Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Wilsons syndrom (svensk)

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    "Hmm.. ved ikke hvor du har det fra, at rT3 går ned ved tilskud af T3. Jeg tror du må læse på det igen.
    Det er vel akkurat det de mener skjer de som bruker T3/HC på STTM på facebook. Og som forvirrer oss!
    Ja, "de" skriver også, at man ikke må tilføres T4 eller Armour, mens man er i behandling med hydrocortison. Jamen, det gælder kun dem, der kun har Wilson Syndrom. Er man en "almindelig" stofskiftesyg med hypothyreose - bliver man hundesyg af deres "anvisninger". Jeg tror, at de forveksler hypothyreose med Euthyroid Sick Syndrome (ESS) også kaldet for Non-Thyroidal Illness Syndrome, som rammer ikke-stofskiftesyge.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Og da er det en epidemi av Euthyroid Sick Syndrome (ESS) også kaldet for Non-Thyroidal Illness Syndrome på forumet der. Veldig mange som går på den miksen der, virker det som. Og der forumet er ikke så bra som dette. Det går mest i korthugne setninger. Viktig med en logisk tankerekke, som er så lang som det behøves, for å forstå hvorfor noe er som det er!

Kunnskap er viktig!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Ok - så er jeg vel en smule for skeptisk ?
    Jeg kan ikke for det, men når jeg har en snekker på besøk så blir jeg skeptisk hvis han ikke vet forskjell på sentimeter og tommer.
    Samme feks her : http://thyroid-disorders.suite101.co..._syndrome_real

Her vet man feks. ikke forskjell på atomer og molekyler, og man gjentar uvitenheten.
    Trykkfeil ? Flere ganger på rad ?
    Men jeg lar ikke dette komme i veien for at jeg syns det er flott at det skrives mye om problemet !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,361

Standard Sv: Wilson's Syndrom

Sist endret av Admin; 23-08-09 kl 13:16 Begrunnelse: Link tilføjet
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Thierry Vis post
    Fra boken "STTM" ang. forhøyet rT3:

"Hvis kronisk langtids-stress får binyrene dine til å endelig bli trøtte, er resultatet lavt kortisol. Resulterende vil stoffskiftehormoner samle seg opp i blodet istedenfor å gå til cellene dine. For å klarere overskudds-T4'et i blodet, vil tyroidea konvertere det til ektstra rT3. Og når T4 konverterer til alt for mye rT3, kan ubehagelige bivirkninger oppstå."
    Her mener jeg, at Janie Bowthorpe gør sine læsere en bjørnetjeneste ved at tillade, at deres fokus rettes på rT3 i den overdrevne grad som tilfældet er.... Desuden er den citerede "definition" slet ikke korrekt, hvorfor den vil forføre svage sjæle med hang til at "teoretisere" væk fra det egentlige, som har betydning for både deres egen opfattelse af hypothyreose og selve væsen af sygdommen hypothyreose.

En bog kan sagtens være god og nyttig, selv om en procentdel af den frembringer forkerte konklusioner, så jeg har derfor IKKE tænkt mig at kritisere hele bogen, men kun dennes "rT3-delen", der har meget mindre at gøre med hypothyreose og meget mere at gøre med de ikke-thyreoidea-relaterede syndromme: Euthyroid Sick Syndrome (ESS), Non-Thyroidal Illness Syndrome eller Wilson`s Syndrome, hvis eneste lighedspunkt med hypothyreose er Broda Barnes opdagelse af sammenhæng mellem kroppens basale temperatur og det basale stofskifte. Men her holder ligheden (mellem Wilsons Syndrom og hypothyreose) også op (!) - fordi alle disse ikke-thyreoidea-relaterede syndromme og netop decideret thyreoidea-sygdom - skal behandles forskelligt.

Overvægt af fokus på rT3 kan, for os med decideret thyreoidea-sygdom, desværre seriøst forplumre udsigten til behandling (for hypothyreose) med succes, hvis vi hæver det frem i forgrunden og retter os efter det. Jeg kender mindst en person her på forummet, hvis fremtid i disse dage er ved at blive ødelagt af en blind fascination af rT3.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Og da er det en epidemi av Euthyroid Sick Syndrome (ESS) også kaldet for Non-Thyroidal Illness Syndrome på forumet der. Veldig mange som går på den miksen der, virker det som. Og der forumet er ikke så bra som dette. Det går mest i korthugne setninger. Viktig med en logisk tankerekke, som er så lang som det behøves, for å forstå hvorfor noe er som det er!

Kunnskap er viktig!
    Min personlige teori er, at idet Wilson`s Syndrom har så mange symptomer tilfælles med sygdom i thyreoidea, at dette kan forlede de som lider af Wilson`s Syndrom til at tro at de har hypothyreose - specielt hvis de har svært ved at finde gehør hos deres læger (som jo ikke alle anerkender dette syndrom) og derfor leder disse patienter videre efter communites, hvor de kan finde nogen som kan hjælpe dem, ligesindede osv.

Personligt tror jeg at disse Wilson`s Syndrom-ramte har reelt overtaget Facebook gruppen, hvor de nu præger opfattelsen af hvilken rolle spiller rT3 i det hele taget og gør det dermed meget sværere for "ægte" hypothyreose-patienterne, hvis tarv var oprindeligt målet for oprettelsen af gruppen på Facebook (formoder jeg).

Jeg vil hjerteligt og meget indtrængende opfordre alle som læser med her, om ikke at sammenblande en thyreoidea-sygdom (hypothyreose) med en ikke-thyreoidea-sygdom (Wilson`s Syndrom).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    156

Standard Wilsons syndrom

Der er noget her som har med storfskiftet at gøre. Det har ikke så meget med mig at gøre, tror jeg. Måske udover at mit temp er lidt lav om morgenen ( 36,7 i går) så stiger det lige så snart jeg stå op til 36,6 og lidt over 37 om aftenen.

www.wilsonsyndrome.com/

Mvh Adam
    Efter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    59
    Meldinger
    114

Finnes det leger i Norge som tar Wilson's Syndrom på alvor? Noen tips?

-M-

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    60

If the ratio of T3 to Reverse T3 is less than ten to one, and if you have a low body temperature and some of the symptoms mentioned above, then you may benefit from a trial of Time Release T3 Therapy.
    noen som vet hvordan man kan regne ut denne ratioen????????
    Jeg har et halvt års tid fått kombinasjonsbehandling for hypothyreose i grenseland.
    Medisinene fikk jeg fordi alle symptomer tydet på at jeg kunne være hypothyreot selv om blodprøvene på TSH, T4 og T3 var innenfor normalen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Ikke så godt å forstå dette.
    Om forholdet skal fungere korrekt i mol, skal det omregningsfaktorer til.
    Men det er ikke sikkert - det kan være tenkt uten også.
    Og er T3 totalverdi eller en fri verdi ?
    (det blir som å regne med norske og danske kroner i samme regnestykke uten å ta hensyn til kursen, men kan være ment slik)
    Et forhold er som en brøk da, og nevner og teller må ha sammenlignbare størrelser.
    Hvis T3/revT3 er mindre enn 10 og kroppstempen er lav og du har noen av nevnte symptomer, bør du forsøke "Time Release T3 Therapy"

Dette er aktuelt for de som har høy fT4, men ikke danner nok fT3.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    59
    Meldinger
    114

Finnes det leger i Norge som tar Wilson's Syndrom på alvor? Noen tips?

-M-

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn