Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Nordland
    Meldinger
    57

Standard Har noen prøvd tang?

Hei
    Jeg var i en helsekostbutikk igår for å kjøpe selen og begynte å prate med damen som jobbet der. Hun fortalte meg at TANG økte forbrenningen og kanskje stoffskiftet. Man måtte IKKE ta tang hvis man hadde høyt stoffskifte.

Er det noen som har erfaring med tang?

Jeg kjøpte en boks. Tenkte jeg kunne prøve....
    Den jeg kjøpte heter Kelpasan. Ser at det er en del jod i den. Var det ikke noe med at vi ikke skulle ha så mye jod? Husker ikke helt....

baremei Gjest

Standard

Jeg tok kelp en stund, etter at endokrinologen sa jeg skulle ha multivitamin med jod i. Den kjørte pulsen rett i taket på bare noen dager, og endokr. sa at kelp (tang) måtte jeg _IKKE_ ta, det ble altfor mye jod. Ingen skulle ta det, sa damen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jod i vitamintabletter og tang kan øke atistoffene hos mange.
    Jeg ble ihvertfall skikkelig dårlig i mange uker etter at jeg tok 5 vitamintabletter med jod i.
    Andre kan ha en annen toleransegrense for jod. Men mye jod er dårlig slik som endokrinologen sier.
    Det står på et nettsted at tang kan kanskje brukes istedenfor levaxin hos noen, fordi det inneholder diiodthyronin.
    Jeg ville ikke prøvd med tanke på min reaksjon på vitamintabletter.

De har en del hashimotos thyreoditt i japan, hvor de spiser mye tang. Hashimoto var japaner...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    63
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg kjøpte kelp i dag og har tatt 2 tabletter, men tar vel noen dager før man merker noen reaksjon? Dumt dette også nå da Så mange feller man går i i jakten på mirakelmedisinen
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

baremei Gjest

Standard

Jeg har ingen antistoffer av noe slag, likefullt ble jeg rett og slett dårlig av kelp. Og det etter at de toksiske knutene var nuket bort og jeg "bare" var hypo.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    63
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg har heller ikke antistoffer. Bare en "død" kjertel. Hva kan jeg vente meg tror du baremei? Hvordan ble du dårlig? Jeg tenker slanking igjen jeg. Stod på boksen at de er god for forbrenningen og har tradisjonelt vært benyttet ved vektkontroll.

Sorry - nå las jeg at du fikk høy puls. Hvor ille var det?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Sorry - nå las jeg at du fikk høy puls. Hvor ille var det?
    På grensen til panikk.

Og generelt dårligere - sånn som vi blir når vi ikke er riktig medisinert og formen fremdeles er ustabil. Trøtt, lat, slapp, trøtt, grinete, trøtt, sint, lei, trøtt...

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn