Side 2 av 13 Først 123412 ... Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 129

Tråd: B12-vitamin

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Da er vel de sterke B-12 tablettene midt i blinken for deg.
    Men de er ikke billige heller.
    Hv er prisene forresten, folkens?

nora

Gjest

Standard

Hvis det er B-vitamin generelt du er ute etter, kan jeg anbefale Solgar VM-2000

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ella
    Hei Nora.

Jeg kjøpte B-12 sist jeg var i Oslo, på Frogner helsekost. Det er Solgar Vitamin B-12. Det er 1000 mikrogram.

Ha en fin dag.
    Jeg betalte 178,- kr for et glass med 100 tabl.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    43
    Meldinger
    539

Standard B11 og B12!

Husk, at om du tar vitB12 supplement, er det også viktig at man tar foliumsyre supplement (B11).
    Legen min sa at min B11 var ganske så lav, og at den ville synke mer om jeg tok B12 supplement.
    Dermed så tar jeg nå (ved siden av B12 injeksjoner) en sugetablett med både B12 og B11 (foliumsyre). Jeg skal sjekke når jeg kommer hjem hva disse heter.

Sugetablettene blir tatt opp gjennom blod og spytt, istedenfor at det går til magen og blir ignorert der...

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Jeg tror ikke vi har noen av de som man bare skal suge på.
    Stikkpiller og sublinguale tabletter går rett i blodet og unngår førstepassasjen gjennom leveren, men med B-12 og diverse andre ting som må tas opp i tynntarmen så unngår man opptaksproblemene ved å enten ta stooore doser som allikevel tas opp eller i munnen eller under tunga slik at man går utenom tarmen)(alt for lang setning)

Vi har Trio-be her som har b-6 og folsyre. Middelet er egentlig laget for å senke homocystein. Jeg har ikke høyt homocystein og innbliller meg at jeg kan like så godt ta B-12 (sterke) og et par vanlige b-vitamintebletter for å unngå megadoser av b-6 og folsyre.
    Men mente legen din at man sulle ha disse også, enda man ikke har høyt homocystein?

Forresten, Frogner Helsekost hadde dem ikke inne nå. kommer kanskje om en uke. Han har dem egentlig for noen klinikker i nærheten som bruker dem og andre ting.

nora

Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Men mente legen din at man sulle ha disse også, enda man ikke har høyt homocystein?

nora
    Jeg er ikke helt med på hva homocystein er... Jeg ser på prøve svarene mine at legen testet dette: 9.8 (ref 3.4 - 20.4).
    Men Foliumsyre var på 6.4 (ref 5.9 - 35.4). Han mener at Foliumsyre går ned når man får i seg mer B12. Så jeg må ta tabletter for begge for å sørge for at Foliumsyren ikke faller lenger.

Dette er forresten sugetablettene jeg bruker: Dibencozide Complex - biologisk form for vitB12. Sugetabletter til å legge under tungen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    43
    Meldinger
    539

Standard

Det var meg som skrev forrige... sorry, glemte å logge inn...

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

De er vel på resept?

Noe helt annet: Har de kommentert på det hollandske forumet ennå at et belgisk-canadisk firma har kjøpt rettighetene til "thyroid" (kanadisk Armour)? Det er en del postinger om det på thyroid.about.com forumet og alt.support.thyroid. Erfa heter firmaet. Sjefen har faktisk postet et par meldinger på thyroid.about.com . Det ville vært bra hvis de ville registrere dette middelet et sted i EU for da kan vi få det på blå resept her (muligens).
    http://forums.about.com/ab-thyroid/messages?msg=67561.1

nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    43
    Meldinger
    539

Standard

Sugetablettene måtte bli bestilt spesielt. Men det er ingen dekning av forsikrings selskapet her i Nederland... siden det er sett på som matsupplement. However, injeksjonene går på forsikring...

De koster circa 16 eller 17 euro for 90 tabletter. Det blir da ca. 150 kroner for 90 dager.

Har ikke lest noe om det på de nederlandske sidene, men skal ta meg en kikk i morgen. Skal lese litt der da, også sier jeg i fra her om det er noe nytt ang det i Nederland-Belgia

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Vi pasienter kan jo kontakte ham på forumet og si vi vil ha denne medidinen her i europa tenkte jeg. Da ville jeg si ifra til deg slik at du kan si tildm på hypomaarniethappy-forumet. Jeg kan ikke logge meg inn fodi jeg ikke forstår språket til innloggingen. Ikke har jeg noe å gjøre der heller, men jeg har vært borti hollandsk poster på alt.support.thyroid forumet som hadde undersøkt om muligheten til å importete thyroid pulveret fra selve fabrikken som lager det. De lager alt råstoff for Armour og alle USP thyroid tabletter og det i kanada. De er de eneste som lager dosestabilt pulver. Det danske har varienrende styrke. Men de lager tabletter eller kapsler av det i holland også. Koster bare 9 euro for 100.

nora

Side 2 av 13 Først 123412 ... Siste

Lignende tråder

1. D-vitamin..........
    Av Tiffen i forumet D-vitamin
    Svar: 6
    Siste melding: 18-11-08, 13:05
  2. B6 vitamin
    Av Bille i forumet B-vitaminer
    Svar: 2
    Siste melding: 30-10-07, 20:44
  3. Svar: 21