Vis meningsmålingsresultat: A, B, AB eller 0?

Velgere
51. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • Blodtype A (48%)

23 45.10%
  • Blodtype B (8%)

2 3.92%
  • Blodtype AB (4%)

5 9.80%
  • Blodtype 0 (40%)

21 41.18%
Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    60
    Meldinger
    61

Standard

Hei hei alle sammen.

Denne avstemningen gir heller ikke holdepunkt til å si at blodtypen ikke har noe å si.
    Sitter her og filosoferer og lurer på hvordan man kan være så sikker på at man ikke reagerer på maten som man spiser når man er syk. Selv ikke mennesker som (foreløpig) er friske kan vel ikke påstå det?

Ha en fin dag.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    43
    Meldinger
    539

Standard Blodtype dietten

Heisann! Jeg er en av 4% av verdens befolkning som har AB (AB+). Jeg har hatt en del interesse av å lese blodtype dietten. Der har det blitt skrevet for AB folk at tomater og paprika ikke er helt gunstig. Når jeg tenker over det... så kommer faktisk tomat og paprika ut i den stand de ble dyttet inn... altså ikke behandlet av tarmene.
    Mye av det jeg ellers leser matcher ganske så bra med meg. Normalt rødt kjøtt får magen min til å reagere veldig dårlig. Dette stemmer også. Pepper er også ikke helt bra for meg. Så når jeg kuttet ut det en stund, følte jeg meg også bedre...

Jeg tror ikke det er løsningen på all verdens problemer. Men jeg tror den har noe i seg. Jeg følger den ikke 100%, men har den i hodet når jeg kjøper mat og forbereder den!

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Hordaland
    Alder
    43
    Meldinger
    35

Standard Sv: Hvilken blodtype har du?

Jeg har 0+. Er samtidig obs på at blodtypedietten påpeker at type 0 har større problemer med kjertelen enn andre blodtyper, og må velge matvarer der etter. Utover dette kjenner jeg ikke til vitenskapelige artikkler rundt dette, jeg har heller ikke undersøkt problemstillingen nærmere, men det hadde vært interessant om flere bidro med sin blodtype her.
    Mann 34. Lavt stoffskifte i grenseland. Holder på med en mastergrad godt på overtid...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Smile Sv: Hvilken blodtype har du?

Det må jeg hellere få gjort. Har haft planer om de sidste mange år I mellemtiden nogle få Youtube-videoer om emnet:

(Advarsel: det er en reklame for kosttilskud, men baggrundsinfo er pålidelig.)

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Hordaland
    Alder
    43
    Meldinger
    35

Skal sjekke ut de linkene der nærmere Anisa
    Mann 34. Lavt stoffskifte i grenseland. Holder på med en mastergrad godt på overtid...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Smile Sv: Hvilken blodtype har du?

Sitat Opprinnelig skrevet av Troj Vis post
    Skal sjekke ut de linkene der nærmere Anisa
    Den første er faktisk advertisement for et kosttilskud (de sidste ca. 5 min.), men indledningen (om blodtyperne) er pænt oplysende.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Jeg har A resus - (negativ). Mener å huske at jeg har skrevet om det før. Har boken om blodtypedietten. Finner den frem igjen....Måtte få en sprøyte under graviditet og fødsel da min sønn har 0+...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Dette har vel sitt utspring i Hippokrates og hans humoralpatologi.
    Eller læren om kroppens forskjellige kroppsvesker. Humor betyr veske og det var 4 kroppsvesker. Man mente at disse kunne påvirke tempramang og diverse atferd.
    Det er etter min mening svært lite som taler for at dette kan ha noen relevans til hva man spiser - eller i følge statuttene : ikke skal spise.

Glem dette - vi er kommet lenger enn til antikken idag, tross alt.

Blodtyper er forøvrig ganske så ulikt fordelt på kloden. Om man skal tro at menneskeheten oppsto i Afrika for 200.000 år siden, og ikke utvandret fra kontinentet før for 40.000 år siden, har vi altså ikke hatt mer enn ca. 2000 generasjoner å tilpasse oss livet utenfor Afrika på.
    Og det er for lite sies det.
    Og vi kan aldri tilpasse oss et liv så langt nord som dette - uten at vi spiser mye D-vitaminrik kost.
    Og det gjøre vi jo ikke......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    29
    Meldinger
    100

Jeg har type A. Men jeg vet ikke noe mer om den. Resus hvademåttevære og sånn.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Hedmark
    Meldinger
    40

jeg har blodtype 0 husker ikke i farten om jeg har + eller -.

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn