Side 13 av 13 Først ... 3111213
Viser søkeresultater 121 til 125 av 125
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Jeg er visst underdosert på Levaxin...

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    I følge endokrinologen på sykehuset er jeg visst underdosert på Levaxin nå... Ikke rart det, jeg skiftet jo til Erfa i sommer! Men det vet jo ikke han...

Fikk brev idag. Joda, stoffskiftet var for lavt da jeg tok prøvene sist i august. Har jo økt Erfaen siden det. Prøvene viste en TSH på 10, og fT4 på 9, noe som nok er litt ute av kurs, ja. Den gangen tok jeg 3x60 mg Erfa, har siden gått opp til 4x60 mg. Jeg vet at mer finjustering må til fremover. Jeg burde jo følt meg dritt på de prøvene der. Men fakta er at jeg føler meg bedre enn på lenge!

Han ber meg gi beskjed om hvem det er jeg vil skal styre doseringen. Det har jeg tenkt å svare på, for det blir den som har peiling på Erfa og ikke han som påstod at det ikke finnes noen slik medisin. Jeg får svare med litt undervisning...

Visst er du underdosert til gangs på levaxin, det fins jo ikke annen medisin.. Skriv brev, og hold deg ellers unna mht. dosering.

Godt å høre at du har det bedre!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Men sånn var jeg også Sonja !
    Jeg hadde enda lavere fT4 i laaang tid og følte meg kjempebra. Husker ikke hvor lenge, men etter omtrent et halvt år kom nedturen da. Så den kan altså komme. Jeg økte jo ikke dosen nok før den kom. Nåpr jeg økte så gikk det jo over sånn smått om sen.

Tror det er en fordel å være føre var der, så øk dosen.
    Jeg syns jo også den er liten Sonja, men det er nå min bedømmelse.
    Prøv å få 125mg styrken å du kan sikker hale innpå en 3-4 av dem vil jeg tippe. Du bør etter min mening kjøre opp på en dose som vil vise seg å vær elitt for høy.
    Så kan du sette den ned når du ikke orker mer. Dette for å få fart på systemet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Ønsker deg lykke til! Antagelig er den beste til å sette riktig dose nettopp deg selv! Lytt til kroppen Alltid trygt å ha noen å lene seg litt til, så håper du har/får en lege som lytter til deg!
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Ja, Thyroid (=Erfa) sies å være veldig mye bedre enn levaxin ang. dosering, man kan godt ha litt feil dosering og enda føle seg mye bedre enn på levaxin.

Her er noen linker om Thyroid (Armour) http://www.nora.heime.net/armour_hvordan.htm følg linkene til Gabys artikler, håper de virker enda
    (nei, pdf-en er borte)

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Thumbs up Siste nytt om sonja

Lest på hjemmesiden til sonja: hun ble vektoperert 16.08.2011. Det går bra med henne og hun er kvitt diabetes også.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 13 av 13 Først ... 3111213

Lignende tråder

1. Flere kjendiser med hypothyreose
    Av Blondie i forumet Nyttige linker
    Svar: 7
    Siste melding: 09-12-13, 20:22
  2. Jeg har struma,knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
    Av skaye i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 75
    Siste melding: 07-01-10, 17:12
  3. Andre i Bergen med hypothyreose?
    Av maika i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 0
    Siste melding: 15-04-09, 22:06
  4. Stoffskifte og andre sykdommer
    Av Persa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 03-02-09, 21:43

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg