Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 23 av 23
    Medlem siden
    Sep 2008
    Meldinger
    39

Standard Sv: Forskel på antistoffer?

Hej Anisa, tak for linkene, der er godt læsestof til nogle timer/dage

Det er en svær proces at blive klogere på sådan noget, men man suger jo lidt til sig hver gang.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Det har jeg Lilli
    Auto betyr "av seg selv".
    En betegnelse som i seg selv forteller at man vet meget lite om dette.
    Av seg selv betyr jo : Sykdommen starter altså, og men visste ikke hvorfor når man tok ibruk termen.
    I dag vet man at det er immunsystemet som av uviss grunn begynner å produsere antistoffer som er spesialdesignet på bestemte celler.
    Det kan være reumatisk, det kan være mot spyttkjertler, det kan være mot spesielle deler av oss som feks myelinet (MS)
    Og det kan være mot kjertlens TSH-reseptorer (Graves)

Noen av disse sykdommene har man virksomme medisiner, mot andre ikke.

Graves kureres ved at man introduserer "Fake Jod" i blodet. Man benytter et lignende stoff som kjertelen så benytter til å produere stoffskiftehormoner som derved blir uvirksomme. (Fluor) I mellomtiden spiser man Levaxin for å prøve å opprettholde stoffskiftet.
    Grunnlaget for immunapparatets antistoffproduksjon bortfallerfaller og man er kurert.
    Vel - ingen regel er uten unntak. Det lykkes ikke alltid......

Jeg så du fikk en masse linker - håper jeg ikke tar helt feil....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2008
    Meldinger
    39

Tak n`Finn nu er jeg allerede blevet lidt klogere

Jeg kan huske at jeg også fik noget for struma, fordi min hals pludselig blev tyk. og det stemmer jo med det, at kirtlen prøver at kompensere så vidt jeg har forstået men den lavede ubrugeligt homon

Den gang var det ikke god tone at spørge lægerne om sin sygdom, og medicin, nu skal man tage ansvar for noget de ikke selv ved ret meget om ak ja men det er godt det er gået den vej, og det er vidunderligt at dette forum eksisterer med alle I dygtige mennesker der altid er parart til at hjælpe.

Side 3 av 3 Først 123

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn