Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Gjest

Standard thyreoideahormonresistens

Hei det var en tråd en stund siden på thyroid.about.com forumet og det dukket en opp som er med i et forum hvor de som har resistens møtes.
    Her er innlegget hans gjengitt som kpi:

"From: jeneric46324 Mar-20 9:02 pm
    To: ngrondal unread (8 of 9)

65676.8 in reply to 65676.2

Well Nora i happen to be one of those people that sees those weird labs. Both my wife and two children have a confirmed DX of RTH. The reason why Refetoff is the top researcher on it is because it is his baby, he is the original discover of the first confirmed case of it. He even no longer practices with patients just sits in his own lab and stares at it underneath a microscope all day. If you eve do happen to run across anybody with this DX or someone that suspects they have it. Either e-mail me at jeneric46324@yahoo.com or subscribe to my group for it, its a little lonely in there right now any ways. LOL Thanks and I would appreciate if you could keep a eye out for me since I do not regualary check this gfroup as muchb as I used to. Thanks

Eric

thyroidhormoneresistance-subscribe@yahoogroups.com

"

Han vil atså ha kontakt med flere som har det.
    Det er en her på dette forumet.
    nora

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    12

Standard ehh...

Jeg har en autoimmun stoffskiftesykdom, men jeg er ikke så kjent med disse fremmedordene han her bruker, så om det er det samme som jeg har det vet jeg jo ikke...
    Vet dere hva han refererer til...?

Hege75
    "Sliter" siden 2003, Graves, tot.opr., hypokalsemi osv osv..

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Å, det er ensjelden tilstand der FT4 og FT3 er veeeldig høye, man har gjerne hjerteklapp og kanskje noen andre hyper symptomer, men TSH er ikke undertrykket. TSH er gjerne 5 eller så til tross for høye hormonverdier.

Dr. Refetoff skriver mye om dette. Det er flere som er diagnostisert i norge. Det er en artikkel i legetidsskriftet i papirutgaven, og noen på dansk og svensk.

De skal ha sitt høye hormonnivå i fred, og ofte trenger de noe for hjertet, betablokkere mener jeg.

nora

jovalo Gjest

Standard thyreoideahormonresistens.

Hei

Jeg har diagnosen thyreoideahormonresisitens, trodde en stund at mye av symptomene mine som høy puls og rastløshet var på grunn av diagnosen. Begynte på ishavsalgen Chlorella for å rense ut kvikksølv og tungmetaller i kroppen og har fått en mer normal puls og rastløsheten er borte, er heller ikke så mye varm lenger som jeg var. Tror ikke jeg får legene til å tro på dette, jeg vet ihverfall at det hjalp meg. Det er så lett å skylle på en slik diagnose så jeg er glad jeg ikke bare godtok det leger og professorer sa til meg. Håper legene tar dette med amalgam og kvikksølv plager på alvor. Det er ikke bagatallmessige plager vi snakker om. Er også nesten bra fra ms symptomer som jeg også tror hadde med kvikksølvet i kroppen.

jovalo Gjest

Standard thyreoideahormonresistens

hei

Jeg tror ikke denne diagnosen er så sjelden som legene påstår siden folk kan ha den uten å merke noe særlig til den. De kan ha masse difuse plager som man ikke tenker så mye over. Jeg er glad for at kroppen ordner med dette selv. jeg har ei mor som har denne tilstanden som tar tyroksin tilskudd og jeg håper jeg slipper å komme i den situasjonen.
    De slipper heldigvis å gjøre de samme feilene på meg som de gjorde på henne.

Hilsen jovalo

Jovalo Gjest

Standard thyreoidehormonresistens

Hei

Er det noen på dette forumet som skjønner hva Eric mener med cinfirmed Dx or RTH. hans kone og barn hadde dette bekreftet. usikker på hva han mener med Dx? Det har vel ikke noe med denne tilstanden.

Jovalo

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    19

Standard

Hei!

Dx er forkortelse for diagnose
    Darlingmin

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder