Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Gjest

Standard Overgangsalder og lavt stoffskifte

Hurra for Sonja, og tusen takk for alt du fikser.
    Sender en verbal blomst (tusen røde roser)
    Håper det kan fortsatt bli litt fart i denne gruppen, for den tok da av etter litt nølende start.
    Jeg har fått time på Balderklinikken i Oktober for da skulle de ha svar på alle :o "tusen" prøver. Det blir da spennende

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Og jeg er spent på telefontimen min på Balder tirsdag! Har 1000 spørsmål både om overgangsalder, hormoner og prøver. Håper inderlig jeg får litt mindre kaos etter hvert. Prøver ut så mye, men fortsetter uansett med Progesteronkremen - hvis de ikke anbefaler en annen da?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    89

Standard

Hei, det er undertegnede som er gjest ovenfor her, men hadde fingertrøbbel og leste for fort til å komme på nett.
    I alle fall Sonja,du har gjort kjempearbeid, nok en gang takk.
    liisa :P

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    89

Standard

Skrevet: Fre Aug 19, 2005 11:07 am Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Hei!
    Vel kan det være at dr.Lee ikke har "vitenskapelig" bevist sine resultater, men han er da i alle falle en type lege som blir etterlyst i dette forum. Dessuten er mye forskning kjøpt og betalt av den farmasøytiske industri, og de legger ofte føringer for hvilket resultat de vil ha.
    Dr. Lee har basert sine undersøkelser på hvordan pasientene har det, og også bevist røntgenologisk bedringer i skjelett. Vi ser da mange legemidler blir trukket tilbake på grunn av bivirkninger som ikke har blitt tatt hensyn til i "vitenskapelig bevist" Jeg er skeptiker i utgangspunktet og tror ikke blindt på noen.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    89

Standard

:o Er det noen som har noe erfaring med Glukosamin eller Gluxine?
    liisa

baremei Gjest

Standard

For leddene?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei

Jeg prøvde Gluxine i ca 3 mnd (bl.a pga slitasjegikt knær) - syns ikke det hadde noen effekt på meg. Skulle kanskje ha fortsatt lenger. Hørte om en person som fikk det mye bedre, mindre smerter etter 6 mnd.

Har lest mye positivt om glukosamin.

baremei Gjest

Standard

Det skal være en bestemt type glucosamine jeg ikke husker navnet på nå (glucosamin "noe"), og det sies at det tar minst 3-6 måneder før effekten blir merkbar.

Svigerfar prøvde pga slitasjegikt i knærne, ingen effekt, mens andre med forskjellige typer revmatisme har hatt god effekt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg kan ingenting om dette, men har en link til noen som selger på nettet. For øvrig samme leverandør som progesteronkrem o.l.

http://www.h-by-m.com/artrose_ledd_brusk.php
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

baremei Gjest

Standard

Der kan du se - det er typen med kondroitin det skal være - Glucosamine Pluss.
    Jeg har lest en del forskningsrapporter om dette, og det er visst den typen som er mest (eller var det bare den? *hvor er hukommelsen min*) effektiv.

Mengdeforholdet mellom glucosamine og kondroitin har visst også mye å si. Mener jeg fant en del om dette hos http://www.nejm.org (New England Journal of Medicine).

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn