Side 3 av 10 Først 12345 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 97
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Jeg fikk orden på vekta med det samme jeg fikk Armour. Gikk ned 8-10 kg første mnd. men da stoppe det der, noen få kilo over ønskevekta. Har ikke gjort noe for det. Tvert i mot, jeg spiser mye mer nå.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    8

Standard m

Nora....hjernen liker mest sukker!

Forresten jeg gaar paa diett naa i 2 aar:
    spiser ikke kornprodukter, sukker, og melke produkter

Det fryster aa begynne aa roeyke igjen :evil:
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    71

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    72

Standard

kan hende jeg er treg i oppfattelsen...men jeg har hørt om en stoffskifte diett...tror den heter rikshospitalets stoffskiftediett??!!!!
    og den er slik at man ikke kan ta en tyggis eller et glass saft en gang!!

er det en slik diett????hvor får man "tak i" en slik diett??

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    89

Standard

Hei!
    Jeg har prøvd den, men den funka ikke i det hele tatt på mitt stoffskifte eller overvekt.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Rikshospitalets stoffskiftediett vil jeg fraråde. Kuren kommer visst fra Danmark, der har leger gått sterkt ut og advart mot dietten. Det er ingen sykehus som bruker denne dietten, hverken i Danmark eller her.

De som går på den kan gå ned en del kilo mens de følger dietten. Men forbrenningen kan bli helt i ulage, kroppen settes på sparebluss. Etter kuren risikerer du å gå opp alt du mistet+++mere til.

Prøv heller å redusere karbohydratene. Da kan en spise seg mett hver dag. Lindbergh, Atkins eller det siste: Ketolysekuren:
    http://www.ketolyse.no/

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

De som er på de utanlandske forumene melder ifra at Atkins og liknende funker veldig bra.
    Det synes å være ca to hovedtyper dietter, Atkins-typen (veldig begrenset karbohydrat men mye proteiner og fett) og den andre typen er begrenset-kalori-diett med mer norsk mat såsom grov brød men begrenset fett.

Atkins har faktisk mye mere kalorier enn den andre typen. Ideen er å tvinge kroppen til å brenne fettet. Måles med ketosticks fra apoteket.

Uansett er det en nedre grense på ca 1250 kalorier som man ikke bør gå under, ellers regulerer kroppen ned stoffskiftet. Det er beskrevet i flere vitenskapelige artikler. Da senkes TSH og RT3 lages ved at deiodinase-2-enzymet trer i kraft. Man kan få permanent lav TSH i forhold til FT4og FT3 se det ut som.
    Vet om en som bare går ned på pulver (800 kalorier) og hun har sultet seg mye i ungdommen så det kan stemme.

Med Atkins er det slik at hvis man går opp to kg igjen så går man tilbake til "induction" i to uker.
    Atkins-boka fant jeg på Rema 1000 nå nylig.

nora

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    72

Standard

for telling av kalorier er jeg ikke særlig for..

men Atkins....man tller ikke kalorier?...er det en vanskelig diett og holde?...trenger man bare kjøpe boken..?

har det noe og si at jeg nå har begynt på Armour??

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Det er akkurat i forbindelse med hypo at Atkins nevnes.
    Man blir nemlig mere følsom for karbohydrater ifølge Mary Shomons egen hypo-og diett-bok når man blir hypo. Jeg tror det også.
    Jen postet om sin vekt og Armour og Atkins på UK forumet og det gikk veldig bra. Hun ammet også.
    Jeg fikk mere energi når jeg prøvde Atkins ifjor en uke eller to.
    Siden har jeg lært at hvis man ender opp med pizza (fordi det er det som er å spise den dagen) så bare forseter man på dietten neste dag. Og hvis man skeier ut så må man begrense utskeielsen til 1 time for ikke å trigge insulinen. Det er i det jhele tatt det Atkins dreier seg om, å unngå isulinstigning og insulinresistens. Og Fedon også.
    Og det er karbohydrater, og særlig sukker som er verst ang. hjerte-karsykdom. Sukker øker nemlig triglyserider og det trigger betennelser i åreveggen. Ikke kolesterol som man spiser. Sukker.
    nora

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Hei Alba, det er både vanskelig og lett å følge en slik kur.

Det som teller for:
    Du slipper å telle kalorier. Det eneste du måler er grønnsaker og slikt som inneholder karbohydrater. Det andre, egg, fisk, kjøtt, ost etc. spiser du til du er mett.
    Du slipper å gå sulten til sengs.
    Det passer hvis du liker kjøtt og fisk.

Det som teller mot:
    Det tar litt tid å lage mat uten vante ting som brød, poteter, pasta og ris. Til lunsj har jeg salat med stekt kylling eller skinke. Tenk hvor mye fortere det går å lage brødskiver å ta med isteden.
    Det koster litt penger. Du spiser dyrere ting som rent kjøtt og fisk, og mer av det enn ellers.

Men alle slankekurer koster litt penger, fordi de baserer seg på rene råvarer og mye forskjellig grønt. Og så kan du lage lavkarbobrød med soyaprotein og egg. Det er ikke like godt som vanlig brød, men går an.

Glemte å nevne Eat, det er også lavkarbo. Da er vel alle lavkarbodiettene nevnt?
    Du kan kjøpe Atkinsboka i pocket på Rema. Koster 98 kr? Det var Atkins jeg fulgte før jul. Da jeg sluttet med Atkins i 4 mnd, gikk jeg ned 4 kilo da også. Tror det er bra å kombinere Armour og lavkarbo!
    Nå er jeg på lavkarbo igjen, denne gangen mer Ketolysekuren. Atkins har en litt "amerikansk" skrivemåte. Oppskrifter er litt spesielle.
    Tror du vil ha mere utbytte av å kjøpe ketolyseboka, selv om den koster 249. Eller å melde deg på et Fedon- eller Eat kurs.

Side 3 av 10 Først 12345 ... Siste

Lignende tråder

1. P-pille-stopp........
    Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 17-08-09, 17:33
  2. 8 grunner til vektøkning, deriblandt lavt stoffskifte
    Av sivcath i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 9
    Siste melding: 03-03-09, 12:03
  3. Vektøkning...
    Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening