. Men det kan jeg ikke. Køber jeg fra USA kan jeg være sikker på at blive stoppet i tolden og få en bøde. Jeg kan købe i Europa uden at risikere at blive stoppet, men de steder jeg har fundet, f.eks. i England, sender ikke til Danmark.
    HVAD GØR JEG??? Undskyld jeg råber men jeg er ved at blive desperat. I denne periode har jeg det virkelig dårligt, og der er så mange ting jeg gerne vil lave og være aktiv, og det eneste jeg har kræfter til er at ligge på min sofa og se tv - ikke lige det liv jeg havde drømt om. Måske ville det være lettere at affinde sig med hvis jeg vidste der intet var at gøre, men når jeg nu ved at T3 er lige udenfor min dør, bare jeg kunne trække i de rette tråde, ja, så føler jeg mig desperat og låst fast.

Er der nogle af jer der kan hjælpe mig?? Jeg vil blive så glad og taknemmelig.

mange venlige hilsner Karina fra Danmark

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Re: T3 og T4

Jeg gikk mange år på "eltroxin", men jeg ble aldri helt fin.
    Heller ikke Liothyronin (syntetisk T3) gjorde nope for meg
    Jeg ble mye bedre på Armour (naturthyroxin av grisekjertel)

Og jeg er slet ikke alene om den oppdagelsen.
    Les her hva din landskvinde har funnet : viewtopic.php?f=11&t=3384
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    55
    Meldinger
    26

Hej Hansen!

Ja jeg har læst de henvisninger! Synes jo også det stemmer så fint overens med mine egne opdagelser.
    Min læge gav mig det gode råd at tage lidt efedrin sammen med Eltroxin, fordi efedrin speeder processen op m.h.t. at omdanne T4 til T3.
    Problemet er bare at jeg føler - ja, smerte er vel at overdrive lidt, men et vist ubehag omkring hjertet.
    Måske skyldes det ikke efedrin, måske gør det. :(
    Men jeg er blevet så bange for efedrin fordi en 36-årig mand for nylig er død i Danmark grundet indtag af Therma Power (og det er også det produkt jeg bruger), så nu ved jeg ikke rigtig om jeg tør blive ved. Min egen læge foreslog selv Armour Thyroid, men når jeg skriver til Dr. John Lowe får jeg det svar at der er mangel - på verdensplan - på Armour Thyroid, og de har desværre ikke mulighed for at henvise mig til nogen forhandler.
    Mit spørgsmål til alle jer gæve mennesker er: hvor får I fat i Armour Thyroid, eller lignende produkter? Er der nogle der kan hjælpe mig? Jeg vil selvfølgelig betale for det - det giver sig selv, men jeg vil bare så gerne have hjælp - hvis nogen kan få det hjem evt og så sende det til mig, så ville det være en utrolig hjælp. Jeg kan jo mærke hvor meget bedre min Eltroxin virker når jeg tager efedrin, så jeg går ud fra - og deri er min læge fuldstændig enig - at et naturligt T3 produkt lige akkurat er det der skal til for at hjælpe mig. Men som sagt, så tør jeg ikke fortsætte med efedrin.

mange venlige hilsner
    Karina i Danmark

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1571754.ece

Hvorfor Efedrin ?
    Det er jo en bronkieåpner, men du slanker deg ?
    Det er jo i utgangspunktet en droge fra planter efederaslekten, men den du får er syntetisk. Derfor kan den overdoseres.
    Samme gjelder forøvrig med Salix. Den syntetiske salisylsyre kan overdoseres - ikke drogen.
    Prøv planten - den kan ikke overdoseres.

Jeg ville prøvd D-vitamin.
    Hvis det er det du trenger virker det etter ganske få uker.
    Den riktige type er D3, og hvis mangelen er stor (og det kan den være) skal dosen helt opp i 5 x dagsdosen - i flere måneder.
    Og man skal passe på å få nok kalsium, magnesium K, E og C vitaminer under kuren.
    Kuren skal avbrytes ved smerter, men begynn igjen etter et par dager med lavere dose.

Det er riktig at Armour kan være vanskelig å skaffe i 2Grains (som er den medt brukte)
    Men Armour er bare en "Brand" - Det finnes flere produsenter som er like gode.
    Naturthyroxin fremstilles av samme råvare - Thyroid USP - og det skal stå på boksen, så er den god nok.
    Flere nettbutikker tilbyr et utvalg Brands.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Karina
    Jeg kan jo mærke hvor meget bedre min Eltroxin virker når jeg tager efedrin, så jeg går ud fra - og deri er min læge fuldstændig enig - at et naturligt T3 produkt lige akkurat er det der skal til for at hjælpe mig. Men som sagt, så tør jeg ikke fortsætte med efedrin.
    Du skal ikke være så bange for efedrin. Ikke i de mængder du anvender det, og specielt ikke når du er under lægetilsyn.... Mindst af alt skal du ligge under for "advarslerne" du læser i pressen. De skal sælge aviser. Ikke andet. Når du kan "overleve" 300 mcg Eltroxin dagligt - overlever du også fint den smule efedrin - er mit påstand. Eller - kan du måske nedjustere indtag af Eltroxin, når du supplerer op med efedrin? Og så se, hvad der sker med din hjerterytme.

Indtil du evt. finder en måde at anskaffe Armour på, må du gøre det næstbedste og er efedrintilskud til Eltroxin, den kombination der virker - kan du roligt fortsætte med det. Får du efedrin udleveret på recept eller direkte i konsultationen? Dengang efedrin ikke var forbudt, havde jeg anvendt nogle få mg dagligt i tillæg til Eltroxin og... havde en meget bedre virkning af medicinen, så det er helt korrekt hvad din læge gør. Du må meget gerne sende mig en PM med hans navn, hvis du kan - for der er mange andre i samme situation, der trænger grueligt meget til en ordentlig læge. Håber du gider.

Denne unge mand du læste om (og sikkert mange andre) har OVERforbrugt midlet. Det samme gælder de gæs, der før i tiden spiste Helsingørpiller som det var bolcher. Og så bliver det forbudt, blot fordi nogle misbrugere ikke kan styre sig.

Om forbindelse mellem stofskifte, fibromyalgi og kronisk træthedssyndrom (der nok vil bekræfte dine erfaringer) kan du læse her...

Fortsat god bedring

P.S. jeg mener helt bestemt, at jeg har set et par steder på nettet, hvor man kan få T3 fra indenfor EU, hvis man har en recept fra sin læge. Du skal vide, at det er IKKE forbudt for en læge at udskrive recepten på et lægemiddel, der ikke er forbudt i det pågældende land, selv om det måske samtidigt heller ikke anvendes samme sted. Jeg kommer tilbage når jeg har fundet adressen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Nå ser jeg på Produsenten side at det hevdes at det er drogen som andvendes - så beklager min forhastede antagelse ! (nok fordi jeg også antok at overdosen skyldes det samme)
    Hvis det virkelig er drogen som anvendes skal den (aillfall i teorien) ikke kunne overdoseres.
    Det har med å gjøre at når naturen produserer noe er molekyene helt like. I syntetisk produksjon er det en høyre og en venstre. (kiralitet)
    Nevnte stoffers virkning i organismen er avhengig av hvilken kiralitet de har.
    Forklaring : http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=855094
    http://diggy.ruc.dk/bitstream/1800/619/1/Efedrin.pdf

Problemet er tilstede i all syntesering av naturlige stoffer idet naturen enten laver en venstre eller en høyre "hånd" - syntesen lager en av hvær.
    Så også med Levaxin - som forøvrig hevdes å være mest venstredreiet (Levo=venstre)

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    55
    Meldinger
    26

Hej Hansen og Anisa
    Tusind tak for jeres svar! Hvor har det opmuntret mig - ser ud som om der er lys for enden af tunnellen! - også selvom jeg endnu ikke har fået et link til en side i Europa der kan sælge mig Armour Thyroid eller beslægtede produkter

Anisa: Jeg vil gerne sende min læges navn til dig, men det er en privatpraktiserende læge og han har lukket for tilgang, så jeg tror ikke det vil hjælpe noget. Det efedrin jeg tager er Therma Power, og så vidt jeg ved er efedrin i alle former dybt forbudt i Danmark, så min læge ved godt jeg tager det, men han sagde også at det var farligt, med hjertet og alt det dér.
    I det Therma Power jeg tager er der i én kapsel 300 mg 8% efedrin, men der er også 200 mg coffein, white willow (hvad det så end gør godt for!), cayenne og ingefær i.
    Jeg doserer min Therma Power på den måde at jeg om morgenen til 300 mcg Eltroxin tager en halv eller en kvart kapsel (det er noget værre griseri at hælde ud og det smager forfærdeligt når jeg tager det på en lille ske med vand til, men en hel kapsel er for meget, så kan jeg ikke sove om natten) og til frokost tager jeg 150 mcg Eltroxin med en kvart kapsel Therma Power. Og jeg tror simpelthen at jeg får for meget Eltroxin nu, for jeg har prøvet at lade efedrinen ligge men tage samme mængde Eltroxin - og med samme effekt omkring hjertet, det stikker lidt, eller bryder inden bag ribbenene. Men 450 mcg Eltroxin er også meget!!! Det er bare svært at dosere det selv. Jeg har jo de dage hvor det ikke føles som om det virker, og så prøver jeg at sætte mængden op.

Hansen: Jeg vil prøve med D-vitamin! Har slet ikke tænkt på at det kunne bruges til noget. Nu tager jeg meget magnesium, og det er meget i forhold til de danske sundhedsmyndigheders anbefalinger, jeg tager nogle fordøjelses-enzymer, Q10 produkt, og c vitamin, men dog ikke så meget. Det lyder til at være en dyr kur, ved du hvor længe man skal tage den?

Jeg håber min læge vil skrive en recept på Armour eller lignende, Anisa: forstår jeg dig ret når du skriver at det er i orden med loven at min læge skriver en recept på noget jeg normalt ikke kan få i Danmark? Det har jeg aldrig hørt før. Det foreslog min læge heller ikke, han spurgte bare hvorfor jeg ikke selv prøvede at skaffe T3 fra udlandet!!

Glæder mig meget til at høre mere hvis I har nogle links på steder de vil sælge mig disse produkter. Jeg prøvede at spørge i bodyhouse.dk hvor de forskellige medlemmer dér køber deres produkter, men jeg blev truet med at blive hældt ud i en vældig fart, for det er ikke helt 'comme il faut' at spørge om sådan noget blandt body-buildere

Nu vil jeg gå weekend'en i møde i håb om at jeg snart kan finde en måde hvorpå jeg kan få mit liv igen, eller rettere: prøve at få et rigtigt liv.

mange venlige hilsner
    Karina

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Jeg vet ikke om disse sender til Danmark, men prøv å bestill. Man trenger ingen recept.
    http://www.inhousepharmacy.co.uk/genera ... yroid.html
    http://www.biogenesis-antiaging.com/Pro ... 4345b04cca

Og hvis du er dyktig i Hollandsk :
    http://www.hypomaarniethappy.nl/thyreoidum.htm
    http://www.hypomaarniethappy.nl/
    Det hollandske thytroideaforbund har fått et apotek til å fremstille et Armourlignende produkt. Det lages av råvarer fremstillt av www.biofac.dk på Amager.
    Det ligger jo i EU og så det skulle være mulig. (de snakker nok godt engelsk......)

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Standard

Hej Karina

Jeg har som dansker også haft stort mas med at skaffe Armour. Det er endelig lykkedes, selvom det var dyrt. Jeg ved ikke om jeg kan finde en billigere måde hen ad vejen, men nu er jeg i det mindste i gang! Jeg fik mit via et tysk apoteker (Flensborg) hvortil min endokrinolog udskrev en recept. Jeg må også misunde dig din velvillige læge. Min endo. havde dog sagt, at hvis jag fandt noget godkendt naturthyroxin (som han ikke anede hvad var) ville han udskrive recept. Da jeg gav ham adressen, sprugte han hvordant jeg ville få recepten til tyskland og medicinen til Danmark. Jeg ville selvfølgelig selv hente det - det var efterhånden det mindste problem (bor i Nordjylland). Lægen åbnede så siden hen op med, at han havde nogle forbindelser, og jeg kunne hende det hos ham. Jeg ved ikke, om det er alle apotekere i feks. Tyskland, der kan skaffe Armour hjem, ligeledes ved jeg ikke, om alle læger i DK ved hvordan de skal omgå formaliteterne med recept og få Armour til DK. Med porto gav jeg 420 kr. for 100 stk. 1 grain (60 mcg).

Karina, jeg tillade mig lige at bruge din tråd til at spørge Hansen. Har Karina ikke ret i, at det for os danskere bare drejer sig om at finde en med egen computer i Norge, der vil videre sende til DK? Eller tage en lang ferie i Norge, gå på net og bestille et lager. For mit eget vedkomne, har jeg en veninde i Norge, kan hun ikke bestille for mig over nettet og sende det til mig? Kunne det være så enkelt?
    Hvad jeg læser imellem linierne er, at det ville blive alt for kompliceret og omfattende, hvis nogen herinde på forumet skulle bestille hjem til andre!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Neste gang du skal bestille, så prøv å få tablettene i styrken 2Grain. De koster nesten det samme som det du gav.
    Prisen på Norsk apotek er den samme.
    Det blir jo allikevel noen tusen pr. år, så prøv Holland - det er visst billig.

Ellers er det jo en god ide å bruke en Norsk kontakt.
    Vær oppmerksom på Norges sær-regler :
    Det skal betales moms for pakker over Kr.200,- og det fører til at en forsendelse med flere bokser i blir stoppet for tolling, mens de med bare en kommer rett i den Norske postkasse.

Side 1 av 5 12345 Siste

Lignende tråder

1. Insulinresistent - Armour vs Liothyronin?
    Av Marin Grense i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOs
    Svar: 15
    Siste melding: 22-05-08, 21:51
  2. Forskellen på Eltroxin og Amour
    Av ofelia i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 30-04-08, 20:23
  3. Armour og Liothyronin
    Av Berit S i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 20-12-07, 18:21
  4. Hyperaktiv på Eltroxin?
    Av Nocturne i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 14-12-07, 11:47
  5. har levaxin og liothyronin-kan jeg bli bedre med armour?
    Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 31-08-07, 19:26

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn