Side 4 av 4 Først ... 234
Viser søkeresultater 31 til 35 av 35
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    71

Standard Re: Nystartet på Lio. - og træt træt træt

Hej Gitte!

Jeg lovede dig at skrive tallene til dig efter jeg er begyndt på Liothyronin. Jeg havde TSH på 0.116 og T4 på 135 (60-140) og T3 på 2,3 (1,10-2,50). T4 er ikke ændret efter opstart, men T3 er steget fra 1,85 til 2,3. Jeg har det superfint med disse tal - bedre end jeg nogensinde har haft siden jeg fik fjernet skjoldbruskkirtlen.

Disse tal er hvor jeg tager 200 mg. eltroxin og 5 mg. liothyronin. Måske du skulle give det en chance igen med evt. 5 mg. hver anden dag og så mærke hvordan det føles?

God bedring!

MVH lene

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Hej Lene

Tak for din besked. Godt at høre at du har det godt og godt at dine tal ser fine ud.

Pudsigt du skriver idag, for lige netop idag er jeg helt nedtrykt! Idag har lige været hos min endokrinolog og han sagde selvfølgelig "Hvad sagde jeg" da jeg fortalte ham at mine erfaringer med Liothyronin. "Al forskning viser jo med al tydelighed at det ikke har en effekt". Ja det har det jo for nogle sagde jeg, men desværre ikke for mig.

Efter jeg stoppede med Lio. gik jeg op i Eltroxindosis igen (125 mg) og fik et "boost" og var godt tilpas i 4 dage, nu har jeg så en helt vild nedtur igen. Træt, groggy, brain-fog, utilpas, kvalme, fryser osv. osv. Ydermere blev jeg "afsluttet" hos endokrinologen, skal først komme igen om 2 år (!!) og han sagde at jeg måtte stole på at jeg intet fejlede medicinsk og at jeg skulle overveje at skifte job, da det tydeligvis var noget psykisk der plagede mig. Så jeg er helt i kulkælderen!!. Det betyder at mit stofskifte nu skal følges hos min egen læge, og han er af den indstilling at bare man kommer under 4,0 så er alt ok og jeg er velbehandlet. Ja tingene er gået helt i hårdknude for mig.

Har prøvet alt og er tæt på at opgive. Er pt sygemeldt fra mit arbejde og har været det i 3 måneder, efter et ildebefindende på jobbet, sandsynligvis stress. Ingen tvivl om at jeg er/var stresset, men denne sygdom har også gjort at jeg ikke har det samme overskud som før - kan ikke overskue når der er travlt på mit arbejde længere. Lægerne siger at det ikke kan skyldes mit stofskifte - og at det må være noget andet der plager mig - men jeg siger selv, at jeg ikke har følt mig godt tilpas i al den tid stofskiftet har drillet.

Nu har jeg bestemt mig for at få en kopi af min journal hos min endo. og se de nøjagtige svar på blodprøver etc. - før har jeg jo hørt at alt var "normalt" uden at det var det alligevel. Men dybt frustrerende er det og det mest belastenende er, at jeg går hos en endokrinolog på landets næststørste sygehus; min egen læge er fuld af benovelse over den ekspertise der er på det sygehus....

Ja måske skulle jeg prøve lio. igen - men fik det bare så dårligt, så tør næsten ikke. Jeg kan jo heller ikke få min recept fornyet længere, så det er næsten meningsløst.
    Ja undskyld jeg piver, synes bare det er rigtigt hårdt. Gik tudende fra lægen - har været syg siden 2002 og synes at mine bedste år forsvinder for mig... :(

Men igen Lene TAK for dine tanker...

Suk fra Gitte

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh
    Al forskning afviser jo med al tydelighed at det ikke har en effekt". Lægen sagde selvfølgelig "Al forskning VISER jo med al tydelighed at Lio. ikke har en effekt"
    Al erfaring viser med al tydelighed, at danske endokrinologer er skjoldbruskkirtel-neandertaler! Skal man have gavn af dem, skal man fejle diabetes. Alt andet hormonelt er "kinesisk".

I min optik hænger skjoldbruskkirtel primært sammen med binyrerne - og er der noget galt med den ene - vil det kun være spørgsmål om tid, før den anden også sætter ud eller svækkes.

En artikel skrevet af Danmarks bedste menneske - Carsten Vagn-Hansen Binyretræthed - svækkede binyrer

Blog: Binyretræthed (Adrenal Fatigue)

Blog: Updates Adrenal Fatigue (på dansk)

Blog: Stress er også en fysisk sygdom
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Hej
    Tak for dine links Anisa.
    Jeg har dog fået tjekket binyrerne - faktisk 3 gange indenfor et år med Synachtentest. Senest med startværdi på 380 og slutværdi på omkr. 700...
    Ja så det skulle være udelukket. Jeg er klar over at der kan være døgnvariationer, altså for lav værdi på noget tidspunkt i døgnet, men jeg har for nogle år siden fået lavet en døgnurin, og cortisol-døgngennemsnittet er normalt - så lægerne siger der intet er med med mine binyrer.
    Du har ret i at lægerne ikke tager det som en udfordring at hjælpe stofskiftepatienter der trods behandling ikke er friske. Normalværdierne fylder rigtigt meget....
    Jeg tænkte at hvis du kørte din bil til mekaniker, så ville du jo ikke betale regningen før bilen var blevet repareret - men din krop, der skal du være tilfreds med at lægerne har iværksat en behandling - også selvom den slet ikke virker/løser problemet... :(
    Ja det er ikke sjovt at have det elendigt og så ikke "fejle" noget - pyh.
    Med venlige hilsner
    Gitte

Uregistrerte Gjest

Standard Sv: Nystartet på Liothyronin - og træt træt træt

Kære Gitte

Jeg ved ikke hvor længe siden det er du har skrevet dette - men jeg har det virkelig dårligt efter 1,5 måned på liothyronin. Mit t3 frit er faldet med hele tal: fra 6,5 til 4,5 ca. og det var jo ikke meningen. jeg har det virkelig dårligt på alle måder og har nu af min (privat) læge fået lov til helt at holde med det - og skal nu tage ren thyroid - i stedet for kombination af thyroid og lio. Håber du er kommet videre?
    KH Anne-Mette

Side 4 av 4 Først ... 234

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn