Vis meningsmålingsresultat: Hvilke stoffskiftemedisiner bruker du?

Velgere
75. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • Levaxin

47 62.67%
  • Armour

14 18.67%
  • Levaxin og Armour

8 10.67%
  • Annet (skrive gjerne hva du da bruker)

6 8.00%
Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 41
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    121

Standard

Jeg bruker bare Levaxin, men ettersom jeg ikke er noe særlig bra enda snakket legen min om at det var mulig å ta et medikament til i tillegg. Men først skal vi ta scintigrafi og forsøke å få meg inn på Hormonavd på Aker... Måvel ha vært liothyronin hun mente?...

Hilma
    Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Asker
    Meldinger
    13

Standard

Hei!

Jeg bruker Levaxin. Føler vel egentlig at det ikke virker noe særlig. til å begynne med gikk jeg ned i vekt, men det varte ikke lenge før det gikk oppover igjen. Humøret, trettheten og alle de andre plagene blir liksom ikke bedre. Har gått på Levaxin siden 2001. Burde kanskje bytte type??
    Jeanette

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Vektøkning uten grunn er tegn på at ting ikk funker. Likeså lav kroppstemp om morgenen.
    Ingen grunn til å vente 17år slik jeg gjorde !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Kirsten Gjest

Standard

Bruker bare Levaxin. Og det skjer ingen ting når jeg klikker på Levaxin i spørringa

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    46
    Meldinger
    387

Standard

Bruker bare Levaxin, men håper at jeg snart kommer over på Armour.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    59
    Meldinger
    802

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Kirsten
    Bruker bare Levaxin. Og det skjer ingen ting når jeg klikker på Levaxin i spørringa
    Psst: Det er fordi du ikke er logget inn, Kirsten.

Jeg bruker også bare Levaxin. Dessverre. Det har ikke gjort så mye bra for helsen min foreløpig...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    46
    Meldinger
    387

Standard

Jeg fikk heller ikke trykket på noe i pollen...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

De som bruker Internett Explorer kan se på helt nederste linja om det er et innkjøring forbudt-skilt der. Om det er det, så dobbeltklikk på det og følg instruksjonene. Får du det ikke til, så bare spør.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Standard

Skriver i dette temaet jeg. I går bestemte jeg meg for å kutte Levaxin og Liothyronin brått og brutalt, men siden hjerna går på autopilot og boksene stod på nattbordet, så ble dosen allikevel inntatt. Nå er boksene gjemt og jeg gidder ikke mer. Har vært elendig i hodet den siste tiden og vekten øker jevnt. Jeg har veldig lav temperatur om morgenen, under 36 noen ganger. Jeg må presse meg til å trene. Gjorde det i går, men hadde egentlig ikke ork. Oppsummerer bare all elendigheten. :evil:

Så nå gidder jeg ikke lenger. Aner ikke hva jeg kan vente meg, men jeg hadde faktisk et mye bedre liv for ett år siden - før denne møkkamedisinen. Så får jeg heller gå med lavt stoffskifte. Har jo helt sikkert gått med det i flere år likevel, men makan til dette siste året! Skal til fastlegen mandag, og da formidler jeg eksperimentet mitt. Mulig jeg må krype til korset og begynne på n`igjen, men er verdt et forsøk uansett. Jeg lever ikke lenger. Bare eksisterer. Orker ikke dette mer. Prøver alternativt. Hva vet jeg ikke ennå.

Kommer sikkert til å tryne skikkelig om noen dager. Gir blaffen. Sukk...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Hei Yvette.
    Jeg kjenner meg godt igjen i din beskrivelse.
    Der her jeg vært også. 2 ganger. Første gangen i 4uker omtrent et år etter jeg begynte med Levaxin. 2.Gangen etter 7år. Grunnen til at jeg trodde det kunne være litt liv igjen var at jeg aldri har målt positivt på anti-TPO og at jeg fikk det helt suverent og symptomfritt i noen dager etter at jeg slutta helt.
    Det som skjedde 2. gangen var at jeg etter den første symptomfrie uka etterhvert fikk det enda verre enn det jeg hadde det før jeg begynte. Jeg fikk rare symptomer som jeg kun hadde da, fikk full forstoppelse og følelsen av at jeg hadde luftputer under føttene når jeg gikk og blei fullstendig innaktiv. Etter 12 uker var fT4=0 og TSH=160. Da var det ingen annen utvei enn å begynne igjen.
    Jeg trodde jo at jeg skulle få det som før igjen bare jeg holdt ut lenge nok, men de åra jeg hadde brukt Levaxin hadde kjertelen droppa helt ut. TSH på 160 skulle en tro kunne sparke liv i mye rart, men ikke kjertelen min.
    Denne erfaringen brukte jeg senere når jeg bare måtte ha noen dagers pause fra smertene - jeg slutta 5dager og begynte igjen med 2 dager med dobbelt doser. Da ble ikke nedturen som fulgte så lang.

Det var min erfaring - ikke sikkert at din blir den samme da, men det som hjalp meg var jo Armour.

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn