Side 2 av 7 Først 1234 ... Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 65
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    59
    Meldinger
    802

Standard

Her står priser for registrering m.m.

http://www.legemiddelverket.no/runds...kriv2-2005.pdf

Noen ganger er det litt trist å bo i et så lite land... Det er klart det ikke lønner seg å registrere legemidler som brukes av en liten prosentdel av en så liten befolkning som vår når det koster så mye!

(Vurderer emigrasjon til Danmark...)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Merete-hos mastersmarketing i england. De har 10 mg også og florinef.

Avgift for behandling av søknader - Beløp er angitt i norske kroner (NOK)
    Ny
    legemiddelform/styrke
    55.000,-
    /70.000,-
    55.000,-
    Jeg mener at bibliografisk søknad (det som ville angått Thyroid USP eller Thyreoidum eller lignende stoff, noe middel som er vel beskrevet i medisinsk litteratur og som man ikke lager dobbelblindstudier på) kostet bare 15 000 før.

nora

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av kris
    Her står priser for registrering m.m.

http://www.legemiddelverket.no/runds...kriv2-2005.pdf

Noen ganger er det litt trist å bo i et så lite land... Det er klart det ikke lønner seg å registrere legemidler som brukes av en liten prosentdel av en så liten befolkning som vår når det koster så mye!

(Vurderer emigrasjon til Danmark...)
    Synes slett ikke det var så dyrt, jeg. Det er jo firmaer med både store inntekter og avskrivingsmuligheter og skattefradrag vi snakker om, og dette kan for eksempel høre innunder "utgifter til inntekts erhvervelse".

Og får de først markedsføringstillatelse vil også markedet øke, for da vil legene motta informasjon via f.eks. Felleskatalogen og egne informasjonskanaler, og medisinen vil bli mer kjent og dermed mer brukt.

Men at firmaet ikke gidder når det tilsynelatende er så få mennesker som har et behov her i landet (og inntekter deretter, selvfølgelig), det skjønner jeg. At behovet er skrikende vet derimot vi, bare så synd at andre folk ikke vet at de har behov.

Men det kommer, det kommer. Tror jeg.

Legg sammen hvor mange du har fortalt om Armour til, gang det med antall Armour-brukere og du får en effektiv jungeltelegraf. Den dagen en bekjent har fått stoffskiftetrøbbel og Levaxin og ikke blir bedre kommer haun til deg, og spør forsiktig om den derre naturmedisinene du nevnte, vet du...
    Så presiserer du at det neimen ikke er hverken naturmedisin eller heksebrygg, men fullgod medisin. Og dermed har vi fått oss en predikant til...

Kanskje jeg skulle finne frem skjemaet igjen, som jeg laget før vi ble hacket... Ny tråd kommer.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    59
    Meldinger
    802

Standard

Artikkel 8.3(i)
    - fullstendig søknad
    100.000,-
    /130.000,-
    Det er vel antakelig en 'fullstendig søknad' som skal til for å registrere Nycomed's Hydrokortisontabletter - og siden både leger (og pasienter) er veldig skeptiske til å bruke slike tabletter tror jeg det er snakk om et ekstremt lite marked her til lands... Da synes jeg faktisk det er forståelig at en utgift på 100.000,- er nok til å forhindre registrering. (De skal selge ganske mange pilleesker for å tjene inn igjen et sånt beløp, gitt...)

Gjest

Standard

Hei Nora!
    Man skal kunne hente medisin til den pris her også for at det skal kunne være aktuellt. Florinef i min dose... ca,. 80 kr.pr.år. Uansett...med utgiftet på ca. 600,- pr. mnd., det er det til å leve med. I det minste til all mulig korrespondanse er fullført.

Merete

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Merete, hva er det som koster så mye?

(jeg sparer også på kvitteringer, i tilfelle jeg skal kunne få tilbake noe. Se foresten på www.legemiddelsiden.no for utgiftstak for hvit resept)

Har ikke inntekt nå så jeg kan ikke trekke fra noe.

nora

Gjest

Standard

Hvis jeg legger sammen Armour, Hydrocortone,magnesium og selen....så ligger månedlige utgifter på ca. 600 kr. Det er ikke nok til å få særlige fradrag via skatten, men nå går jeg til krig mot trygdeetaten...igjen. Sist gang(2 1/2 år siden) hadde jeg ikke krefter til å fortsette etter første avslag, men det har jeg nå

Merete

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Håper du beholder orken til å stå på Merete !
    Jeg var i tvil om jeg skulle anke til trygderetten, men gjorde det. Aner ikke noe om hvordan det foregår engang. Til nå har det jo bare vært å sende papirer fram og tilbake.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Ja jeg samler stoff til oss ang. Thyroid på blå resept i england og også statud i holland. Trenger opplysninger om tidligere bruk av skjoldkjertelekstrakt i norge også.
    se andre tråder.
    Er du også interessert i dansk thyroidum?
    Enten laget i norge eller fra Rivieren apotek?
    nora

Gjest

Standard

Hei Finn!
    For å sitere fastlegen min; "Hadde vært mulig å sette diagnosen STA på deg, så hadde jeg gjort det."
    Så nå finner jeg meg ikke i avspisninger fra såkalte eksperter som mener de vet bedre enn meg hvordan jeg har det.....dermed basta

Merete

Side 2 av 7 Først 1234 ... Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn