Side 2 av 10 Først 1234 ... Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 97
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

FT4 på 10 var da veldig lavt. Det skraper helt i bånn.
    nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei

Jeg sluttet å røyke for 10 år siden, etter å ha vært storrøyker i 18 år (dvs jeg holdt opp å røyke mens jeg gikk gravid). La på meg noen kilo etterpå - men tror det har seg slik at man har lett for å putte i seg en ekstra matbit, litt søtsaker eller snop når røykebehovet melder seg.

Og ja - for min del merket jeg forandring etter passerte 40 år. Når jeg la på meg, la kiloene seg annerledes (rundt magen) - mens før var det litt mer jevnt fordelt. Sliter nu med å gå ned noen kilo. Har gått opp ca 5 kilo siden jeg begynte med stoffskiftemedisin - jeg tror ihvertfall det har med medisin å gjøre.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Snakket med en dame igår som hadde gått ned 29 kg med trening og streng diett. Hun sa hun spiste bare gulrøtter og salat og kjøtt. Altså lavkarodiett. Jeg tror at man kan spise masse egg og bacon og rømme og nøtter i tilleg (Atkins) og da blir man aldri sulten.

Man det med 40 år har jeg lagt merke til selv.

nora

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    8

Standard E

TIl ella og NOra....

er det slik at dere ikke klarer aa faa ned disse kg uansett tiltak?? eller??
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei BBC

Jo jeg greier gå ned disse kiloene (sliter med det nu ) - men må omtrent kutte ut all brødmat/kornprodukter, og få i meg mest proteiner. Jeg legger veldig lett på meg og sliter veldig med å gå ned. Ting tar tid her og........

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Jeg har akkurat kjøpt Atkins-boka på Rema 1000. Har lest om det på nettet før også. Har prøvd det noen dager ifjor høst også.
    Da fikk jeg masse energi på den dietten. Men jeg bor jo ikke alene i huset og samboeren min synes jeg skal spise brød og poteter og kake og mindre fett, samt trene mer....
    Men jeg er blodtype 0 og da passer det egentlig innmari bra med en diett uten brød etc.
    Når jeg var bortreist i tre uker så kunne jeg spise hva jeg selv ville og gikk ned 4 kilo. Problemet er altså den jeg bor sammen med.
    Men akkurat nå holder han kjeft, det kommer vel av at min datter har gått ned noen kg og han sa at jeg burde det og.
    Igår spiste jeg ikke noe brød etc og begynte å føle meg bedre utover kvelden. Etter to dager har man brukt opp det som er i kroppen (glykogen?) og da kan kroppen begynne å forbrenne fett.
    Når man veier for mye, er det fordi insulinet ikke virker bra nok lenger og muskelcellene ikke tar unna nok blodsukker. TIl slutt kjorer det rundt blodsukker samt insulin i blodet dag og natt. Normalt skal man bedrive lipolyse om natten men de overvektige gjør ikke det.
    Hjernen foretrekker ketolegemer framfor blodsukker, så man skal ikke føle seg dårligere av slanking .
    Men lipolyse (forbrenneing av fett) kan bare foregå hvis man ikke spiser mer enn et visst antall g karbohydrater om dagen. Det kan være 30 eller 40 eller 40, men det er individuelt.
    Jeg er ca 9 kg overvektig.
    nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Bare en lite digresjon : Blodtype O har jeg også.
    En fortalte meg at det var mange med hypothyreose som hadde O.
    Sant ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    59
    Meldinger
    802

Standard

Interessant!

Jeg har også blodtype 0, faktisk...

(Løper og lager en spørreundersøkelse!)

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    72

Standard

Nå har jeg gått på Levaxin siden november i fjor og fyker hele tiden opp i vekt som tidligere nevnt ovenfor....
    kan dette rette seg litt når jeg evnt får armour?????
    noen som har noen erfaring med dette???

trener ca 2 ganger i uken og har en hund som luftes ca 3 ganger dagen....
    og spiser heller ikke veldig usunt...riktig av meg og tro det er levaxin??
    hvilke forventninger kan jeg ha til armour...ikke bare når det gjelder vekt...men annet også!!!!!

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    72

Side 2 av 10 Først 1234 ... Siste

Lignende tråder

1. P-pille-stopp........
    Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 17-08-09, 17:33
  2. 8 grunner til vektøkning, deriblandt lavt stoffskifte
    Av sivcath i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening