Der er flere som klager over vand i kroppen, ødemer i ansigtet osv. De bør være opmærksomme på, at hvis de lever "salt-fattigt" vil deres krop reagere med at ophobe vand i kroppen. Dette som følge af, denne tætte interaktion mellem skjoldbruskkirtel og binyrer. Binyrerne KAN IKKE fungere uden tilstrækkeligt salt og advarslerne mod salt er stærkt overdrevet. Hvis man retter sig for "tæt" efter dem - vil ens krop forsøge at begrænse salttabet ved at holde på vandet + ens binyrer bliver succesivt mere svækkede.

Det er individuelt, hvor meget eller hvor lidt det enkelte menneske behøver af salt, for at fungere. Man er nødt til at prøve sig frem. Men at for lidt salt forårsager ødemer - er et tegn på, at man er i salt undertskud. Undtagelserne, dvs. vand i kroppen trods nok af salt i kosten: svagt hjerte og nyreproblemer.

Først efter at jeg for et par år siden har opgivet den saltfattige kost - er alt overskydende vand forsvundet fra mit ansigt, mine fødder, ankler, hænder og resten af kroppen.

Anitab: viewtopic.php?f=12&t=3283
n`Finn: viewtopic.php?f=12&t=3309