Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    København, Danmark
    Meldinger
    18

Standard Smerte i håndled og rigtig grim håndskrift?

Hej,

Jeg skriver herinde engang imellem, når der sker noget jeg kan mistænke har at gøre med mit lave stofskifte.

Den sidste måned er mine fingre begyndt at "låse" sig når jeg skriver med almindelig kuglepen.
    Lige pludslig bliver der bare en streg istedet for ord, og det ser mildest talt mærkelig ud!
    Så for 2 uger siden kunne jeg mærke at jeg er blevet rigtig svag i mine hænder (dette gælder altså begge to).
    Jeg begyndte at få problemer med at åbne skruelåg og mælkekartoner og endda tabe ting jeg holdt i... som at hånden bare blev lammet.

Siden 3-4 dage har jeg nu voldsomme smerter i mine håndled. Altså, det gør så ondt at jeg råber højt hver
    gang jeg kommer til at bevæge mine hænder lidt forkert! (Min kæreste bliver skræmt hver gang)

Nu har jeg heldigvis tid hos min læge på tirsdag hvor jeg vil tale med ham om dette.
    Er det noget I andre kan genkende, eller er det bare mig der har nogle mærkelige skavanker?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

baremei Gjest

Standard Re: Smerte i håndled og rigtig grim håndskrift?

Jeg hadde ikke smerter, men mistet styrken i begge hender (og alle andre steder). Det var så ille at jeg mistet glass, måtte ha hjelp til alle skrukorker, også melkekartongen, og jeg ga bort min kjære jernpanne, siden jeg ikke klarte å løfte den lenger. Med riktig behandling har dette sakte blitt helt bra, og jeg har kjøpt både jernpanne og kjeler igjen. Og kan løfte pannen nesten med en hånd. :-)

Min endokrinolog bekreftet at det var vanlig med muskelsvakhet og smerter ved lavt stoffskifte. Om nødvendig kan du fortelle legen at vedkommende er overlege på thyreoidea-klinikken på Aker sykehus i Oslo, som er nasjonalt kompetansesenter for stoffskiftelidelser. Det burde gi påstanden en viss tyngde.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn