Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 38 av 38
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Standard

Gjest slik du skriver nå så er du egentlig i samme situasjon som min sønn var for 2-3 år siden. I sin føste jobb etter skolegang (han har ikke hypothyreose altså, men det er ikke relevant her), så fikk han arbeidsoppgaver som gjorde at han verket i alle ledd, og måtte ligge mesteparten av dagen etter jobb. Til slutt ble han sykmeldt, og så prøvde han igjen, men det fungerte ikke. Han klarte ikke jobben som var ganske hard fysisk. Legen forklarte det med at pga rett fra skolebenken og pga alder så var ikke muskel- og senefeste sterke nok ennå til slik arbeid.

Så ble han sykmeldt av legen - til Aetat og gikk på dagpenger ganske lenge fordi de ikke fant passende arbeid til han. Etter en tid måtte han gå et slags "motivasjonskurs", samtidig som han underveis gikk rundt på forskjellige arbeidsplasser der han mente han kunne greie å arbeide. Det lyktes til slutt, og han fikk jobb, men mottok kun dagpenger altså. Bedre å få dagpenger og være i arbeid enn å gå hjmme, mente han selv også, når han var frisk til slikt arbeid altså. Nå stiller det seg kanskje annerledes for deg med hypothyreose, men dette er en vei å gå altså

Kan legge til at han ble fast ansatt i denne bedriften, da de ble veldig fornøyd med han. Og han liker seg veldig godt. En god slutt på noe som såg håløst ut lenge. Så fatt mot gjest
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Standard

En annen ting jeg kom på og som jeg mener er riktig. Du kan evt sjekke det hvis det er aktuelt for deg. Og hvis det er slik jeg tror, så pass deg for gradert sykmelding.

Jeg ble fortalt av en bekjent (med hypothyreose) som ble 50% sykmeldt. Det som skjedde da var at bedriften forlangte at hun skulle utføre det som tilsvarte 50% arbeid når hun var på jobb. Dette greidde hun ikke pga sykdommen, og da forlangte de at hun satt på jobb så lenge det var nødvendig for å utføre 50% arbeid. Noe som tok nesten hele dagen for henne fordi hun var så trett og uopplagt. Så hun endte opp med 100% igjen, selv om hun hadde lyst til å ha noe kontakt med arbeidsplass og kollegar.

Jeg tror faktisk dette er lovfestet. :evil:
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Gjest

Standard

Hei igjen!
    Takk for innspill Yvette- tror jeg må gå i tenkeboksen ett par dager
    Skal snuse litt rundt på aetat og har ikke time hos legen før den 8 aug. Jeg er i" midtimellom" fase -ikke sykemeldt og ikke friskmeldt, men har vært på arbeid innimellom. Har hatt gradert sykemelding også 25% og 50% også - det er ikke størrelsen på gradert sylemelding som er problemet, men rett og slett dagsformen min. Er jeg ok , kan jeg godt jobbe 50-100% uten store problemer. Det skal ikke mer til enn dårlig nattesøvn + litt ekstra stress før jeg blir satt ut og klarer da ikke 25 %.

Har fri en uke nå, og får bruke den aktivt til å undresøke litt rundt 8)

Hilsen søs

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    61
    Meldinger
    1,971

Standard

Lykke til du Går nok bra håper jeg. Kjenner meg igjen i dårlig søvn og stress og jobb. Ikke så greitt det. Føler med deg. Klem fra meg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    33

Standard Lavt stoffskifte og arbeid?

Jeg klarer ikke og sliter med 50-60 %.. :/ 4 timer på jobb og jg er "ferdig" liksom..

Holder på å bli sprø av dette, har bare 60 % nå...
    Sist endret av tidy; 03-04-09 kl 16:47
    Jeg har vært i sinnsykt ekkel form i det siste... Sliten etter ett par timer, aldri uthvilt og masse smerter i ben og armer...

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Standard Sv: Lavt stoffskifte og arbeid? Hvordan takler dere jobben?

Jeg føler meg skikkelig i en klemme på jobben om dagen...
    Jeg har et vikariat nå, og jeg slet ganske lenge med å komme igang å jobbe før jeg fikk dette. Vill SÅ gjerne gjøre en god jobb her, slik at jeg kan få fast stilling. Men merker at jeg sliter skikkelig. Klarer ikke å konsentrere meg, er veldig trøtt og har alltid dårlig samvittighet siden jeg vet at jeg kunne gjort det mye bedre om jeg hadde vært frisk. Føles som om jeg "lurer" jobben min på en måte, at jeg ikke gjør en så bra jobb som de tror og at de kaster bort penger på å ha en vikar som ikke er frisk nok til å stå på i fullt tempo.
    Samtidig har jeg fått bare positive tilbakemeldinger, men føler som sagt at det kanskje er ufortjent. Vi sliter veldig økonomisk så jeg har ikke råd til å jobbe en mindre stillingsprocent, og siden jeg bare får fornyet vikariatet mitt med 14 dager om gangen (snakk om stress) kan jeg heller ikke bli sykemeldt siden jeg da sannsynligvis ikke får noen forlengelse. Og jeg har nok ikke krav på sykepenger uansett siden jeg er via vikarbyrå..
    Så dette med jobb er for meg en plage for tiden.
    Virker som den beste strategien hvis jeg ikke blir bedre er å samle all energi til å prøve å bli fast ansatt der jeg er nå, for da kan jeg i hvertfall bli sykemeldt hvis jeg blir værre.
    Men føler meg som en slem skurk bare av å tenke slik.
    Huff det er ikke bra.
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Nordpå
    Meldinger
    30

Hei

Jeg har hatt hypotyreose noen år nå og holder på med økning av dosen. Har lenge slitt med ledd og muskelsmerter, spesielt om natta.
    Ser at flere av dere er sykemeldte og har problemer som følge av det.
    Jeg jobber 100% stilling og tar deltidsstudier i tillegg. Dette er veldig slitsomt. Føler at studiene hele tiden blir satt til siden da det er vanskelig å sette seg ned med bøkene etter at man har vært på jobb hele dagen. Enkelte ettermiddager blir jeg bare sittende å se rett ut i lufta. Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg "plager" meg selv med studiene. Men det er vel tilfredstillelsen av å få til noe. Har ofte dårlig samvittighet overfor jobb, familie og studier da jeg føler at jeg ikke klarer å yte noen av delene 100%. Har ikke fortalt noen på jobben om min sykdom da jeg ikke tror jeg vil møte noen forståelse for den. Tror egentlig ikke folk vet hva det innebærer å ha en slik sykdom.
    Nå gleder jeg meg bare til sommerferien og kunne få slappe av å gjøre ikke noe!!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    171

Jeg har nesten ikke vært i arbeid før. Men jeg har slitt med utdanning, hatt mye fravær og har ikke fullført noen form for utdanning.
    Jeg jobbet et år som pleieassistent på et rehabiliteringssenter for eldre. Jeg stortrivdes, men kroppen min taklet rett og slett ikke mer, så jeg sa etter hvert opp. Hadde ikker opparbeidet meg krav til ledighetstrygd eller noen ting og de på sosialkontoret var rasende på meg. Jeg har jo ingen diagnose enda. Men jeg maktet rett og slett ikke mer.

Nå jobber jeg som våken nattevakt og har 10 timers vakter. ca 10-11 ganger i måneden. Det gikk veldig greit i begynnelsen, men nå er turnusen forandret seg litt og jeg sliter litt med det. I tillegg har jeg 1 times reise til og fra jobb, så jeg er borte fra hjemmet i 12 timer. Det er tøfft når jeg da må sove når jeg kommer hjem og har 3 barn hjemme. Jeg jobber som regel ons til søndag annenhver uke, så jeg føler at jeg taper så mye tid og jeg blir så utmattet de dagene jeg jobber at jeg kun fungerer på jobb og ikke i hjemmet i det hele tatt.

Jeg elsker virkelig det barnet jeg jobber med, og gleder meg til å dra på jobb og treffe han. Mitt mareritt kommer når jeg kommer hjem og ikke har krefter til å fungere som mor eller kone. Det tærer jo litt på familien her hjemme og det tærer på meg. Jeg kunne jo ønske at jeg strakk til på alle plan. Jeg har nå jobbet der siden 1 september.. men jeg må ærlig innrømme at jeg tror ikke at dette fungerer på sikt. Men det er lov å håpe.. jeg jobber på kontrakt pr måned så jeg kan liksom ikke sykmelde meg 50%, for da blir jeg bare satt opp på færre vakter neste måned. Er trasig med adecco sånn sett..
    Så her får jeg jobbe på det jeg kan, så mange vakter helsen kan takle slik at jeg i alle fall opparbeider meg rett til en grei ledighetstrygd eller sykelønn. Man vet jo aldri hva som kan skje...
    Under prøvebehandling med Levaxin. Sekundær hypotyreose.
    Dagbok

Side 4 av 4 Først 1234

Lignende tråder

1. Dere som har lavt stoffskifte og carpal tunnelsyndrom..
    Av nuttisen i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 29
    Siste melding: 10-11-12, 23:54
  2. Når merket dere først symtomer på lavt stoffskifte?
    Av Knapp i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 21-05-08, 17:54
  3. Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
    Av komlå i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 07-02-07, 20:10
  4. Har jeg lavt stoffskifte? Hvordan tolke tall??
    Av Ellen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 18-06-06, 15:55
  5. Hvordan takler andre å være forandret fra da dere var friske
    Av cathrin i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 10
    Siste melding: 15-06-06, 00:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg