Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard Re: Hva gjør man med de som ikke skjønner seg på hypotyreose?

litt "vittig" med den optimist kommentaren, jeg pleier å få den samme:P

min mor spurte om jeg ikke var noe særlig i form, og jeg svarer bare njæ....jaja - og svaret da er: "uff...ja...du får bare ikke tenke på det"...? hehe.......ok. jeg visste ikke det var SÃ…Ã…Ã… lett:P

jeg tror hun kanskje tror det er å være nervøs eller noe? ikke godt å si.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Hypothyreose er en komplisert sykdom. Folk flest orker ikke å høre på mye sykdomssnakk, min erfaring er at 5 minutter er maks lyttetid, før folk går lei.

Til de ytterst få personene som jeg snakker med om sykdommen, sier jeg følgende:

1. Sykdommen er en betennelse i skjoldbrukskjertelen som fører til at kjertelen slutter å fungere. Det er altså ikke en viljestyrt sykdom, (noe mange tror).
    2. For erstatte kjertelens funksjon, tar jeg medisin.
    3. Det tar lang tid å finne passe dosering.

Denne informasjonen er nok til at de fleste er godt fornøyd. Men mange vil gjerne fortelle om mennesker med hypothyreose de kjenner som er i SÃ… fin form.

For at budskapet skal nå fram, må det forenkles kraftig, ikke fordi folk er dumme, men fordi dette er en komplisert sykdom, (ja, selv leger har ikke full oversikt).

Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    5

den spoon story var veldig bra....

jeg pleier og si at det er et hormon kroppen min mangler, dette er den enkleste metoden jeg bruker...men jeg er ganske ny med denne diagnosen, før jeg fikk den hadde jeg ingen svar og folk anså/anser meg som hypokonder.. men jeg prøver nå og ignorer andre sine meninger, om de ikke vil vite er det ikke noe jeg kan si som vil forandre dies mening.. føler dette er en type Jante lov der en ikke har lov til og be om hjelp/være syk...

er litt slow ikveld så dette er det beste jeg kan komme med ikveld..

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn