Side 4 av 4 Først ... 234
Viser søkeresultater 31 til 35 av 35
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Det var en solid samling Nora. Takk! Jeg skal arbeide meg gjennom dem.

Jeg har skummet mange av linkene dine Nora, og jeg har vært på besøk på hjemmesiden din. Husker jeg har vært der før, men nå fant jeg mye mer.

Jeg må få spørre igjen. Må har alt inn med teskje for tiden. Enkelt sagt: Forstår jeg det rett at ved påvist overgangsalder så produserer eggstokkene ikke mer østrogen, men det produseres likevel i fettvevet. Dette ekstra som legger seg på magen? Betyr det i så fall at hvis jeg begynner med østradiol 17b(?) så erstatter det det som produseres i fettvevet? Og kan da disse ekstra kiloene på magen forsvinne?

Og er det slik at man legger på seg ved progesteron? Jeg smører meg med slik krem - av og til..alt ettersom jeg tror på det eller ikke. Det varierer alt etter hva jeg leser. Ser ikke klart ennå nei!

Beklager hvis jeg ikke har forstått det du allerede har forklart meg tidligere.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    59
    Meldinger
    802

Standard

Jeg fant nettopp en ny artikkel på Mary Shomon's side om hypotyreose og overgangsalder:

http://thyroid.about.com/cs/shames/a/shameshormones.htm

I korte trekk sier den at østrogenbehandling har flere alvorlige bivirkninger og færre fordeler enn man tidligere har trodd - og at mange av problemene tilknyttet overgangsalder vil bli bedre når man er optimalt behandlet for lavt stoffskifte.

Grunnlaget for uttalelsene om østrogenbehandling er en stor studie som er utført i flere land (Italia, Sverige, Sveits og Australia). Rapporten heter "The International Position Paper on Women's Health & Menopause", og har vært omtalt bl.a. The New York Times.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Østrogenbehandling anbefales ikke mer til alle sammen.
    Men har man mye hetetokter og andre symptomer så må man vel.
    Hvis kroppen stresser pga. lavt østrogen så kan man legge på seg på magen, eller at kroppen lager fett rundt midjen for å skaffe seg mere østrogener fra fettvevet.

Hvis man ikke er veldig overvektig og ikke har arvelig disposisjon for blodpropp så kan man vel bruke østradiol slik som antydet.

Men all østrogenbehandling vil gi en liten økning i risikoen for blodpropp, og man må opp av sofaen og gå eller trimme litt for å motvirke det.

Kom forresten over en artikkel om østrogen og vitamin D og forhøyet PTH, og forl avt vitamin D gir økt kroppsfett også. Referanseområdene er her feil de også ang. vitamin D.

Det er flere ting som spiller inn.

Dessuten kan man prøve fytoestrogener, altså fra helsekosten . Det er midler som inneholder soya eller rødkløver (men de kan gjøre en hypo) og så kan man bruke linfrø som man har kjørt i mixmaster til mel, det er billigere enn estro-gain etc fra helsekosten og kan ha samme effekt.

nora

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    89

Standard

Hei alle sammen! Ønsker alle an vel overstått ferie. Har akkurat lest boken: "Alt du trenger å vite om hormonbalanse og menopause" av dr. John R.Lee, og den anbefales på det varmeste til både de før og etter overgangsalder og mannfolk med. Der er mye oppklarende informasjon, og den legemiddelindustrien og legene som lar seg kjøpe :evil: !!!!!!!!!!
    Jeg har fått mange AHA'er. Forøvrig har jeg fått tlf.time med Omdal i overmorgen og time i nov.des. etter å ha sendt en laaaaang historie pr. brev til han. Selv har jeg kommet fram til at min redning kanskje er naturlig progesteron. Jeg sluttet med levaxin etter 2 mndr. fordi jeg hadde sånne smerter i kroppen at jeg ikke orket det. Da heller de andre problemene. I alle fall ser jeg lyst på dette no.Jippiiiii! :P
    hilsen en fiskende,multeplukkende ferist i finnmark.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg har også lest denne boken liisa, og fikk som deg mange AHA-opplevelser. Så jeg smører i vei med progesteron. Jeg smører også Pregnenolone og har tenkt å begynne med DHEA-kremen også. Jeg snakket med firmaet som selger på nettet her i Norge, og den dama sa at hun var 52 år og har fått igjen menstruasjonen ved DHEA-krem. Noen vil nok undre seg på hvorfor det er så om å gjøre da, men jeg hadde et mye bedre liv med menstruasjonen! Ingen plager i det hele tatt.

Når det gjelder det du skriver om smerter og at du har sluttet med Levaxin må du informere mer om er du snill. Går det bra altså? Jeg sliter med disse f...smertene hele tiden. Har du sluttet i samråd med lege?

A propos: Jeg har smurt progesteron i over 1 mnd iallefall, så nå er jeg inne i 5 dager uten. Vet ikke hva jeg kan vente meg. De selger østrogenkrem også. Jeg er veldig usikker på om jeg kanskje også trenger litt av det. Ganske enkelt fordi jeg har fått et fettlag på magen og sideflesk, og det er visst nok kommet fordi kroppen vil produsere østrogen. Så da er teorien min at hvis jeg tilfører så slutter kroppen å danne fettvev?? Huffamej som jeg styrer og eksperimenterer for tiden. Men jeg er kommet til et punkt der jeg gir blanke. Får bare prøve seg frem selv. Ikke mye hjelp å få iallefall. Hører gjerne fra deg igjen liisa

Her er linken igjen hvor jeg handler:

http://www.h-by-m.com/

Gidder du også skrive et innlegg og fortelle hva Omdal mener om Progesteron?? Antar at du snakker med han om det. Jeg har snart tlf-time selv.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 4 av 4 Først ... 234

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn